Ik heb het ook over de vintage Rolexen. Nu heb je een splinternieuwe.
Maar dan vergelijk je oude productie met nieuwe productie. Deze Tudor wordt nog altijd geproduceerd en dus vergelijk ik hem met huidige productie Rolexâen.
Deze snap ik niet.
Je hebt iets gekocht (omdat je het mooi vindt?) en je draagt het niet omdat hij ergens op zou lijkenâŠ
Of wil je er ter zijner tijd geld aan verdienen?
Edit; ik zie nu dat ik niet de eerste ben

ik draag het. Echter niet omdat ik het op een sub vind lijken.
Ik vermoed dat hij dit bedoelt
Hij draagt hem wel, en de ânietâ slaat op de redenâŠ
Ah, iets met een missende komma of punt
Maar dat is meer voor het taalpuristen topic
En het risicoâŠ
Ik draag met veel plezier legale kopieën!!
Ik zie het als een auto, de meeste hebben 4 wielen en halen 100km per uur. Geld voor een ferrari heb ik niet.
Een pagani design met NH35 uurwerk loopt erg accuraat en het smoelt ook nog!
Ik weet ook wel zeker dat vele anti homage ridders hier moeiteloos staan te swingen op Jimi Hendrix âAll along the Watchtowerâ Of Lenny Kravitz âAmerican Womanâ, of Elvis Presleyâs âBlue Suede Shoesâ* en ga zo maar door. Zodra je daar dan weer geen moeite mee hebt, dan gaat het dus om iets anders, dat rechtvaardigen van je onnodig grote uitgave waar ik het eerder over had⊠Als je werkelijk door het leven wilt gaan zonder ook maar op wat voor manier van iets te willen genieten wat op een ander âorigineelâ idee gebaseerd is dan wordt het toch wel verdomd moeilijk navigeren hoor.
*Oh ja, de respectievelijke artiesten van de originelen waren Bob Dylan, The Guess Who en Carl Perkins.
Het gaat er om dat je van je horloge geniet en dat je er plezier aan beleeft.
en iedereen heeft daar ook een budget bij.
Waarom moet er dan snobistisch gedaan worden omdat iets een hommage is.
Mijn horloge is geen hommage dus ik ben beter en houd meer van horloges dan iemand die wel hommages draagt?
Wat een onzin.
Plezier van het dragen, dat moet het zijn.
Kan iemand me uitleggen waarom dit het zoveelste topic is over dit onderwerp?
Leven en laten leven, zou ik zeggen. En er zijn genoeg belangrijker dingen om je druk over te maken

Terwijl ze allebei overduidelijk eten van hetzelfde walletje?
Het submariner-ontwerp, terecht of onterecht, is populair. Het maakt mij geen moer uit welk merk er op staat, of dat nou Rolex, Squale, Steinhart, Tudor of de Xi-Jinping Watch Factory is, ze zijn voor mij allemaal even erg. Dat zit 'm in het kast-ontwerp en de Mercedes-wijzers.
Hommages, daar heb ik weinig mee, al zal ik er niemand om veroordelen als ze het wel cool vinden, maar desgevraagd kan ik wel zeggen wat ik van het basis-ontwerp vind.
Je kunt de technische merite van het gebruikte uurwerk en de afwerking nog bediscussieren, dus ik heb een ETA-versie hoger zitten dan zowel de Rolex- als de Chinese-versie, omdat ik ETA mooi service-bare en gedegen uurwerken vind zonder dat het onbetrouwbare rommel wordt, zonder dat ze te dik worden (SII) en zonder dat service duur wordt (Rolex zelf).