A. Lange & Söhne önly

Die is stillaan op weg naar vintage …1998, maar kan imho qua uitstraling naast een jongeling liggen.

Ik heb destijds heel lang getwijfeld tussen het oude en nieuwe model gezien het formaat. Ook tussen up/down en seconds only overigens. Na passen bij een AD bleek het nieuwe model aan mijn 19cm pols echt te klein. Toen bleef de keus seconds only en up/down over. Vrij snel kwam er een prachtige preloved (door een dame nota bene!) seconds only van de oude generatie voorbij met een volledige Lange service en was de keuze snel gemaakt. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik heel soms wel denk dat hij misschien net 0.5 - 1mm kleiner had gemogen en ook de power reserve complicatie is gewoon echt handig en mis ik wel eens. Dit is een verfijnd horloge wat je toch wat vaker afdoet en weer pakt en je hoeft dan nooit te twijfelen of opwinden nodig is.

Je ziet ze online opvallend vaak aan die bleke bandjes en dat werkt gewoon heel goed, Lange levert die zelf gek genoeg niet.

Bij Lange ook weer duidelijk een prijs-correctie naar beneden. Tijdens het hoogtepunt van de hype probeerden de verkopers het heus wel en gingen de prijzen fors omhoog. De massa lust het gewoon niet ondanks dat een dergelijk model met beetje lef en reislust voor relatief zeer gunstige prijs ten opzichte van list is aan te schaffen.

29 likes

Prachtig!

1 like

Voor alle duidelijkheid, het zijn niet mijn foto’s. Ooit komt er wel eens eentje, als het leven mij goed gezind is :wink:

Een 1815 nog niet, maar wel een 35mm Saxonia small seconds in rose goud. Het is aan de kleine kant, maar geel / rose zou ik ook niet heel groot willen hebben. Het is allemaal wat je gewoon bent natuurlijk en hoe groot je polsomtrek is. Op mijn 17cm vond ik het heel verfijnd, dus 36mm zal perfect zijn qua maat :slight_smile:

1 like

Mooi om jouw ervaring te horen! Ik snap ook helemaal het dilemma van het formaat en small seconds vs up/down. Maar je hebt een goede keuze gemaakt en het bandje staat top! Dat is ook precies waar ik naar op zoek ben, rose gold en dan beige, taupe of licht grijs/blauw als bandje.

Dat is het ook precies, geel/rose goud mag best wat kleiner zijn want het valt al genoeg op. Mijn pols is 18cm, maar een 36mm Datejust en medium Reverso vind ik het perfecte formaat, dus ik denk dat een 36mm 1815 geen probleem moet zijn.

2 likes

Ook dit topic is te stil.

43 likes

Er zullen niet heel veel mensen zijn die er eentje kunnen laten zien. Helaas. Maak ons vooral gek met meer foto’s. Mooier bestaat eenvoudig niet.

1 like

Als je mij nou uitnodigd voor n passessie dan zal ik hier ook eens posten😀

2 likes

Prachtig

1 like

ja te weinig mensen kunnen het of waarderen of betalen. ter vergelijking met andere merken.

Maarja dat heeft ook zo zijn voordelen he.

1 like

:heart_eyes:

De Saxonia Moonphase is weer in huis :blush:.

73 likes

Schitterend!

1 like

Prachtig! Mooie foto ook.

1 like

Met deze Moonphase is wat daglicht al genoeg :ok_hand:.

Maar ik had ook wat goed te maken naar @Rolopalooza, die mijn “handopwinders-foto” K vond :wink:

4 likes

En hij zag dat het goed was.

:ok_hand:

1 like

Al maak je die foto met een aardappel, dan nog zie je dat dat een briljant horloge is.

1 like

Prachtig. Kun je de stand van de maan nog finetunen?

1 like

Dat zou wat zijn hè. Dan heb je meteen de NASA aan de lijn.

6 likes

Ja dat kan met een kleine pusher-corrector aan de rechterzijde van de kast. Neem ik alleen nooit de tijd voor :upside_down_face:.

2 likes