7002 echt of mod?

Ik ben toch bedankt benieuwd of er iemand is die mij kan vertellen of deze in originele staat is of met am onderdelen. Hij is in mijn eigen bezit.

Insert en wijzerplaat in elk geval AM.

Ik ben al zeker van de aftermarket dial en hands

Hoe zien jullie dit? Ik zoek me suf op internet maar kan geen verschil ontdekken. Wellicht ht dat iemand die vergelijking materiaal heeft? Ik had deze gekocht als originele en wilde hem al originele ook verkopen :frowning:

Om mee te beginnen matchen je lumen niet, als je de wijzerplaat en wijzers vergelijkt. En een 7002 met groen blauwe lumen? En je hands zien er te nieuw uit voor een horloge uit begin jaren 90.

Je band zal ook wel aansluiten bij de aftermarked onderdelen. Aangezien deze er ook niet uit ziet dat die 25+ jaar oud is

Jammer dat de vorige verkoper niet eerlijk geweest is. :disappointed_relieved: Het is zo te zien een 7002-700j, de “j” is een Japans model. Deze heeft net als bij de SKXen tegenwoordig dan het jewel count op de wijzerplaat staan. Dus er zou 17j op de wijzerplaat moeten staan. Ik dacht ook dat deze 700j’s een pepsi bezel horen te hebben. Je kan zien dat dit een aftermarket wijzerplaat is aan de te rode kleur van de tekst en aan het kleine suwa logotje onderin. Wijzers zullen ook wel niet origineel zijn als de wijzerplaat niet origineel is, opvallend is ook het kleur verschil.

Aan de bezel is het meestal het snelste te zien. Dit lettertype is wat verkeerd maar het duidelijkste is vaak de lume pip. Een 7002 hoort een vrij grote en verzonden lume pip te hebben. Zo hoort het horloge er dus eigenlijk uit te zien.

1 like

De 7002 hebben wel een beetje groene lume qua tint hoor. Niet zo chemisch groen als deze maar wel groenig.

Vergelijk hem eens met deze.

Ik stop met dat hele marktplaats. Thanks voor de hulp.

Ook via andere platformen is het vintage aanbod niet altijd betrouwbaar…

2 likes

@koekoek heeft vrijwel alles al genoemd, hier een link naar veel info en voorbeelden.

http://forums.watchuseek.com/f281/how-buy-seiko-7002-diver-collectors-buying-guide-258086.html#/topics/258086

Originele 7002’s zie je niet veel, maar een goede mod kan eigenlijk hetzelfde opleveren. Dus als je hem hier verkoopt, gewoon melden en denk dat hij zo weg is.

Thanks. Zal het voorlopig is het via marktplaats etc moeten doen. Ik ben nog te groen om op dit forum te mogen verkopen.

Zo zonde dat dit model bijna niet meer origineel is te vinden. Wel heeeeeel veel gemodde versies in allerlei afschuwelijke kleuren. Ik vind het model persoonlijk mooier dan de SKX serie.

1 like

Dat vind ik niet, een goeie originele levert echt veel meer op. Maar dat ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de conditie.

De SKX173 heeft dezelfde stijl wijzerplaat en wijzers :wink:

1 like

De meeste van deze 7002’s komen uit de Filipijnen, van een aantal eBay sellers met wisselende reputaties. Voor zover ik begrijp gaan ze uit elkaar, krijgen ze een ‘beurtje’ en worden ze met nieuw am onderdelen weer in elkaar gezet. Op zich niks mis mee, mits je weet wat je koopt en niet meer uitgeeft dan € 75 ofzo. Ik heb er een tijdje met veel plezier een gedragen.

Ook hier komt genoeg voorbij…

1 like