Druk topic ineens
Kan ik mooi foto’s gaan liken
Druk topic ineens
Kan ik mooi foto’s gaan liken
Doen!
Mag het zeggen als Lange fanboy: Die JLC benadert gewoonweg perfectie voor dit type horloge.
Ja welke dan? Jaeger want geen gekud met t lege vak en naast 10k goedkoper ‘rustiger’ met t no grossdatum lege vak.
Wat zijn de voors en tegens van de lange vs de JLC?
En welke wijzerplaat? Vind de maanfase met de witte plaat mooier maar heb al zoveel lichte wijzerplaaten….
Je wilt niet weten. Alhoewel in staal de JLC al lonkt. Al jaren. Jaaaren. Mja wel in lichte wijzerplaat en 39 mm. En ja al gepast. Maar ik wil goud. Goud i say
Is meer mensen inmiddels opgevallen denk ik! Zouden andere merken soms niet meer te krijgen zijn . Een verademing in elk geval al dat Lange geweld hier !
Grail. Moedertje piep grailS maar dan moet ik a de lotterij winnen en b mss wel belangrijker. 40 mm graag striking. Doe me doe maar. Briljant
Platina😁
bizar mooi!
Maar redelijk ondraagbaar helaas.
Als ik die twee zo zie zou ik voor de zwarte gaan. Aan de andere kant, je horloge aanpassen is een beetje een tricky ding altijd. Maaaaar, aangezien het door Lange gedaan wordt met originele Lange onderdelen, vind ik het niet zo’n issue. Dus ik zeg doen!
De combi van zwarte dial und rotgold vind ik bij Lange echt super staan altijd. 2 jaar geleden was ik bijna voor de Lange 1 gegaan in die combi, maar uiteindelijk toch voor een Vacheron gegaan. Dus ik ben een beetje bevooroordeeld…
Ik heb niet gekeken. Mja als met alle respect als Hentschel zich voor een platinum model zich 39k durft te vragen voor zo een model wat kost een lange dan wel niet?
#einlange ist keinlange.
Saai? #ga eens passen. Eenvoud? Maar dan. #turnitaround.
Heb je een foto van de vacheron?
Hahaha ja ik snap helaas wat je bedoelt. Het is al jaren mijn grail en inderdaad helemaal de striking seconds. Ik blijf altijd zeggen, als je ziet hoeveel moeite het een horloge kost om gewoon normaal de datum te veranderen rond middennacht. En je dan bedenkt dat de Zeitwerk elke minuut iets vergelijkbaars doet. En helemaal als je bedenkt dat hij er 3 tegelijk doet elk uur Echt een droom horloge
Het is compleet wat anders dan al die 38,5mm Lange’s, dat is zeker Maar als je accepteert dat het een groter horloge is vanwege z’n functie, net als bij een Portugieser 7 Days bijvoorbeeld, dan ga je het waarderen. Het hoort bij het model.
Heb je deze als eens omgehad? Ik vind deze qua draagcomfort juist totaal niet te vergelijken met een Portugieser.
Door de opstaande deksel staat deze heel hoog op de pols, hierdoor kan je dit horloge niet subtiel dragen. Daarnaast is dit echt zo’n horloge dat je tegen een muur of duurklink aanklapt als je niet uitkijkt.
De krachten die de veerton moeten opbouwen om de nummers telkens te verzetten is gigantisch, mede daarom staat het uurwerk bekend als zeer onderhoudsgevoelig en kost het een servicebeurt je minimaal 5K.
Dit alles maakt het horloge niet echt dagelijks draagbaar.
En toch…
Toch wil ik er ooit eentje
Als je er eenmaal een hebt gezien, gevoeld… Dan douw je 2 kroontjes eruit & haal je een Lange. Door de idiote stijgingen worden andere dingen bereikbaar.
Dat is het dus, dan vergeef je ook wat meer Ik heb hem om gehad en ik vind het nog wel kunnen.
Maar tuurlijk, liever zou ik hem ook in 39 of 40mm zien. Maar ik kan het wel accepteren vanwege de complexiteit van de complicatie.
Ik volg ook Kristian Haagen op Instagram, hij heeft al lang een Zeitwerk en bij hem vind ik het er ook goed uit zien ondanks de grootte.
Ik had hem als low key steel bracelet sports watch gekocht, maar de prijs ging opeens boven de 40k, dus verloor het zijn doel voor mij. En ik miste ook wel een beetje de klik er mee. Ik vond hem prachtig, maar hij raakte me niet.
Obsceen.
Zwart op Rosé is toch een beetje ordinairder. Degene die je hebt, is degelijk.
De vraag is, wat wil je. Ik zeg: vervangen.