En hoe ga jij het voor elkaar krijgen dan?
Dat vertel ik uitgebreid als het me gelukt is.
En anders lees je misschien over 5 jaar wel een zelfde soort bericht als die duitser. hahaha
Off-topic omdat ik de vermiste ledentopic niet kan vinden . Wie weet wat er met @Bwatched aan de hand is? Hij stuurde me 3 weken geleden een dm, maar daarna zie ik geen enkel activiteit meer. In dit topic was hij nog wel eens actief.
Er staat toedels in zijn profiel.
Zal wel een HF pauze hebben, of er klaar mee zijn.
Volgens mij is zijn collectie ook vrij stabiel de laatste tijd. En HF is ietwat saai aan het worden.
Hi!
Sorry, jouw bericht was me helemaal ontgaan!
Het is momenteel echt ontzettend druk, waardoor de focus op horloges even op een (zeer) laag pitje staat.
Ik heb wel iets nieuws om de pols, maar daar maak ik hier geen vrienden mee
Het is allemaal veel van hetzelfde de laatste tijd. Gelukkig is er nog een heel leven buiten HF
Ik hoop HF en vooral deze mooie sub op te vrolijken met een nieuwe Lange
Even geleden ben ik in het bezit gekomen van een Langematik 308.032 met rosé vouwsluiting. Ik heb deze van de eerste eigenaar mogen kopen. Een gearriveerde heer die dit fantastische horloge in 2005 kocht bij Steltman. Mooie volle set, een gezellige overdracht () en een hele eer voor mij.
Eigenlijk is het voer voor een NA topic. Die komt nog wel. Voor nu veel zin het hier te posten
Ik ga oefenen op de foto’s voor de volgende keer.
De case is onbehandeld gebleven in de jaren. Daardoor is het rosé een beetje verloren. Wat vinden jullie? De mensen in Glashütte hun kunsten laten uitoefenen of zo houden? Ik ben er zelf nog niet over uit.
Prachtig!
Geweldig! Proficiat
Rose goud verbleekt sowieso wat met de jaren heb ik al gelezen, geen idee of je dit terug kan brengen. Eens polijsten is misschien wel fijn, als dat op een correcte manier gebeurt. Maar zo is het wel onbezorgd dragen. Prachtstuk overigens, geniet ervan!
Dank!
Dit zegt Lange er zelf over. Ik ben alleen benieuwd hoe dicht het bij de nieuwstaat komt. Zou mezelf voor mijn kop slaan als hierdoor de kast zijn originele eigenschappen verliest.
Service is nog niet nodig dus als ik 'm voor €850 onverprutst, gemasseerd en met rosé gloed terugkrijg gaan we dat doen
Gefeliciteerd, prachtige aanwinst! Hoe bent u zo met de heer in contact gekomen
Ik zou hun er wel mee vertrouwen.
Moet die band niet onder die “gesp” door?
Prachtig!
Wat een prachtige Lange! Heel erg mooi! Zou persoonlijk wel de originele gloed laten herstellen.
Hoort zo. Na 2 keer oefenen is zelfs de meeste onhandige klungel bedreven in het in één vloeiende beweging begeleiden van het lipje door de keepers en het tegelijk dichtdrukken van de sluiting. Ik heb ook een Lange gehad met deze vouwsluiting en daarnaast wel eens vouwsluitingen voor een lederen band van Breitling, Rolex, en JLC gehanteerd. De laatste drie zijn natuurlijk ook echt wel kwaliteit maar voelen toch als het portier van een deux chevaux vergeleken met 7-serie Lange folding clasp. Onbeschrijflijk solide met echt de perfecte balans tussen “firmness” (veiligheid) en comfort!
Je bracht me even aan het twijfelen. Ben nog niet zo thuis in de vlindersluiting etiquette🥹
Helemaal waar. Eerst vond ik het wat onhandig maar went snel en geeft vertrouwen dat het goed sluit.
Dank voor de aardige reacties. Nog even over geslapen (en vooral ook Reddit gelezen) en ik ga Lange contacten of ‘de gloed herstellen’ daadwerkelijk onderdeel is van de polishing.
If so, dan gaat ‘die Lange’ eerdaags terug naar zijn heimat
Het is echt genieten met zo iets bijzonders om de pols🤩
Met een blauw leren bandje van Fratello. Mooi voor de afwisseling maar ik verlangde toch snel terug naar de Lange-croco.
Twee dagen later direct shinen om de pols op de bruiloft van een goede vriend. Geen haan die ernaar kraait. Die ene reactie die je krijgt is gewoon iemand die zegt ‘mooi horloge’. Veel leuker dan de gesprekken hoe je aan die Sub-for-list bent gekomen😄
Dit boek kreeg ik van de eerste eigenaar. Hij kocht of kreeg deze - ergens rond het millenium - op een kunstbeurs en heeft zich jaren aan Lange’s vergaapt voor hij in 2005 zijn aanschaf deed.
Prachtig! Gefeliciteerd!
Schitterende aanwinst!