Een update. Slecht nieuws, m’n horloge is niet door de controle gekomen. De gang reserve is onvoldoende. De boel moet weer uit elkaar en ik zal weer een maand moeten wachten. Leuk, heb je klok van 9000 euro krijg je 'm 2e hands terug, uit elkaar geschroefd, in elkaar, en nog een keer.
Erger nog, IWC heeft geen idee wat het probleem is.
Ik heb een nieuwe klok geëist. Zal wel nergens op uitlopen, behalve wachten…
Wat irritant zeg :X Aftersales is inderdaad vaak een ondergeschoven kindje, maar als ze eens wisten hoeveel mensen zo’n bericht lezen en dan hun bedenkingen over het merk hebben. Dat kost nog wel meer aan misgelopen aankopen dan dat een nieuw horloge geven bij problemen. Maar ja, hoe meet je het aantal afgehaakte kopers :S
Heel zuur dit maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iets met een product is. Zo las ik laast dat een PP ook wel eens een probleempje heeft… :)o
Maar goed, probleem is één en een passende oplossing is iets heel anders.
Ik denk dat je zeker een nieuw horloge kan verlangen: per slot van rekening heeft-ie nog nooit goed gelopen. Je hebt €9000,- betaald, dan mag je eisen dat je daar een goed horloge voor krijgt. De verkoper hoort daar voor te zorgen, dáár heb je een deal mee gesloten: hij €9000,- en jij een goed horloge. En dat goede horloge heeft hij jou niet geleverd. Hij is nu al langer weg dan je hem gedragen hebt, dat is toch belachelijk!
Nou, update. Als eerste: ik heb 'm tax-free gekocht voor veeeel minder dan 9000. Maar dat is wel de Nederlands prijs, normaal gesproken.
Horloge terug sinds vrijdag middag. Ik kreeg in ene een telefoontje, horloge is volledig geserviced, u kan 'm komen halen.
ik dus direct naar Ace en Dik alwaar de verkoop mevrouw geen idee had wat het probleem is geweest. 'Hij doet ‘t toch weer?’
Nou, ik ga zelf wel corresponderen met IWC.
Ondertussen heb ik 'm natuurlijk kunnen controleren tegen een simpel digitaal klokje. Afwijking iets minder dan 3 seconden achter, per dag.
Lijkt me prima, al had ik verwacht dat ie iets voor zou lopen. Maar aangezien het klokje nog helemaal nieuw is zou dit nog wel iets kunnen bij trekken vermoed ik.
Al met al ben ik blij dat ik 'm weer terug heb, behoorlijk op tijd lopend, 3 seconden per dag is denk ik zeer acceptabel. Ik hoor graag jullie mening!
gelukkig dat het goed is gekomen, hoe reageren ze als je met een buitenlands gekocht horloge bij een nederlandse dealer gebruik wilt maken van hun service ?
IWC heeft wereldwijde garantie en ze wijzen zelf een andere dealer aan in Nederland. Ace en Dik in Amsterdam in mijn geval. Koste me wel 25 eur verzend en administratiekosten maar ja, met zeg 2500 euro voordeel klaag ik daar niet over natuurlijk!
IWC heeft wereldwijde garantie en ze wijzen zelf
een andere dealer aan in Nederland. Ace en Dik in
Amsterdam in mijn geval. Koste me wel 25 eur
verzend en administratiekosten maar ja, met zeg
2500 euro voordeel klaag ik daar niet over
natuurlijk!
Zowel IWC Spanje als Nederland beloven me een nieuw horloge indien het op 15 maart nog steeds achter loopt. Na de reparatie is hij echter wel bijgetrokken en het lijkt dat ie nu redelijk spot-on is!
Maar wat is beter, een horloge dat 7 seconden voor
loopt of 3 achter?
Ik was even een paar dagen afwezig in dit topic, vandaar dat ik nu reageer. Wat beter is, is natuurlijk persoonlijk. Zelf vind ik achterlopen niet acceptabel.
spijtig dat zowat moet gebeuren bij iwc. Het doet mijn mening niet veranderen. Ik blijft het knappe uurwerken vinden en je ziet ze niet op alloe hoeken van de straat.
ik vind het echter niet netjes dat je gewoon geen nieuwe klok kreeg tenslotte gaat het over een smak geld en je houdt er zowieso een naar gevoel aan over denk ik dan met de oplossing die ze nu hebben aangeboden. het “vertrouwen” in die klok kreeg toch een deukje medunkt.
Zou het ook kunnen dat het wat van de dealer afhangt of beter van de omzet die hij draait voor IWC of jij al dan niet een nieuwe kreeg?
Alvast felicitaties voor deze super 7 days. koester em.
Grtz
Volgens mij geven de meeste merken niet zonder meer een nieuw horloge bij een defect/onvolkomenheid bij levering hoor. Ze gaan toch altijd servicen, of heb ik het mis?