A. Lange & Söhne önly

Gek dat dit nog een ding is. Het moge duidelijk zijn dat echt fijn vakmanschap niet persé uit Zwitserland moet komen :blush:

3 likes

Als er 24K gelapt moet worden speelt het voor sommigen, mezelf incluis, toch mee. :blush:

1 like

Kan me niet voorstellen dat dit het geval is. Denk eerder dat men eerder voor een bekender en daarmee herkenbaarder horloge kiest.

Voor mij niet.

De 6119 was gaaf voor een half dagje, klein beetje spijt van dat ik 'm niet opgehaald had. Maar de Sax doet me veel meer. Het ging me meer om de kick van een eerste PP, terwijl de Sax gewoon echt gekocht is omdat het een, coor mij, next level horloge is. En ja, next level tov PP voor mij. PP zal de historie hebben, maar de afwerking van het horloge en uurwerk, dan zit er voor mij meer passie in de AL&S.

Maar dat is 't mooie van de hobby. Ik denk inderdaad dat 80% kiest voor veilig.

34 likes

Als ik ooit dat niveau van geld uitgeef is het deze.

21 likes

Ik snap je volkomen. Die ALS is een ander niveau gewoon.

3 likes

:ok_hand:

1 like

Precies dit.
Geldt niet voor iedereen uiteraard.
Maar kijk bijvoorbeeld eens hoeveel Submariners er op het forum zitten of Speedmasters en zie daar de bevestiging van deze stelling.

2 likes

Maar is toch wel serieus geld voor een horloge, toch ?
:woozy_face:

Nee joh. Dit neem je voor erbij. Als 17e horloge ofzo.

4 likes

De AL&S die je hebt is inderdaad mooier afgewerkt dan de basis uurwerken van Patek. Ik snap helemaal waarom je er een zou willen tov van een Patek.
En dat terwijl ik zelf dus in veel gevallen voor een Patek zou gaan. Ligt eraan welke modellen je tegenover elkaar zet natuurlijk.

2 likes

De witgouden variant gehad. Prachtig maar helaas te groot! In 37,5mm en rosé goud had ik hem gehouden (die bestaat dus niet haha).

3 likes

De ‘saaie’ is ook niet mis.

Helaas kan ik enkel webpics rondstrooien.

10 likes

Ben bang dat als er niks continu beweegt hij te saai is voor mij…

4 likes

in ieder geval wat te lezen op de plaat :grinning:

Hoe groot was die dan? 40 of de klassieke 38,5mm? 40 vind ik inderdaad groot voor de kastvorm icm een smallere pols.

1 like

Er was een small seconds versie. Iets dikker denk ik, vind ‘m ook mooier, maar wordt niet meer gemaakt als ik het goed voor heb.

Maar die gold flux wijzerplaat…

17 likes

Prachtig horloge met een minder vanzelfsprekend en daarom zeer fraaie band :ok_hand:

1 like

Yep. Die dus!

Deze wordt helaas niet meer gemaakt meen ik ook, dit of een sax-o-mat met small seconds is waar ik naar aan het kijken/zoeken ben…