75 jaar bevrijding

Beste mensen,

Het zal zelfs de gemiddelde horlogenerd niet ontgaan zijn dat de bevrijding alweer 75 jaar geleden is.
Zo was ik vorige week bij een mooi concert op de Amerikaanse begraafplaats in Margraten.
Daar liggen 8300 mensen die voor onze vrijheid gevochten hebben…een indrukwekkend aantal.
De begraafplaats is op een prachtige lokatie gelegen en zeker een bezoek waard als je een keer in het Zuiden bent.
Meestal slinger ik gewoon maar iets op mijn pols, maar nu wist ik het zeker!
Ik heb mijn 1941 WWII Omega gedragen, caliber 30T2, de Spitfire watch.
Het was bijzonder om op deze lokatie naar de muziek te luisteren en soms een blik te werpen op mijn pols…

Als ik het horloge tegen mijn oor houd, hoor ik een rustige tik. Maar als ik echt goed luister, dan hoor ik verhalen van vrijheid.

Voor de liefhebber bijgevoegd de link van een mooi artikel van Fratello.

https://www.fratellowatches.com/raf-pilot-omega-ck2292-30t2/

Bedankt voor het lezen en een goed weekend gewenst!

Ik zal voor de sfeer nog enkele foto’s toevoegen.

46 likes

Schittered horloge en die band staat ook mooi.

1 like

Pracht verhaal, pracht horloge :ok_hand:

1 like

Prachtig! Zou zelf ook nog wel een ww2 horloge willen bezitten.

2 likes

We shall remember them …

Super coole Omega btw :heart_eyes:

2 likes

Jij snapt het! Dankbaarheid vanwege hun offer. Bij mij om de hoek in Holten ga ik met mijn 14-jarige zoon vaak op bezoek bij 3 “vrienden”. Dit zijn de laatste rustplaatsen van jonge gasten die ons opvielen vanwege hun naam en/of zeer jonge leeftijd, die bij de Slag om Arnhem vielen, zodat wij ongestoord over horloges kunnen lullen en niet verplicht Duits hoeven te praten. We brengen er regelmatig een bloem.

Geen horloge.

Ook zijn we samen in “jouw” Margraten geweest. Zeer indrukwekkend en dat kan ook van ons bezoek aan Omaha Beach en Pointe du Hoc in Normandië worden gezegd.

Periscope draag ik hier.

12 likes

11149464_707604686032447_1106931272505340362_n

12 likes

Inderdaad, van Normandië word je stil… Zeer indrukwekkend.

8 likes

Ook geweest in Juli. en Omaha, en Sword enz. gezien . Arromanches liet ook indrukken achter. Ook de brug bij “Ouistreham” en de batterij merville, met z’n bizarre verhaal, gezien.
Wat opviel was de enorme hoeveelheid “gezichten” op posterformaat aan elke lantaarn en elektra paal van gevallen soldaten in hun “pakkie net”. :astonished:

5 likes

In deze weken denk ik vaak aan mijn grootvader, geen mooi bijpassend horloge verhaal helaas :grimacing:

Staand is mijn grootvader.

En linksonder.

11 likes

Held!

4 likes

Foto is genomen in Harskamp ( 1936 ), hij was beroeps later bij de cavalerie. Zijn compagnie heeft gevochten in de Peel.

4 likes

Jemig wat heb ik daar veel NATO 7.62 patronen afgevuurd op de schietbanen :smile: sorry jongens, allemaal belastinggeld.
Hoe dan ook: mede dankzij jouw grootvader was de Peel een tikkie veiliger!

4 likes

Behalve de vrouwen :joy: maar dat is weer een ander verhaal…

3 likes

De mijne (van mijn moeders kant) blauw omcirkeld.

Mijn moeder moest nog 2 worden toen haar vader verongelukte, mijn oma was in verwachting van haar derde kind.

Andere tijden…

6 likes

:joy:

2 likes

Ik heb ooit een fotoshop gemaakt over oorlog gebaseerd op de poster why. Ik dank allen die hun leven gaven, hopelijk maken wij en onze nazaten dit nooit meer mee.

5 likes

Zeker andere tijden. We mogen alleen NOOIT vergeten wat die lui voor ons betekend hebben. Dankzij dit soort topics houden we dat mooi een beetje in stand.

7 likes

Wat een afgrijselijk sterk beeld dit. Stil van.

3 likes

En wat werd er gedragen tijdens die bezichtigingen?

4 likes