62MAS Only!

Dat is het zeker… niet van de pols af te slaan hier :smile:

12 likes

Geen 62MAS, maar het lijkt me nog heel gaaf als Seiko nog een keer een SLA/SJE versie van de “Slim Turtle” uitbrengt. Hij is een paar jaar geleden natuurlijk al als SPB-versie teruggekomen, maar mist wel een beetje die vintage vibe.

Op de foto de 6105-8009 naast de SPB317

4 likes

8 likes

Nato bandje is binnen. Draagt echt heel comfortabel. :ok_hand:

13 likes

Staat goed!

Ik hoop ook dat ze met de SJE nu de sweetspot van de 62MAS gemaakt hebben en andere modellen heruitbrengen ipv nog meer van de 62MAS. Ik zou ook niet weten hoe ze nog dichter bij de 62MAS zouden kunnen gaan… De SLA017/037 waren groter en dikker, maar de SJE093 zit er knal op qua afmetingen.

Met Seiko weet je nooit natuurlijk, we zullen zien!

1 like

Heeft iemand hier al ervaring mee? Geen hele grote fan van deze band, maar ik zou er toch wel graag een stalen band bij willen hebben.

2 likes

Naast mijn bb54 op staal zou de 093 op rubber het ideale duo zijn!!! Vrees dat de exp1 even moet wachten :face_with_peeking_eye:

1 like

Ik vind hem nu juist een hele mooie vintage uitstraling hebben, passend bij het horloge. Denk dat ik hem wel ga bestellen binnenkort.

1 like

Ik moet wel zeggen, dat iedere keer als ik het zo zie, ik er positiever over word.

Kom maar op met die fotos dan, als die besteld is :slight_smile: !

1 like

Ben ook wel nieuwsgierig, ik vond dat andere type banden dan het originele niet mooi matcht qua kleur van het staal.

1 like

Bij de SPB’s is dat inderdaad zo omdat die Diashield coating hebben. Dat heeft de SJE niet dus ik denk (lees: hoop) dat het dezelfde kleur heeft.

1 like

Weet je zeker dat de SJE geen diashield heeft? Ik dacht namelijk te hebben gelezen van wel.

1 like

Ik lees ja en nee.

Ik zal hem straks naast m’n SPB049 houden maar volgens mij is de kleur anders.

Ik kwam erbij nav deze post.

https://www.watchuseek.com/threads/seiko-sje093-sben003-new-62mas-recreation-diver.5504772/page-124?post_id=57791555#post-57791555

1 like

:scream:

Niet polijsten is de boodschap dus… Niet dat ik dat ooit van plan was, maar nu zeker niet meer :smile:

1 like

Ok, dus. Artem = mooi spul. Grijs stiksel = de juiste keuze, prachtig bij de dial. Maar, op mijn 16,5cm pols zit hij nu al op t laatste gaatje :sob: het wil maar niet lukken om het juiste bandje te vinden…

Erika’s MN dan? Iemand al geprobeerd?

8 likes

Seichu van Seiko?

8 likes

Ik heb de MN strap erop zitten, is echt het meest comfortabel.

9 likes

Zelfde bandje, grappig!

1 like