A. Lange & Söhne önly

Het is;

Géén time only
38,5mm
witgoud met zwarte plaat
verrekte goede prijs

Dus euh @Captaingingerbeardd kassa 3

1 like

Dacht dat hij m uit de verkoop had gedaan?

1 like

Dat is mooi zeg. Heel fraai.

1 like

De complicatie is mooi, maar ik vind hem wel wat druk. Ik ben blijkbaar de enige hier :blush:

Geef mij dan maar inderdaad die 1815 chrono of een Datograph, nu we toch grailmateriaal mogen kiezen! Eentje in platina bv, omdat het kan :wink:

21 likes

Echt prachtig. Flink (top)zwaar om de pols wel.
13x40mm platina voel je wel.

1 like

Mijn 1815 chrono. Blijft een feest hiernaar te kijken.

En niet onbelangrijk. Prettig om de pols.
De datograph is ultiem. Maar vind ik net als de Zeitwerk geen geschikt dagelijks horloge gezien de forse kast.

23 likes

Datograph is wel beetje groot, had <40 moeten zijn. Maar sluit ik ook niet uit, als ik er gunstig aan zou kunnen komen.

11 likes

Ik hoop dat er een keer een variatie op de Saxonia Thin komt, bijvoorbeeld een rood gouden kast met een grijze wijzerplaat.

1 like

Dan is de 1815 wel de betere keuze inderdaad. Iets subtieler ook qua looks, dus er is ook wat voor te zeggen. En misschien nog net iets bereikbaarder. Prachtig horloge trouwens in dat rose goud!

Leuk voor op de foto’s dus vooral. Ik vond jouw moonphase al zeker niet licht, maar op een goede manier. Zo’n Datograph slaat misschien wel te ver over in die richting :wink:

1 like

Ik zie steeds dit als ik die laaggeplaatste sub dials zie:
afbeelding

Zo, Zo mooi.
Dit is echt en mega grail!!

Echt? Ik vind het design van de Datograph een van de allerbeste horloge-ontwerpen ooit gedaan. Ik denk dat er weinig horloges zijn die zo bedachtzaam zijn ontworpen.

Bij de 1815 chrono snap ik wel wat je bedoeld, daar “mis” je de datum complicatie waardoor de balans wat zoek is geraakt.

4 likes

Dat had je toen ook bij mijn Anual van PP. Ikzelf heb t niet. Balans of symmetrie in horloge maakt me niet zoveel uit. Het geheel moet “kloppen”, maar is persoonlijk

1 like

Ja precies. Door de big date met witte achtergrond op de Datograph zouden de sub dials op geen andere plek beter staan dan hoe ze nu staan. Super in balans zo.

1 like

Bij mij ook niet per definitie hoor. Maar sub dials horen voor mijn gevoel op de middenas.
Maar inderdaad heel persoonlijk.
Verder veel respect voor Lange en Patek hoor. Kunstwerken.

1 like

Dat zou echt geen gezicht zijn icm de datum. :wink:

1 like

Dat is inderdaad geen gezicht!

6 likes

Hmm.
Ik denk dat je het IRL moet zien. (deze niet natuurlijk, maar het origineel)
Opzich niet verkeerd zo, maar wel wat kaal onderaan…

Mehh.

Veel beter vind ik. Maar het gehele design spreekt me onvoldoende aan moet ik zeggen.

Voor de geïnteresseerde check dit artikel:

De ontwerpers zijn begonnen met het ontwerpen van de van de wijzerplaat.
De layout is tot stand (zoals bij vrijwel alle Lange’s) met een wiskundige precisie.

Arme Annegreth was belast met de taak om vervolgens een maatwerkuurwerk te bouwen from scratch. Na dik 2 jaar ontwikkelen waren ze er bijna, maar toen kwam de extra requirement dat de chrono minutenwijzer een instant verzet moest krijgen. bam, terug naar de tekentafel. Na meer dan 5 jaar ontwikkelen heeft ze het mooiste productie uurwerk ooit gecreëerd.

19 likes

Klinkt raar, maar bv bezel op foto niet zo mooi. Maar irl lijkt die anders