Aha daar is de Seiko hater weer.
Je kan ook gewoon een echte kopen voor vals geld.
ehh…vals… ik bedoel een “hommage aan écht geld”
En zwart werken?
Hoeveel mensen laten niet hun auto repareren of het huis via een „vriend“…
Maar dat vinden we wel ok?
Door een nepper ben ik 10 jaar terug bij HF terecht gekomen. Ingezien dat neppers fout zijn.
Daarna mij gestort in voornamelijk Seiko’s. Door Orient én andere hommages bij Rolex gekomen.
Na 2 Rolex kan ik zeggen … Rolex is top. Maar ik blijf de Rolex hommages leuk vinden om op mijn pols uit te proberen.
Ik heb vaak een probleem met gebrek aan kwaliteit. De stap terug van mijn sub naar bijvoorbeeld een Loreo/Pagani is gewoon te groot.
Squale is wel ok. Steinhart ook trouwens, behalve dat ik 't zelf niet zou kopen.
Precies! Zo kun je het een en ander testen zonder meteen 8-10k uit te geven…
Ik heb 9 jaar geleden mijn eerste horloges op dit forum gekocht. Van jou. Moet ik me zorgen maken?
(Seiko mini-monster en Citizen orca)
Eens.
Als iemand een replica draagt liegt diegene tegen zichzelf… en misschien is dat precies de reden dat die persoon een replica draagt en geen origineel.
de datum maakt hem origineel
En t andere logo.
Die Orca was een buitenbeentje. Zo mooi, maar ik kon niet wennen aan de slechte afleesbaarheid.
Was dat Mini Monster een SNZF47 ?
Zo ja, dan kom ik die nu opeisen.
Waarom ? Die glossy dial was zo’n mooi contrast.
Nee hoor. Heb er twee. Die zijn wel goed. Zeer zeldzaam dat dan weer wel.

Was dat Mini Monster een SNZF47 ?
Dat was inderdaad dat model! Helaas heb ik hem al lang geleden verkocht, dus opeisen lukt niet meer.
Ergens snap ik wel waarom mensen zich er zo druk om maken, en denken dat het water bij de wijn doet bij de ‘originele’ merken, maar zelfs het originele merk blijft zichzelf alsmaar herhalen. Ik denk ook niet dat we heiliger hoeven te worden dan de Paus.
Zelfs Seiko ziet de schoonheid in de klassieke submariner stijl blijkbaar.
Why change a winning team?
Een Rolex solar moet nog gemaakt worden.
Als er gewoon duidelijk op staat dat het geen Rolex is en er ook geen inbreuk wordt gemaakt op Rolex’ intellectueel eigendom zie ik geen probleem. Dit is het grote verschil met “nepperts”.
Vind overigens dat je Bulova tekort doet door ze louter als Rolex-kopieerders neer te zetten.
Ondanks dit alles zou ik het zelf niet kopen omdat ik liever een echt uniek design heb, dus ik ben het met de geest van je stelling eens, maar ik vind het prima verdedigbaar als je een door jou genoemd model zou kopen.