A. Lange & Söhne önly

14 likes

:heart_eyes:
Ik denk het ook!

Pfoe!

1 like

ik ben niet helemaal goed thuis in de modellen, maar ik zou denk ik echt voor de saxonia met moonphase gaan.

Ik vind dit wel een terecht tegen argument.

Ik vind de dial van de 1815 lastig te beoordelen vanaf een foto. Ik vind opgelegde markers echt mooi en veel diepte en detail geven. Maar ik vond emaille op mijn jaquet droz wel echt prachtig, dus misschien moet je het gewoon in het echt zien.

2 likes

28 likes

Vandaag de 1815 up/down kunnen passen.

Erg mooi, maar niet zo veelzijdig als de Saxonia Moonphase met zwarte wijzerplaat. En de “in elkaar gedrukte” 5 en 7 zijn ook een twijfelgeval.

Dus het bleef bij passen :blush:.

15 likes

Mooi hoor! Bij welke dealer eigenlijk?

1 like

Toch wel fraai hoor. Maar zijn die 5 en 7 nu afgekapt of toch volledig, maar liggen ze gewoon dicht tegen de subdials?

1 like

Afgekapt.

Geen fraai gezicht…

1 like

Stoort me totaal niet. Is persoonlijk

2 likes

Mmm. Stoort me iig minder dan bij de basis 1815 met die afgekapte 6. Daar valt het meteen op.

Wempe in Duitsland

1 like

Niet afgekapt, want de cijfers zijn “volledig”. Maar wel aan de bovenkant “ingeduwd”.
Niet heel opvallend, dat klopt.

Mmm - is dat wel zo: als je de 5 en 7 vergelijkt met die van de 1815 zie je dat de 5 toch is afgekapt en de 7 aan de bovenkant ook niet even dik is. Of dat afgekapt is of ingedeukt, not sure, maar compleet lijken ze toch allebei niet te zijn.

8 likes

Ik vind die 1815 up doen dus echt helemaal geweldig. Het juiste Lange uurwerk en door die subdials lekker speels voor een “dress” watch.

1 like

Ik zat me op plaatjes voor de aanschaf altijd ontzettend druk te maken over die gechopte 6, als je ‘m eenmaal draagt zie je het dus echt “nooit” ! En zou dat de reden zijn waarom bijna alle topmerken het aandurven? Een glance op je horloge om te zien hoe laat het is of gewoon te zwijmelen hoe mooi het sieraad aan je pols is , is op natuurlijke wijze altijd gericht naar het hart van de wijzerplaat, En dus niet wat er omheen gebeurt. Klinkt als een bullshit verhaal, maar toch is het zo. Alleen de aller zwaarste ocd klanten komen er wellicht niet overheen…

18 likes

Inderdaad. Zodra het op je pols zit merk je er niets meer van.

1 like

Je Saxonia is dan ook moeilijk te evenaren! Maar ik denk dat je op zo’n witgouden kast met zilver plaat echt een hele resem mooie straps kunt zetten die het horloge meer tot zijn recht doen komen dan simpel zwart. Zo is hij wel heel streng.

De rosé gouden versie ga ik toch eens passen als ik hem tegen kom. Die heeft dan helaas weer geen brushing op de flank blijkbaar, om de een of andere reden.

Maar je hebt wel gelijk, de 5 en de 7 zijn net wat “aangegeten”, om de subdial niet tegen het cijfer te plakken. Zal vast mooier zijn zo dan ertegen, maar misschien had de subdials wat kleiner mogen zijn (zoals oudere versies). Ik zou het moeten zien in het echt :slight_smile:

We zitten er ook met onze neus op hier, zoveel keer groter als in het echt. Bij de bejubelde 1815 chrono is het al helemaal niet OCD-proof. Ik zou er zeker mee kunnen leven :wink:

7 likes

Alleen de ouderen hebben geen brushing als het goed is. De nieuwere rosé wel

1 like

Goed om weten! :+1:

de chrono heeft in ieder geval geen issue met de 5 en de 7 :see_no_evil::grin:

1 like