A poor man's Rolex

Hahaha, ja daar heb je wel gelijk in! :rofl: Ik zie ook wel meer ‘echte’ Seiko trekjes in die modellen, maar het is toch onmiskenbaar op de Submariner geïnspireerd.

2 likes

Ik zie toch nog wel veel verschillen hoor.

Uiteindelijk blijft het een kast met een zwarte wijzerplaat, wijzers en een bezel. :man_shrugging:

Een originele Submariner kost niet meer dan een hommage, alleen de investering is groter. :smiley:

Ik ook, maar het bezel font, de kleurstellingen, de bezel vertanding, de kastvorm, de geboorde lugs, de indices, datum loupe, datum font, het bond nato bandje, rode solar text (á la red depth subs), de faux patina tritium look lume, de crown guards… het is een en al (vooral vintage) Rolex inspiratie wat ik hier in zie. (hoewel de nato technisch gesproken eigenlijk op de Spectre Omega zat…)

2 likes

Doen jullie mee met een spelletje “Spot the homage”? :sweat_smile:

5 likes

Ik koop wat ik mooi vind. Is het een hommage dan is dat zo. Weet soms niet eens welke merk er eerder was met een bepaald model. En sommigen modellen zijn heel gaaf alleen te duur voor mijn budget en dan koop ik een horloge wat er toch op lijkt om dat het model mij erg aanspreekt. Replica’s dat zou ik persoonlijk nooit kopen .

1 like

Die Rolexen lijken verdomd veel op de rest. Boeven zijn het.:sunglasses:

6 likes

Ja maar zo is het ook gewoon he, het water stroomt de berg af volgens het makkelijkste pad. Ik geloof ook niet dat het persé slecht is voor een merk als er homages van gemaakt worden en zodra dat wel zo is dan doet dat merk iets niet goed. Ik denk dat je hard moet nadenken om op een voorbeeld te komen waarbij een klant in plaats van de originele een homage is gaan kopen en het daarbij gelaten heeft. Iemand die een Rolex wil, en kan betalen, die wijkt echt niet daarvan plotseling uit omdat er een homage van bestaat. En iemand die de homage wil kopen zal denk ik ook zelden ineens z’n spaarrekening plunderen om toch maar wel die Rolex te kopen.

Los daarvan denk ik wel dat een Rolex een betere investering is op de langere termijn, en dan vanwege waardevastheid, kwaliteit en wat met dat eerste temaken heeft, imago.

Alleen tegenwoordig moet je dat soms met je leven bekopen, en dat zal je met de homages weer niet zo snel hebben… :innocent:

2 likes

Waarom wordt dit topic niet naar het groene gedeelte verplaatst? Waar het hoort…

1 like

Een mod’s beslissing. :no_mouth:

1 like

Doe maar even wat onderzoek via Google. Er is genoeg over geschreven.

Hier een mooi begin:

https://www.fhs.swiss/eng/stopthefakes.html

1 like

Deze discussie… Die al een miljoen miljard keer gevoerd is over rolex was toch een van die typische rolex topics die aanleiding gaf voor het groene topic?

De aanslagplegers op Charlie Hebdo hebben hun aanslag gefinancierd met smokkel van fake producten.

Helemaal met je eens. En mooi gesproken Het water stroomt de berg af volgens het makkelijkste pad.

2 likes

Ik denk dat we nu afdwalen, we hadden het over homages. Het lijkt me stug dat de winst van Steinhart of Squale in de pocket is gegaan van de aanslagplegers bij Charlie Hebdo.
:thinking:

Hoewel ik anti-fake ben, is dit natuurlijk wel een beetje een “wij van WC eend artikel”.

Ik vind dat je gelijk hebt hoor, maar er worden ook een miljoen miljard keer topics gecrashed waar volkomen legale homages aan bod komen, door mensen die blijkbaar keer op keer hun eigen gevoel moeten rechtvaardigen waarom ze veel meer geld uit hebben gegeven aan een vaak zelfs inferieure kwaliteit product, alleen maar omdat er een bepaald merkje op staat.

2 likes

Ik heb van een Seiko zowel het origineel als de homage, gewoon omdat ik het originele vintage exemplaar zo goed mogelijk wil sparen en slechts bij gelegenheden draag.

Van een bepaald model Rolex ben ik al even op zoek naar een homage. Het origineel is gewoon veel te duur, en zelfs indien ik het zou kunnen betalen dan nog zou ik te veel schrik hebben om het te beschadigen waardoor ik er niet van zou kunnen genieten om het te dragen. Durf zelfs zeggen dat de kans klein is om iemand op het forum te vinden die het kan en wil betalen om een origineel te bezitten.

Velen noemen deze een “poor man’s Rolex”.

Ik noem hem de “smart man’s Rolex”.

10 likes

Hij is prachtig, maar in bouwkwaliteit (band en sluiting) toch niks vergeleken met de een moderne Rolex-variant. Ik zou deze alleen dragen wanneer ik geen geld (over) had voor een Datejust (ik weet dat het een date day is, maar daar lijkt hij het meest op). De Datejust is nou eenmaal hét horloge met fluted bezel imo. Mensen die hem herkennen zullen in alle waarschijnlijkheid ook eerst denken dat het een Datejust is, dat zou mij een weerhouden hem nu te kopen. Mooi ding wel, geniet ervan!

2 likes