70’s Movado dial origineel?

Ola,

Ik kan een 70’s Movado met een Zenith 30.5 overnemen. Super mooi klokje met een schone wijzerplaat echter twijfel ik of ie origineel of gerestaureerd is.

De fijne textuur op de wijzerplaat klopt echter vind ik het lastig om de tekst ‘Movado’ en ‘Switzerland’ op echtheid te beoordelen.

Helaas heb ik geen scherpere foto’s kunnen bemachtigen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet Bart

Helemaal niemand kennis van Movado op het forum?

Ik vind Switzerland er rommelig opstaan en ik zou sowieso swiss made verwachten. Icm matige foto’s zou ik er vanaf zien. Volgens mij zet niemand switzerland op de dial.

1 like

Ik weet dat Switzerland wel vaker wordt gebruikt maar de inconsistent dikte van de letters en de verhouding tussen de W en bv de I waren mij ook opgevallen idd :+1:t2:.

Thanks!

Behalve Movado.

@Bart1981 Ik heb een tijdje geleden een stukkie getikt over Movado, misschien heb je er wat aan: Vintage Movado: een introductie.

Op basis van deze foto’s vind ik het moeilijk bepalen of het exemplaar dat je op het oog hebt in orde is. Als ik voor de keus stond, zou ik het niet doen, want te veel twijfels over regelmatigheid van het font.

1 like

Dat Switzerland zie je op meer Movado’s. Ook het font kun je wel vergelijken, bijvoorbeeld hier. Ik vind dat het font ook hier niet overal even consistent is, dus ik zou misschien het wel aandurven met die plaat.

1 like