A. Lange & Söhne önly

Dat heb ik tegenwoordig met de geelgouden Lange 1! :blush:

1 like

Maar helaas is dat niet altijd zo. Niet bij lange maar ook niet bij Patek enz.

2 likes

We zijn daar te jong voor. :sweat_smile::joy:

1 like

Grappig hoe dat werkt.

Voor mij is de Datograph hét bewijs dat afmetingen op papier weinig zeggen.
Ik heb beide versies meerdere keren omgehad, en de nieuwe draagt duidelijk kleiner dan de oude.
De oude Dato, dat “hoge tonnetje”, voelt topzwaar aan, terwijl de nieuwe veel beter in balans is en daardoor compacter draagt.

OUD:

NIEUW:

14 likes

Helemaal mee eens kwa design van de dail en numerals vind ik de nieuwe mooier ma kwa maat is 39mm veel mooier.

Moet je inderdaad gelijk geven als ik de foto’s van je zie.

2 likes

Doe mij ook die nieuwe maar :sunglasses:
2 mm een wereld van verschil? kom op zeg.

1 like

Ik heb enkel de oude om gehad en de nieuwe nog niet.

Maar over de nieuwe:

The Datograph Up/Down measures 41 mm in diameter and 13.1 mm in thickness. It is 2 mms wider and 0.3 mms thicker than the first generation.

Ik snap dat sommige horloges anders dragen in het echt, maar dat de nieuwe duidelijk kleiner draagt terwijl die dikker en groter is, dat kan ik me dan weer niet voorstellen.

Die foto’s van jou zijn ook een beetje misleidend omdat de eerste 2 van dichterbij zijn genomen met een minder mooie compositie, geen scherptediepte en je toen misschien niet zo’n foto pro was als dat je nu bent :smile:

1 like

Ik zeg letterlijk;

Zelfde geldt voor b.v. de Calatrava, de 5196 (37mm) draagt voor het gevoel groter dan een 40mm Daytona.

Maar goed, wie ben ik om je te overtuigen?

:man_shrugging:t2:

2 likes

Je vergeet de Lug to Lug!
Die maakt veel verschil.
De lugs van de nieuwe zijn duidelijk korter.

5 likes

En dunner zeg. Dat maakt ook behoorlijk verschil.

1 like

Heren, heren,

Het is toch algemeen bekend dat diameter niks zegt in beginsel, maar dikker schijnt wel fijner te zijn.

On topic: de nieuwe is ondanks de diameter het mooiste. Mooiere dial en mooiere wijzers.

1 like

41 is ruim binnen de grenzen van het draagbare voor vele mannen, toch? Niet iedereen heeft smalle polsen.

Over even ruim 2 jaar word ik 40 en dan koop ik gewoon de Datograph van @bauhaus voor een vriendenprijs. Ik zie het helemaal zitten.

3 likes

Ik geef de voorkeur aan de wijzerplaat en hands van het origineel

Volgens mij val je in herhaling en schreef je dat gisteren ook al. :sweat_smile::sunglasses:

Dito

:face_holding_back_tears:

1 like

Iemand die een Lange heeft en mij de kans wil geven om eens te passen?

Wil eens aftoetsen of de klik er is om voor een A.L.S. te sparen (of niet). Mooi zijn ze zowieso, daar twijfel ik niet aan. Bij voorkeur in Vlaanderen.

De voorkeur gaat nu uit naar een Saxonia. Maar hoeft niet persé zo’n model te zijn.

3 likes

Lol, gààn @Kad.

Na JLC komt blijkbaar ALS, benieuwd wat daarachter komt…

1 like

Waarom ga je niet even langs Martens in Maastricht?

Daar kan je lekker rustig verschillende modellen passen. Juwelier Burger ligt er pal naast en heeft een Saxonia Moonphase liggen.

7 likes

Goeie tip, moet ik inderdaad eens doen. In juni zit ik daar in de buurt voor een weekendje. Is Maastricht dezer dagen veilig genoeg om een een MTB op de trekhaak te laten staan? Ten tijde van de Amstel Gold Race blijkbaar niet.