A poor man's Rolex

Veel bang for buck in je horlogedoos? Waarom iets kopen of hebben dat je niet draagt?

Hahaha ik wou hem al niet maken. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik heb me fout uitgedrukt denk ikā€¦ :sweat_smile:

Wat ik dus bedoel:

De reden dat ik het horloge draag is niet omdat het op een sub lijkt, maar omdat ik het een leuk horloge vind. Duidelijker? :grin:

1 like

Daar heb je de eerste jongešŸ˜œ sneuzel! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Het is de enige die ik vaak mis.

2 likes

maaaaar en submariner komt van een blancpain afā€¦maar ook niet helemaal.

Niet iedereen kan een sub betalen. Dan ga je naar leuke alternatieve kijken. Zo is het nou eenmaal

2 likes

haha! Buiten de horlogewereld is dit inderdaad een treffende definitie. Binnen de horlogewereld betekent hommage: het legaal jatten van een bekend ontwerp, om zo gebruik te maken van de design en marketinginvesteringen van een ander bedrijf.

1 like

In de spijkerbroeken wereld hoor ik idd niemand praten over hommages :joy:.

2 likes

Je mag nog altijd kiezen om met je blote kont buiten te lopen of in een ā€œZeemanā€ hommage te lopen :beers:

1 like

die heb je wel degelijk ā€¦

De biker jeans van Amiri kosten zn ā‚¬1300 en nadat die populair werden bij rappers kan je soort gelijke broeken vinden bij de H&M voor ā‚¬40.

1 like

Beste SJvL,

In jouw vraag stel je dat een hommage wel wordt gewaardeerd en een nepper niet. Zoals je aan de reacties kunt zien zorgt deze stelling an sich al voor een hoop commotie.

Neemt niet weg dat er inderdaad vaak anders wordt gekeken naar hommages dan naar neppers. De overeenkomst tussen deze twee is dat zij beide gebruik maken van de design- en marketinginvesteringen van een ander. Het verschil is dat de ene dit ā€˜legaalā€™ doet, terwijl de ander illegaal bezig is door niet alleen het ontwerp, maar ook de merknaam te kopiĆ«ren.

Als je het mij vraagt is dit hetzelfde laken en pak. En iedereen die een ā€˜hommageā€™ ziet als eerbetoon, die houdt zichzelf voor de gek. Je draagt gewoon een legale kopie.

Tegelijkertijd interesseert het mij vrij weinig. Ik heb niet het idee dat bedrijven als Rolex veel omzet mislopen door de vele neppers. En het verhaal van AvW over kinderarbeid en neppers, ook daar stel ik mijn vraagtekens bij.

1 like

Haha apart hĆØ. Het lijkt erop dat hoe meer je betaalt voor een hommage, hoe meer het horloge wordt gewaardeerd op HF.

Pagani -> no no
Invicta -> leuk ā€˜klokkieā€™ voor het geld
Steinhart -> veel kwaliteit, goed uurwerk

:upside_down_face: :joy:

Blijf weg bij nep en geniet van je hommage :v:

2 likes

Ik zou eerder een pagani kopen dan een steinhart. :stuck_out_tongue:

Serieus geld is een serieus eigen ontwerpā€¦

3 likes

Moet ik tegensprekenā€¦

Ik heb beide gehad, natuurlijk kost de Steinhart meerā€¦ maar dat heb ik ervoor over! Betere afwerking, ETAā€¦

En hommages en nepperdsā€¦ ben wat dat betreft zeer tolerantšŸ˜‰ā€¦ ten eerste omdat ik zo ben begonnen en ten tweede heb ik zelf beide gehad!

Koop ik wel een Sinn, Oris, Seiko. Of wat ook een beetje een sub hommage is, glycine combat sub.

Steinhart vind ik ook wel ietsjes meer doen aan een eigen design.

1 like

Als Seiko wat meer op hun kwaliteit zou letten en geen belachelijke prijzen zouden vragen hadden ze hier geen last van.

5 likes

Denk niet dat Seiko daar wakker van ligt.

Wat denk jij van dat Long Island watches met hun ā€œislanderā€ skx kopie?

Dat is een Seiko retailer die inmiddels SKX ā€˜hommagesā€™ maakt.

Kan me voorstellen dat dat San Martinā€™s, Steeldiveā€™s en Sharkies zijn met een andere plaat.

Ziet er goed uit, zijn vaak degelijk en zijn niet zo vreselijk duur. In mijn ogen krijg je meer horloge voor je geld met zoā€™n homage dan met de real deal (overpriced):smiley:

5 likes

Het is inmiddels wel aangetoond dat achter de wereld van de replicaā€™s een heel smerig wereldje schuil gaat van kinderarbeid, belastingontduiking, uitbuiting en afpersing. Sommigen willen dat blijven ontkennen om een of andere reden.

Los daarvan ben je in mijn ogen wel een zielepoot als je een replica draagt. Lulliger kan echt niet.

7 likes

niet te vergeten financiering van criminele organisaties :sweat_smile: