A. Lange & Söhne only (Deel 2)

Rosé- versus geelgoud. En ze zeggen dat Lange rosé erg speciaal is

2 likes

Wat is daar speciaal aan?

Je hebt die oude generatie ook in rosé. Van alle Lange-kenners heb ik echter vernomen dat de modellen voor 2007 net iets beter zijn gemiddeld gesproken qua afwerking.

ik weet van de A. Lange & Söhne Langematik SAX-O-MAT dat vroeger er natuurlijk een micro rotor met zero reset in zat. En in 2011 uit productie ging en werd vervangen voor de Saxonia zonder micro rotor en zero reset begrepen dat dit movement te duur werd en als je nu ook kijkt zie je dat dat zero reset alleen nog maar bij de hele speciale modellen zit.

Verder weet ik niet waarom is de kwaliteit beter dan voor 2007?

Ja dat is de reden waarom ik de langematic ook interessant vind als eerste Lange.

Verder is dit een goede samenvatting van wat ik bedoel:
The consensus among collectors and experts is that post-2007 A. Lange & Söhne watches are not necessarily lower quality, but they represent a shift in production philosophy compared to the ultra-rare, hand-finished early days (1994–early 2000s).

While some hardcore collectors argue that the earliest “founders” pieces had more hand-finishing, post-2007 watches still maintain the highest standards of, and likely exceed, typical high-end watchmaking.

1 like

oke persoonlijk vind ik de finishing. al van het uurwerk al veel hoger dan patek of vacheron of audemars. En weet uit ervaring dat er veel meer mensen zo over denken. Dus snap die laatste zin niet zo.

Verder rest zal ik er is beter op gaan letten dan het was mij nog niet bekend. Thx voor de info.

2 likes

Ik denk zeker dat ook modernere ALS heel goede afwerking heeft. Dat staat buiten kijf. Maar the devil is in the details.

1 like

Het schijnt hun eigen legering te zijn

1 like

Maar de modellen van de eerste jaren hadden een closed caseback en gaan voor een flinke premium. Dan blijft er wel een vrij specifieke window van jaren en modellen over.

3 likes

De eerste modellen hadden inderdaad meestal een dichte caseback. De generatie die net daarna komt is als je het mij vraagt extra interessant qua prijs/kwaliteit. Dat maakt het wat specifieker maar veel van deze modellen zijn goed te vinden.

2 likes

Die is wel heeeeel erg mooi.

16 likes

Binnenkort in het blauwe gedeelte denk ik🥹

19 likes

Is dit geelgoud?

Tenzij het geld hoogst noodzakelijk is zou dit toch een horloge voor het leven moeten zijn. Ik zou graag eens zoiets bezitten.

2 likes

Nee roségoud maar niet eerder opgemaakt door Lange. Na een volgende service - met opmaak - keert hij rosé terug😉

1 like

Heb het inderdaad gevonden uw bericht van aanschaf. Ben inderdaad ook benieuwd waarom u zoiets laat gaan?

1 like

Ik draag de Lange graag en met grote regelmaat maar het komt wellicht wat te vroeg. Heb een actieve levensstijl en vier ook graag het feestje mee. Dus heb steeds meer de gedachte dat ik beter iets kan dragen wat tegen een stootje kan want nu merk ik dat ik erg bezig ben met wat ik om heb. Bij mijn Datejust heb ik dat eigenlijk niet.

Mijn eerste kleine komt er ook aan dus ik verwacht dat de draagmomenten afnemen. Zo beweeg ik langzaam naar iets anders gouds maar draagbaarder😉

Cheers!

12 likes

Dus een Day-Date, Breguet Marine enPiaget Polo hebben nu mijn interesse. Ook een odd-ball gouden Cartier zoals een Ballon Bleu of een Pasha spoken nu door mijn gedachten

Dit is de way too go. Al is die wel vrij zwaar en opvallend (want draagt groot). Een Day-Date kan, maar zou ik minder comfortabel mee op een feestje staan dan met de Lange (om andere redenen).

Een gouden Cartier Pasha of Drive zijn leuke en minder voorkomende alternatieven. En een stuk betaalbaarder.
Een gouden 90s/00s chronomat een optie? Lekker robuust, waterdicht, minder opvallend en redelijk betaalbaar. Of een modernere optie: Tudor Black bay 58 goud groen

4 likes

Toffe suggestie Rory

7 likes