A. Lange & Söhne önly

In de tussentijd stroomt er nog wel wat bloed naar je vingers? :see_no_evil:

Dit is mijn ogen geen wiskundige precisie. Dan hadden de 2 onderste hoeken van de kleine driehoek ook gewoon netjes op de lijnen van de grote driehoek gezeten.

2 likes

Credor :heart_eyes:

1 like

Je hebt zeker een punt, het toont wat rustiger als ze mooi gealigneerd staan. Maar ik ben wat aan het bijdraaien over dergelijke afwijkende keuzes. Een datum op 4-4u30 kan zeker ook mooi zijn (bv bij een Chronomaster). Die lagere subdials bij Lange maken het geheel wat minder “gewoon”. Dat mag wel bij zo’n merk.

Een Lange 1815 up/down is zo’n stuk, die misschien ooit wel eens binnen bereik zou kunnen komen. Ik vind 'm prachtig, op foto’s toch alleszins al. Ik heb ook wel graag dat er een klein hoekje af is :slight_smile:

6 likes

Een Lange zonder “big date” is voor mij maar een halve Lange :innocent:

3 likes

Mwah. Dit noem ik toch wel een echte Lange.

14 likes

Excuses, het is maar mijn smaak :innocent:

1 like

Miljaar, wat een pracht!

Ik was wat op de website van De Greef in Brussel aan het kijken, omdat je daar de prijzen kan zien van de diverse modellen. Dat maakt het wel wat leuker grasduinen in de collectie.

Het zal niet voor onmiddellijk zijn, maar als ik zou gaan passen, zie ik het wel tussen de 1815 Up/Down en de Saxonia Outsize Date gaan. De moonphase is ook mooi, maar hoeft niet persé. De prijzen ontlopen elkaar niet zoveel, de Saxonia is verrassend een paar 1000 euro goedkoper. Beide een stuk voorbij de instappers, maar niet in de chrono prijsklasse.

• Voordelen van de 1815 is dat hij wat tegendraads is met zijn subdials en iets meer casual door de cijfers.
  • De Saxonia is dan weer automaat met date en opgelegde markers.

Een polletje dus! Welke zouden jullie kiezen? :slight_smile:

De Saxonia:

De 1815:

• Saxonia Outsize Date
  • 1815 Up/Down

0 stemmers

1 like

100% de Saxonia. :sunglasses:

En of het maantje wat toevoegt. :sunglasses:

20 likes

Prachtig inderdaad… Dat zien we dan wel weer :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Lastig, ik stemde voor de Saxonia, maar alleen vanwege het rosegoud. Rosegoud+1815 up/down zou ik graag eems willen proberen.

1 like

Voor mij de 1815 up/down.
Dan met name vanwege het traditionele uurwerk met gouden chatons en de bekende 3/4 brug.

Het automatische uurwerk van de Saxonia zit er qua afwerking net onder.

5 likes

Hier sluit ik mij bij aan.

1 like

Ondanks

Heb ik toch ook gekozen voor de 1815. Met iéts kleinere subdials was die in mijn ogen wel aanzienlijk mooier geweest. Bij z’n voorganger hebben ze dat wel goed gedaan.

Helpt dit je een beetje op weg? :laughing:

1 like

Hah mijn dilemma is niet zo onlogisch blijkbaar :smiley:

De subdials zijn inderdaad vrij groot op foto, maar vaak vallen die details goed mee in het echt. Ik zou het eens moeten zien dus.

Dat is een rose gouden 1815! Je ziet het alleen niet zo goed op de foto. Die kwam hier vandaan:

Hier een duidelijkere foto :slight_smile:

10 likes

Die laatste. Zou toch zo mooi zijn zonder die gekke sub dials.

1 like

Ik had er nog nooit zo op gelet, ik dacht altijd dat elke Lange gouden chatons had. Ik had (hier?) ook gelezen dat de rotor bij de Saxonia ook “maar” verguld is om technische redenen. Alles tesamen is het uurwerk van de 1815 inderdaad mooier! Bedankt voor de duiding :slight_smile:

Een paar foto’s van de achterkant moeten er eigenlijk ook bij:

1815

Saxonia

12 likes

Ik denk dat jij dan de Honeygold moet hebben, met enamel wijzerplaat :slight_smile:

Hier een plaatje samen met gewone 1815 (ouder model):

6 likes

Bedoel je zonder dat de subdials de cijfers beïnvloeden (zoals ik), of helemaal zonder subdials? In dat laatste geval krijg je zoiets als deze - misschien wel mijn favoriete Lange.

6 likes