Wanneer gaan we Erik?
Chronext heeft een Lounge in Amsterdam waar je het horloge kan passen en daar ook eventueel gewoon kan kopen.
Denk dat je daar een betere beleving zult hebben dan het matige bakje koffie van S&C.
Staat ook op 4 weken levertijd & net 1K boven op de prijs geduwt.
Ik ga het even laten bezinken, wat ik wil.
Het zou me niks verbazen als dit ‘spelletje’ valt binnen de nieuwe strategie van Lange & Sohne om uiteindelijk toe te werken naar enkel Lange boutiques, net zoals bij AP en Patek het geval is. De productie aantallen blijven gelijk, maar de vraag heeft de laatste twee jaar een enorme vlucht genomen. Ook long-time verzamelaars van Lange plukken hier de zure vruchten van. Omdat zij hun horloges bij een lokale winkel hebben gekocht, hebben zij geen koop geschiedenis opgebouwd bij een Lange boutique. Hierdoor kunnen zelfs de meest loyale klanten heel veel modellen niet krijgen, ze sluiten simpelweg achteraan in de rij. Een groot deel van de boutiques zijn in het Midden-Oosten en in Azië, de populariteit is daar enorm. Mijn vermoeden is dat de schaarste en gekte alleen maar verder gaat toenemen.
Ik heb mijn Lange 1 in de zomer van 2020 gekocht, ik schrok toen echt van de prijs. Als ik ditzelfde horloge nu zou willen kopen, dan kan je daar gerust een slordige 10k bij optellen. Cultmodellen als de Darth zijn in dezelfde periode maal 2.5 / 3 gegaan.
Hoe langer je wacht… de prijs gaat alleen maar omhoog.
Tja, ik ben verder heel nuchter.
Graag of heel niet.
Ik vind hem echt even lastig, er wordt niet eens aangegeven dat het bijvoorbeeld 2 jaar levertijd is. Er wordt gewoon gezegd… Je krijgt niks.
Stukje wat voor mij ook leuk was, is het kopen in A’dam. Degene die daar werkt -ik zal zijn naam niet noemen… - jij hebt hem recent ook gesproken… Ik ken hem persoonlijk & gun het hem ook. Daar zit voor mij ook een stukje van de lol in. Ik voel me niet echt een nummertje bij hun, maar gewoon een gewaardeerde klant.
Een gewaardeerde klant die geen horloge krijgt waarvan zij zich AD noemen? Bijzonder.
Jammer voor je dat het zo loopt.
De grote lange? Mooi hoor
Zij krijgen het horloge ook niet. (als er 1 binnen zou komen, hoor ik het als eerste)
Maar uiteraard baal ik er wel van.
Om de gekte te illustreren:
Dit soort horloges kon je twee jaar geleden onder de 30k kopen. 110k is madness
Hier hoort echt leer op.
De Lounge in Amsterdam zit dicht.
Hebben ze ‘m dan wel gegarandeerd? Of is dat ook nog onzeker?
Balen man, jammer dat er meer merken last krijgen van de Rolex-spelletjes
Weet ik niet, ze hebben geen makkelijk contact /chatbox ofzo. Maar gezien de foto’s ligt hij op voorraad. Alleen A’dam zit dicht.
Ach wordt Lange de volgende horlogemaker die ten prooi valt aan speculatiebullshit?
Enkele indicatoren die mij al zoveel hadden doen vermoeden.
- De Odysseus die niet te krijgen is bij de AD. Alleen bij Boutiques, waar hij vervolgens ook niet te krijgen is.
- De stijgende prijzen, ook van de minder populaire modellen zoals de Arkade en de 1815 instappers.
- De “Gekte blijft duren” merken zijn mijns inziens minderwaardig aan Lange én leveren meer uit. Veel meer. Het is een wonder dat het zo lang heeft geduurd.
- De recente migratie naar dit topic. HF is een goede barometer.
Jammer.
Jongens, jongens, niet zo paniekerig allemaal.
Het valt allemaal wel mee hoor.
De prijsontwikkeling van Lange’s is (op een aantal hele specifieke modellen na) niet zo spannend.
En Lange koop je uit liefde en niet voor het geld.
Laten we aub ophouden met de gekte discussies hier in dit topic.
Jij wel.
Die is goedkoper vanwege die lelijke afgekapte cijfers.