A Wall Street guide to watches

Erg leuk artikel over het imago van verschillende horlogemerken met een knipoog :wink:. http://uk.businessinsider.com/a-wall-street-guide-to-watches-2015-8?r=US&IR=T

16 likes

Dank voor het delen. Geweldig leuk stukje. :smile:

“Hublot put the ‘whore’ in horology”

:slight_smile:

“You never actually own a Patek Phillippe. You merely look after it for your douchebag son”
:sweat_smile:

Grappig stukje

Geinig! Hoewel ik die Aqua Lung weer niks vind.

Leuk artikel!

Als ik het lijstje zo lees, wil ik toch “alleen maar” de Submariner. zou dit dan toch mijn grail zijn?

Oef
 Na het lezen van het artikel wil ik niet eens een 216570 white dial meer
 Zelfs geen 116655 (in het minder waarschijnlijke geval dat ik die ooit wil betalen)

“To some extent, wearing a Rolex is like driving a BMW 3-series. It says you’ve got a little bit of money, but nothing interesting to say. It’s a safe, entry-level choice.”

Wallstreet brokers zijn, gemiddeld genomen, overbetaalde en arrogante blaaskaken. Het is een cultuur van tegen elkaar opbieden. De anekdote over de replica vond ik tekenend: hij herkent een goedkope nepper niet eens. Veel van dat volk weet niets anders over hun horloge te vertellen dan de prijs. Niks genieten van een interessante vintage Rus of zo. Het oude gezegde “Any asshole can buy an expensive watch
” blijkt weer eens juist: deze assholes doen het en masse.

3 likes

Schitterend stukje. Een beetje tongue in cheek maakt het nog zo goed.

IWC is for men who get cheated on by their wives :joy::joy:

Nou ben ik geen Wall Street bankier, dus het referentiekader is anders. Maar als ik een Rolex submariner zou dragen (met datum), dan kan ik iedereen uitleggen dat ik dat het allermooiste en gaafste horloge op aarde vind. Met een Nautilus kom ik niet verder dan “een of andere Amerikaan op internet zei dat ik die moest kopen”.

De merken in mijn portfolio zijn niet besproken. Ik weet niet of ik hiervan moet balen of er juist blij mee moet zijn :smiley:

Ah bankiers, dit is het tuig dat wij met zijn allen keer op keer moeten redden omdat anders het systeem instort. Als dank daarvoor zijn zij vooral bezig om elkaar de ogen uit te steken met bonussen en trofeĂ«n. Zelden zo’n tenenkrommend artikel gelezen.

1 like

Leuk stukje.
Maar voor mij mag de Blancpain Aqua Lung er wel wezen hoor!

Ik vind die YM met rubberend band om eerlijk te zijn sowieso niks. :frowning:

Blij zijn wat mij betreft
:wink:

Al moet ik eerlijk zeggen dat een Explorer II Polar dial wel fijn zou zijn.

En mbt IWC: schitterende klokjes, maar voor ik er 1 koop wil ik wel dat mijn vriendin vreemdgaat
:slight_smile:

1 like

ik heb een Rolex, Panerai en IWC, dus m’n vrouw en ik gaan beiden vreemd en ik heb niets interessants te zeggen :worried:

4 likes

LOL, ik vond deze reactie echter helemaal top hoor!..:slight_smile:

Richard Mille & Franc Muller

But, if your job ever requires a uniform (a suit) and you don’t even report to the guy who reports to the CEO, you can’t have one.

Damm it. Deze stonden nou echt op m’n whish list.

Elf.

“ik heb een Rolex, Panerai en IWC, dus m’n vrouw en ik gaan beiden vreemd en ik heb niets interessants te zeggen”

Maar uhh, dat is toch ook zo.
:slight_smile: :wink:

Elf.

Inderdaad, gewoon een bralaap met een afbrandstukje. Ik zou er verder geen serieuze aandacht aan schenken.