A. Lange & Söhne only

Zie mijn andere post van enkele weken geleden; in een notendop: ‘van te voren al teleurgesteld zijn als er niks extra’s gedaan wordt’.

Tot nu toe zie ik niet in waaruit de ’ wel meer service’ verwachting zijn steken laat vallen.

Waar gewerkt wordt vallen spaanders en een fout kan gemaakt worden. Ik zie niet in waarom dat uitsluitend bij een high end merk anders is dan bij een ander merk, en waarom dat dan gelijk gecompenseerd dient te worden in iets extra’s.

nee joh. sarcasme naar @Vintelligence :slight_smile: )

En zo hebben sommige niet nader genoemde merken nog klanten…
Hoe meer je ze als str*nt behandelt, hoe harder ze je verdedigen lijkt het wel. En dan als net niet in de ** ge**te klant zichzelf nog de man voelen ook.

Als me gevraagd wordt te betalen als een sjeik, wil ik behandeld worden als een sjeik ook.

Met het ontzag van iemand die weet dat als ik verkeerd knik, hij een hoofd armer is.

Ik ben niet stom genoeg om rationeel buitensporig veel te betalen en dan nog genoegen te moeten nemen met wat niet de best mogelijke service is.

1 like

Het nieuwe normaal in een normaal gesproken net en elegant topic. Klap van de molenwiek gehad?

1 like

Meer dan eens. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mijn reactie is zwart-wit, de realiteit is grijzer uiteraard.
Handelaar lijkt me in deze geen schuld te treffen.
Maar naar wat ik hoor krijg je van de zwaar overpriced Zwitsers (en dus ook Duitsers) in onze hobby vaak veel slechtere service dan van de joviale hobbyist / kleine zaak die niet de hoofdprijs vraagt.

Ik vraag me oprecht af waarom we daar genoegen mee nemen…

De CEO van een klant reed heel zijn professionele carrière Ferrari. Elke x jaar, nieuwe wagen, vaste klant.
De laatste was een 458 speciale.
Toen de 488 uitkwam, moest Ferrari toch eens denken of hij wel waardig genoeg was om in aanmerking te komen en werden er eisen gesteld.
Sindsdien staat er een McLaren 720 in de garage.
Terecht.

1 like

Hoezo buitensporig teveel? Daar is hier toch geen sprake van?
Er is gewoon een fout gemaakt, allemaal erg vervelend, maar dat had bij TAG Heuer ook kunnen gebeuren en daar hebben ze naar gehandeld. Waarom moet er toch altijd nog iets meer verwacht worden van duurdere kwaliteitsproducten qua compensatie?

Voor jou is een Lange misschien een duur kwaliteitsproduct, maar dat is voor de ander wellicht een schijntje.

Het is de perceptie van de koper dat die ineens denkt deel uit te maken van iets exclusiefs, terwijl dat wellicht een onterechte gedachte is.
We hebben het over een Lange. Geen Grönefeld die op bestelling is gemaakt.

Of zie ik het hier verkeerd?

NB

Dus niet terecht. Dat lijkt terecht in de ogen van de koper, jouw klant wellicht terecht.

Maar misschien was dat maar een heel klein klantje van Ferrari en hebben ze die hele speciale auto toch voor andere klanten gereserveerd, waar ferrari van vindt dat die eerder in aanmerking komen. en terecht. Zij maken iets wat gewild is, dus je mag als klant er naar vragen, maar nee kan ook een antwoord zijn.

Alles is POV.

1 like

Inderdaad POV. Geruchten op Nerdstack gaan dat een verzamelaar ook niet geheel blij was met ALS en dit bij Sothebys heeft afgegeven… Auctions: Sotheby's Is Putting Some Of A. Lange & Söhne’s Rarest New Creations On The Auction Block - Hodinkee
Important Watches featuring Exceptional Discoveries: The Olmsted Complications Collection | Watches | Sotheby's

Nu kijken wat het resultaat wordt, als het onder list prijs is, zal het zeker een impact op het merk hebben. We gaan het zien, 8 december.

Welnee als ze slim zijn bieden ze zelf mee :joy:

Ach van die 600k en een beetje moet wel nog de Duitse btw uitgehaald worden :wink:

1 like

Die gaat niet onder list hoor. :sunglasses:

1 like

Hij is er eindelijk weer, puntgaaf. Heel netjes ontvangen en opgelost door Schaap & Citroen.

39 likes

Geen kopje koffie met de directeur?

1 like

en vertel hoe hebben ze het goed gemaakt???

4 likes

Wat een topper. Fijn dat hij weer om de pols zit.

Dat valt onder de “geheimhoudingsplicht” :rofl:

2 likes

Dan kijk je ernaar en plotsklaps zijn alle frustraties vergeten?

1 like

Ik denk toch een gouden vouwsluiting :laughing:

1 like

Laat ik het zo zeggen dat S&C, ondanks dat zij alles in dit proces goed hebben gedaan, nu iets gaat doen waar zij goed in zijn voor een van mijn andere horloges. Principieel blijf ik vinden dat Lange hier aan zet had geweest. Alle lof dus voor S&C.

3 likes

Top service van hun, terwijl zij volgens mij zelf geen verkooppunt van Lange meer zijn. Was hij wel origineel bij hun gekocht?

1 like

Een gloednieuw horloge doorschuiven naar een van hun in house grijze dealers zodat jij hem daar voor een premium morgen nog kan ophalen? Attent.

Grapje natuurlijk

Blij dat je horloge terug is én jouw gevoel ook weer goed zit. Dat is minstens zo belangrijk

Ik denk dat hij doelt op een service van een ander horloge…