A watch caught my attention: Meistersinger N01, N02, N03

Hallo allemaal,

Onlangs zag ik een bekende van mij met een Meistersinger om zijn pols en tegen verwachting in spookt het merk Meistersinger nu door mijn hoofd. Wat ik ervan weet is dat het een jong merk uit Duitsland is met voornamelijk einzeigers. Een korte oriëntatie levert mij drie modellen op die mij aanspreken de N01, N02 en N03. N01 en N02 zijn handopwinders en de N03 is een automaat. De N01 en N03 hebben sellita danwel ETA uurwerken en de N02 een Unitas uurwerk. Wat zijn jullie ervaringen met het merk Meistersinger? Wat zijn de voors en tegens van de hierboven genoemde modellen (N01, N02, N03) en welke zou jullie voorkeur hebben en waarom? Is Meistersinger een horlogemaker worth paying attention to of is het vooral vermijden, doorlopen en doorzoeken? Kwaliteit of overpriced voor wat je krijgt? Ik hoor graag van jullie. Alvast heel erg bedankt!

MvG Ralph

Tot slot nog even wat plaatjes van de genoemde modellen.

2 likes

Ik heb een No3 nooit spijt van gehad, Ik draag deze vooral in mijn vrije tijd als het er niet op een minuutje of vijf op na komt.

Topklok in mijn ogen.

2 likes

Heb n nr3. Prima horloge voor vrije tijd, omdat ik minutenwijzer normaal wel zo prettig vind.

2 likes

Uit de herinnering: jaren geleden was de eerste HFLE een Meistersinger Einzeiger. Wie hem (nog) heeft, voelt zich vast en zeker spekkoper!!

2 likes

Ja, sinds ze naam hadden gemaakt zijn de prijzen behoorlijk gestegen. Daarbij wel gezegd worden dat ze kwam uurwerken en modellen niet hebben stil gezeten.

2 likes

Ik zal thuis nog effe een fotootje opsnorren, maar heb al jaren een No. 1 met bruine sonnenschliff
Zeer tevreden mee!

Toen ik hem kocht was het €795 (met ETA handopwinder), prijspeil ligt nu wel iets hoger geloof ik. Ik kan niet goed inschatten of dat helemaal terecht is

1 like

Ik heb een no1. Een heerlijke handwinder, loopt top. Vooral erg geestig als iemand anders op je horloge spiekt om te kijken hoe laat het is en het einzeiger principe niet snapt :wink:

4 likes

Ik vind ze mooi, maar bij verreweg de meeste mensen veel te groot. Ik zou bij de 40mm modellen kijken (Pangaea bijvoorbeeld).

Vorig jaar deze N02 aangeschaft met glazen bodem. Loopt prima en is mooi afgewerkt. Wel nog aleens twijfel over de 43 mm. Achteraf gezien redelijk groot t.o.v. mijn polsafmeting.

3 likes

Ik denk nog wel eens terug aan mijn No 1… Prachtig horloge, maar wel flink aan de maat. Voor mij de reden geweest om hem toch weg te doen.

1 like

Meistersinger heeft tegenwoordig ook 40mm edities voor de meeste modellen. Mochten ze ooit besluiten om de Circularis op 40 mm uit te brengen, dan koop ik dat horloge blind. Ik heb de huidige uitvoering bij juwelier Punte in Arnhem op mijn pols laten zetten, maar hij is helaas te groot voor mij.

1 like

Ik heb een No3 sinds 2009. Gaat niet meer weg

2 likes

Geen kenner maar ze hebben volgens mij verschil in dikte ivm uurwerk. Check dat als je dat belangrijk vond. Ook modellen gezien met opgelegde cijfers i.p.v. geverfd, vond ik nog net iets mooier.

1 like

Vind ze prachtig, eye-catchers! Heb geen Meistersinger, wel een singulore van het bekende plakmerk. Voor mij toch wel een dingetje om snel te zien hoe laat het is, moet inderdaad niet op een minuutje aan komen.
Maar zal ook wel de leeftijd zijn…

2 likes

Mooie en zeer goede uurwerken.

1 like

Enkele aanbiedingen.

1 like

Vind het fijne horloges ook om te dragen. Nu in het bezit van een Perigraph.

7 likes


Ik draag het veel te weinig maar wanneer ik het draag vind ik het altijd weer een schitterend model.

9 likes

Mag niet ontbreken in je collectie. Ik draag dit kleintje soms een hele week op ‘t werk en vrije tijd.
Heel fraai afgewerkt.

Men zou de prijzen een beetje kunnen matigen… Tenslotte is het alleen maar een kwestie van de grote wijzer op de as van de kleine zetten en de kleine wijzer wegdoen…:ghost:

![image|669x499]

4 likes