Dat betekent nog steeds niet dat 'ie weg gaat David.
Da’s allemaal behoorlijk high end toch?
Maar ik snap wat je zegt. Dat is ook wat mij doet twijfelen over een aanschaf van een Lange.
De Patek chrono is in mijn geval veeeeel draagbaarder dan de Daytona (die draag ik niet op het werk), qua draagtijd wint de chrono dan ook met gemak.
Toch geven de Reverso en de Daytona mij een grotere glimlach op m’n gezicht…
Oh ja, zeer zeker!
Maar VC/Lange zijn nog “higher end” zeg maar.
En dat is exact mijn punt, “higher” is niet altijd beter.
Soms wel, maar niet altijd.
Dat dus
En zoveel mensen, zoveel smaken.
Dat is het leuke van de hobby.
100% eens!
Back on topic;
Dit is één van de weinige horloges die ik op regelmatige basis mis.
Wat blijft dit toch een geweldig horloge! Best vreemd eigenlijk dat we de Lange 1 zo weinig voorbij zien komen.
Perfect ontwerp.
Ik sluit niet uit dat een Lange 1 komende jaren nog in de collectie komt.
Gaan voor wat veilig is in mijn ogen nooit de juist oplossing.
Esthetische in ieder geval wel een van de mooiste en bijzonderste klokken die er ooit gemaakt is. Weet niet of je ooit deze analyse hebt gezien. Ook met gulden snede ontworpen.
Je kleeft er de gulden snede over, en dan plak je daar een random rechthoek in waarop de centers vallen.
Wat bewijst dat?
Best knap hoe de drie punten verbonden zijn.
Dat zegt toch wel iets.
Het middelpunt van de driehoek is niet gelijk aan het middelpunt van de kastcirkel, da’s wel jammer.
Bij deze L&S heb ik altijd het idee van een dameshorloge in een veel te grote kast.
Wat zal de diameter van het klokcirkeltje zijn, twintig millimeter?
En op de rest van de plaat was nog ruimte voor andere zaken zoals datum en powerreserve, dus vooruit maar.
Niet functioneel, ook niet mooi en ook geen Gulden Snede, nou ja, datumvenster(s) wellicht…
Mijn smaak is het niet. Wel een bijzonder en apart horloge trouwens.
Ik neem aan dat u zelf geen ontwerper bent. En niet begrijpt hoe een ontwerp soms opgebouwd word.
Dit kan een van de manieren zijn.
Is een ontwerp dat de gulden snede volgt, dan per definitie beter dan een ontwerp dat dit niet volgt?
Laat ik nu net wél ontwerper zijn, willen bijleren en dus graag een gefundeerde uitleg hebben in plaats van een dooddoener.
Ben ook ontwerper, maar dan anders dus die snede heb ik even opgezocht
oke wat ontwerpt u zoal als ik vragen mag?
Ik ben architect maar heb geleerd dat een van de manieren is met een grid ontwerpen het soms makkelijker maakt. En tevens esthetisch makkelijker maakt betere verhoudingen te creëeren.