A. Lange & Söhne önly

Niet voor direct hoor.

Stuur maar n berichtje. :+1:t2:

1 like

Je junghans gekte is niet zoo lang geleden . Ik sta nog in exact dat stadium, jij hebt inmiddels een mooie groei doorgemaakt. Ik heb er alle vertrouwen in dat je er geen gras laat over groeien.

1 like

Jawel hoor, ik zie het niet gebeuren voor mijn 45ste. Voor de JLC heb ik ook al eens gaan snuffelen bij VC en L.U.C. ; dus het kan ook zijn dat het een Reverso wordt voor mijn 45j.
Wil de boel budget-neutraal houden tot dan.

En Junghans, mooi merk natuurlijk!

Na mijn oproep kreeg ik een PB van 2 sympathieke leden, 1 ervan had een business-trip naar Vlaanderen in het verschiet, en daar kwam een gezellig diner van. Keuvelen over kinderen, dingen des levens en horloges.

En de Lange, ja echt wel next level. Heeft indruk nagelaten. Die indeces zijn magniefiek gedaan, de afwerking van het binnenwerk straalt handwerk uit, en de rest klopt ook gewoon.

Maar ook wel weer aangenaam verrast door Chopard. Die kunnen er ook wel wat van.

De namen van de sympathieke leden hou ik liever anoniem om hen niet te overstelpen met pasverzoeken, maar “much appreciated”!

28 likes

Mooi. Niet te tonvormig?

1 like

Nee echt niet, mooi in balans en draagt dun. Oogt ook dun om de pols.

1 like

Toffe passessie Kristof zo tijdens een diner. Goed geregeld :grin:

2 likes

Ik was het niet.
Nu weet iedereen wie 't wel was. :rofl::+1:t2:

Gaaf. Ik moet 'm nodig weer eens gaan ophalen.

3 likes

Prachtig. Als zou een 08 ipv een leeg vakje en dan 8 ook niet misstaan, mijn inziens

1 like

@Fate_Amenable_To_Change : een gelijkgestemde ziel!

3 likes

Mooie foto’s!

Om de pols blijft dit nog fraaier dan de op foto’s, vind ik.

5 likes

Catalogusen doen ze blijkbaar niet meer bij Lange.

Maar ik ben er intussen wel van overtuigd dat er een Lange moet komen.

Zal wel wat sparen vergen, maar dat maakt het niet minder leuk. De JLC kan er dan ook uit, die zal toch niet overleven naast zo’n ALS. De speedie kan er ook uit, die overleeft al moeilijk naast de Zeniths. Er is een plan dus.

6 likes

Mooi plan!

1 like

Er gaat maar weinig boven een Lange, ik snap je helemaal. Weet je al naar welk model of reeks je kijkt?

Ik heb zelf een hoop verkocht met het idee van de weg naar Lange vrij te maken, maar nu heb ik wat “plankenkoorts” om de stap te zetten. Vooral het feit dat het de ultieme Lange moet zijn, maar toch binnen de comfortzone qua budget moet blijven vind ik een moeilijke afweging.

Een Saxonia automatic vind ik bv heel mooi, maar het is geen Lange 1 of 1815. Er is wat beknibbeld op de het uurwerk: geen chatons, gold plated rotor enz. Dan kan je de Moonphase nemen om de wijzerplaat iets interessanter te maken. Of dan toch naar een chronograaf, dan is het uurwerk weer van een heel ander niveau. Maar het is telkens weer zoveel erbij als je de volgende stap wilt nemen.

Een Lange binnengeven voor service is ook een daguitstap hier, dus dat speelt ook wat mee. En het feit dat ik nog zoveel andere dingen mooi vind :face_with_peeking_eye::wink:

Succes met de verkoop en het sparen alleszins en geniet van de zoektocht!

7 likes

Dat zal het waarschijnlijk worden, qua budget nog enigzins haalbaar, en de indeces tillen de wijzerplaat echt naar een ander niveau.
Het uurwerk is inderdaad niet van het niveau van een chrono, maar leg er een JLC naast en die verbleekt. Heb vandaag mijn JLC aan, prachtig uurwerk, maar naast elkaar zie je een duidelijk verschil.

Mijn plan is om eerst te sparen, en dan pas op het einde nog wat te verkopen, zodat ik kan blijven genieten van mijn horloges tot het geld echt nodig is.

Het enige die wat lastiger zal worden; nu zit de JLC in de vaste roulatie, dus steeds een dresser te beschikking. Met de Lange gaat dat iets minder comfortabel voelen vermoed ik.

1 like

Hij is schitterend hé, die moonphase. Je moet zo’n stuk maar even in je handen hebben, ik was alleszins ook direct verkocht. Een heel mooi doel alleszins!

Klopt ook weer. Uiteindelijk kan het altijd wel weer fijner en meer handwerk enz, maar het basisniveau is er zeker, gelijk welke Lange je koopt.

Dat is ook iets wat me tegenhoudt, maar ik denk dat dat na verloop van tijd wel passeert. Je moet zo’n stuk wat eigen maken en niet houden als safe queen denk ik. De eerste krasjes of deukjes doen altijd pijn, maar horloges zijn er om te dragen en van te genieten. En het voordeel van zo’n subtiele luxe: niemand anders zal het verschil zien tussen Lange en een JLC. Maar ik snap je gevoel helemaal :slight_smile:

2 likes

Deze week de nieuwe 1815 34mm in witgoud gepast. Prachtige dial in een zeer chique horloge.

Ben erg benieuwd naar de rosé gouden case icm deze wijzerplaat.

18 likes

Dat ziet er best goed uit qua maat! Ik vreesde dat het echt te klein ging zijn. Het blijft moeilijk in te schatten op een foto, maar wat vond je er zelf van?

2 likes

Ik denk dat het voor velen inderdaad wat klein is. Met mijn 16cm polsomtrek is het ideaal.

4 likes