A. Lange & Söhne only (Deel 2)

Thanks! Leuke opties! De Breguet Marine zou dan van de vorige generatie moeten zijn en op rubber. Zag nu op Chrono een rosé Speedmaster Broad Arrow staan met blauwe wijzerplaat. Ook schitterend.

De Marine en bijvoorbeeld de AP Code 11.59 zijn sportiever maar stellen denk ik niet teleur qua uniciteit, en finishing. Want met de Lange als referent zijn alle nieuwe horloges al snel een stap terug. Daar ga ik wel last van hebben bij een Tudor of een Chronomat. En - beetje hypocriet - bij de DD knijp ik daar een oogje voor dicht.

Begrijp je opmerking over de DD verder goed. Draag mijn DJ bijna dagelijks en kom toevallig voor werk vaak in de mindere wijken maar heb mij daar nooit onveilig bij gevoeld.

2 likes

Design is wel echt heel nice!:star_struck:

1 like

Daar ging ik al van uit :slightly_smiling_face:

Daarom dat het naar mijn idee de Breguet moest worden. De anderen gaan inderdaad echt andere klasse zijn. Ook de DD en de Cartiers.
Zo’n Code 11.59 is wel een toffe optie inderdaad.

Ik zou ook zeker eens kijken naar Blancpain! Die hebben veel verschillende gouden robuuste modellen gemaakt, die flink hebben afgeschreven. Zowel in de FF-lijn als de Leman serie.

Of een eerste generatie overseas :drooling_face:

5 likes

Oeh die Overseas hits different!:star_struck: Even kijken wat dat kost.

Blancpain zag ik ook mooie Lémans voorbij komen. Maar ik merk dat je mijn zoektocht inderdaad redelijk hebt uitgetekend haha. Het is ook niet toevallig dat je bij Lange uitkomt…

2 likes

Misschien een topic openen?

1 like

Je kan ook nog kijken naar een Chopard Alpine Eagle (ook ondergewaardeerd), een JLC Reverso, een GP Laureato, een GO SeaQ of zelfs een IWC Ingenieur. Maar er zijn genoeg andere modellen zoals een Cartier Santos Zelf zou ik voor de Breguet die eerder genoemd is of Chopard gaan persoonlijk. Een Parmigiani Fleurier Kalpa of Tonda zou ook nog gaaf zijn.

3 likes
1 like