De discussie wordt voortgezet vanaf A. Lange & Söhne only (Deel 1) - 4197 van Andamanen.
Eerdere discussies:
De discussie wordt voortgezet vanaf A. Lange & Söhne only (Deel 1) - 4197 van Andamanen.
Eerdere discussies:
Ja het verschil in rose goud is zo groot tussen de verschillende merken, dat je het in het echt moet ervaren om te weten wat er bij je past. Lange heeft dan ook nog eens honey gold, pink gold, yellow gold, white gold, etc. En het zou mij niets verbazen als oudere modellen ook weer iets andere tinten hebben dan de nieuwere.
De prijs is niet officieel bekend, maar officieus is het rond de €65.000. Maar over 10 jaar vast wel voor een betere prijs te vinden ![]()
Ik las idd op t forum van onze oosterburen ook iets in die trant qua prijs/€66k
Alsnog heel veel geld voor een horloge maar ik had m eerlijk gezegd nog duurder verwacht. Dat heet ik had er rekening gehouden dat die minimaal €80k zou aantikken. Voor mij een van de verrassingen van w en w dit jaar.
Ik denk omdat het “maar” een annual calendar is en geen perpetual.
Het zal dan zeker bij dromen blijven. Maar ik heb tijd ![]()
Genieten van wat we zelf hebben. Zo is het👍
Ik ben wel benieuwd hoe Lange verzamelaars kijken naar een goede Lange om mee te beginnen. Ik zit al een tijdje te kijken naar wat vroegere referenties zoals de 102.002 Saxonia, 101.021 Lange 1 en 221.021 1815 up/down.
Wat is een begin categorie, prijstechnisch? ![]()
Dat is een goede vraag. Bij Lange zit je dan denk ik aan 15-25k?
Mijn idee is om pas te beginnen met een Lange als je een model dat je echt graag wilt hebben, kunt kopen en het ook goed voelt om te kopen.
De 221.021 spreekt me momenteel erg aan maar je moet inderdaad de tijd nemen.
Top fabrikant dit zijn horloge met uitzonderlijke uitstraling en dit is een horloge wat je door geeft aan je kinderen, want kwaliteit en vakmanschap van dit merk is door weinig ander merken te evenaren.
Ik vind de 1815 Up/Down echt prachtig. Dat is het horloge waardoor ik verliefd ben geworden op Lange. Deze foto’s deden het helemaal:
Als ik het goed heb, heb je wel uiteindelijk voor andere Lange’s gekozen, toch? Wat zorgde daarvoor?
Persoonlijk zou ik dan de voorkeur geven aan de 234.032
Ik wilde perse de 1815 in roségoud, roségouden wijzers en 36mm. De Up/Down was echter rond de 10k duurder dan de Small Seconds in die variant, dat vond ik het persoonlijk niet waard op dat moment. Neemt niet weg dat ik de Up/Down mooier vind ![]()
Als je het mij vraagt, zowel de 1815 Up/Down en Lange 1 zijn perfecte keuzes als eerste Lange. Maaaaar, als ik moet kiezen zou ik toch de Lange 1 zeggen vanwege de Big Date, applied markers en omdat het toch het meest karakteristieke model is van hun.
Het werd tijd een Lange (Deel 2)
heb toevallig vandaag een in Rose Goud gepast maar ben persoonlijk toch nog steeds meer fan van mouw geel gouden.
Waarom als ik vragen mag? Ik vind vroege ALS toch wat meer hebben.
Ja de Lange 1 is ook geweldig. Ik zou ze eigenlijk naast elkaar moeten passen om zo’n beslissing te maken.