Weet ik veel.
Normaal is 't de holy 3, en hoort AL&S er niet bij.
Oh ja, AP vergeten. Dat is toch gewoon een hippe JLC.
Zeker geen straf om de Saxonia te dragen. En ik vind een automaat ook gewoon fijner dan een handwinder.
Is het dan de auf/ab of is de ‘standaard’ 1815 ook een optie? Die staat bij mij op nummer 2, maar die is er volgens mij alleen in zilver of zwart en daar geef je van aan dat je daar eigenlijk al mee voorzien bent (optie 0 is de 1815 chrono maar daar moet ik mezelf nog steeds van overtuigen)
Over 2 weken op vakantie in de buurt van een boetiek. Daar maar eens passen, want in mijn omgeving zijn de ALSen niet de meest gebruikelijke keuze
Ik kan me niet over die afgekapte 6 zetten. En ik vind een automaat dan ook wel een meerwaarde, ik heb al een paar handwinders en de slgw003 van Grand Seiko staat ook op de longterm wishlist.
Hah herkenbaar! Maar dat is me ook wat te gek qua prijzen…
Hier ook zeker niet, er valt ook niet echt aan te komen… in Brussel heb je wel De Greef die het merk voert, maar die krijgen niets meer binnen sinds het merk boutique only aan het gaan is. Ze hadden nog een rose gouden Saxonia handwinder liggen, heel mooi overigens. Ietsje te klein wel naar mijn smaak voor een Lange
Leuk je zoektocht!
Hoewel ik de horloges niet in het echt heb gezien (dus mag er niks over zeggen ) vind ik de opgelegde indices wel een plus bij
ten opzichte van de print bij deze
Dat komt door de keramische lagers. Ik vind het juist wel een mooi geluid.
Dat vind ik bij Patek en andere merken vaak ook. Top afwerking zie je beter bij een handopwinder.
Los hiervan, @illewoare, voor mij zit het plezier vooral aan de voorkant en dat biedt die blauwe Saxonia ruimschoots. Plus het praktische van een automaat, als je ‘m regelmatig draagt. Met 38,5mm een top keuze.
Zo’n micro-rotor van Lange is natuurlijk wel top, dat weer wel, zoals bij de annual calendar.
Zeker! Het lichtspel is net wat leuker
Daar zit mijn gevoel ook momenteel
Een annual calendar zoals @deuxani hierboven toonde is wel next level inderdaad. De prijs volgt natuurlijk, dus die gaan te ver boven budget. En een ouder rose gouden exemplaar met witte plaat is me net wat te klassiek, hoewel die wel voor een stuk minder gaan
Mooie keuze! Ik denk dat je er eigenlijk al wel over uit bent als ik je zo hoor. Alle pros en cons goed afgewogen. Je hebt ook nog een speciale bruine variant, maar die is helaas erg schaars.
Hoe understated klasse wordt een horloge?
Die is inderdaad ook bijzonder mooi!
Dank! Nog een paar horloges de deur uit krijgen en dan ga ik nog eens goed rondkijken
Slechtste foto’s ooit, maar…
Dat is een ander model, namelijk de 307.033 in 40mm met grijze dial. Ook mooi, maar liever de 380.042 in 38.5mm met bruine dial
Helemaal akkoord.
Vandaag een ALS boutique kunnen bezoeken en een 1815 up/down in witgoud en een rosé gouden 1815 gepast. De chrono is in principe mijn droom horloge maar op mijn pols stond de up/down toch beter vond ik. Vind hem wel enigszins lijken op de IWC Portugieser automatic (die ik al heb) maar dan mooier en compacter.
De chrono viel dan weer wat tegen, misschien vanwege de combinatie rosé goud en zwart.
De zoektocht mag van mij best een jaar duren, dus ik plan nog wel ergens een trip naar een andere boutique de komende maanden om weer een stapje dichterbij een beslissing te komen.
De mevrouw ter plekke verzekerde me overigens dat ze nog in waarde gingen stijgen de komende jaren. Ben die discussie maar niet aangegaan.
Tot slot de foto’s, jullie kennen het verhaal van de belichting….
Mag ik vragen welke boetiek u bent geweest? En hadden ze ook wat simpelere uitvoeringen (ben ik persoonlijk meer van )?
Het is de vestiging de Dubai Mall. Dat is niet per se de plek waar ze van eenvoudig houden, dus dat heeft wel invloed op het aanbod .
Uit mijn hoofd: er was geen ‘time only’ 1815 en ik heb volgens mij ook alleen de meer gecompliceerde saxonia’s gezien (waaronder de chrono). Verder een zeitwerk en veel verschillende Lange 1s.
Dus de up/down was waarschijnlijk het meest ‘simpele’ model
Whaaa hoe is dat nou mogelijk? Mooiste combi bij vrijwel elk horloge. Geel/rosé icm zwart
Bij mij vond ik niet zo mooi staan, misschien kwam het door het licht, misschien mijn witte winterarmpjes, misschien moet ik wennen aan goud. Op papier ben ik het namelijk helemaal met je eens, dus ik was ook verrast.
Altijd leuk om te horen dat iemand een ALS wil kopen.
In mijn ogen echt een van de verfijndste en mooist horloge merken die er is.
Komen we ook meteen op het 1. punt koop hem alleen als echt alles klopt voor je anders niet.
2. Ik ben zelf ooit juist voor het oudere model gegaan. de A. Lange & Söhne Langematik 308 vanwege
- zero reset (zit niet meer in het nieuwe uurwerk) https://www.youtube.com/watch?v=p9rpl1172f0&ab_channel=The1916CompanyWatchReviews
- big date
- geel goud werd de nieuwe niet meer in gemaakt.
Ben zelf 2 jaar terug met dezelfde vragen min of meer op dit forum terecht gekomen.
Maar merkte dat ik weinig informatie kreeg waar ik wat mee kon.
Ben toen meermaals op vakantie in Duitsland bij meerdere ALS boutiques naar binnen gelopen. Velen gesprekken gehoord. Leuke en minder leuke wat betreft risico’s.
Toen meerdere keren telefonische gesprekken gehad met Oliver Siegle Community Manager A. Lange & Söhne. Super netjes geïnformeerd en al mijn vragen werden beantwoord gaf mij ook een zeer goed gevoel van vertrouwen van het merk ALS.
Daarom enkele punten die ik zou adviseren. Als je een pre-owned koopt.
- Alles moet kloppen, Dealer, Box+Papers (liefst een dealer die zelf ook ooit lange heeft verkocht)
- vraag of zet op mail of het horloge nooit door een andere partij dan ALS is geopend of geserviced.
- vraag of je ALS na ontvangen bij ALS zelf kan registreren. Ik kon dit kreeg daarna persoonlijk een brief met cleaning cloth van ALS. Voordelen 1. als je horloge ooit gestolen zou worden service kan alleen bij ALS krijg je hem vroeg of laat weer terug. 2. Je staat in het systeem van ALS als je ooit nog is wat anders wil kopen kan handig zijn.
Tevens over een A. Lange & Söhne Arkade gedacht? Zijn flink in prijs gedaald en worden niet meer gemaakt en bezitten in mijn ogen wel echt ALS kenmerken.
Verder gewoon heel veel succes met uw fantastische zoektocht.
Als jullie nog vragen hebben mag je ze altijd stellen. Help graag.