Ik heb er van alles over gedacht, net als alle anderen, en daar beik hetook grotendeels mee eens.
Verscim is dat de meestevan ons het herstellen vandit onbereikbare horloge niet kunnen(of niet gemakkelijk)kunnen betalen
Maar het is zo`n mooi horloge dat ik het zelfs met deze schade zou dragen.
Stijl1976 Schreef:
@ vintagecollector
Wie geeft een vreemde vrouw nu zijn horloge in
handen? Mijn eigen vrouw mag ze niet eens aanrakendan moet ze wel heel mooi zijn geweest en moet je
zelf wel hele hoge verwachtingen hebben gehad
Had ik het geweten, dan had ik het niet
gedaan…enne, ik had geen verwachtingen,
daar haar vriend naast haar stond…Ja, wat kan ik
er van zeggen, leuk koppel, leuk gesprek,
horlogeliefhebbers,
dan geef je al eens wat uit handen, niet? Ik heb
ooit wel vreemde vrouwen wat anders in handen
gegeven,
dus waarom dan een uurwerk niet?
(
Dit heeft serieus tijd gekost, iedereen te voorzien van antwoord :~.
Bij een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering, verplicht in Nederland, worden al jouw kosten vergoed door de verzekeraar van de tegenpartij. Zeker de moeite hier energie in te steken lijkt me. En een goed excuus madam nog eens te zien
Edit: zin aangepast
Bert1 Schreef:
Dit heeft serieus tijd gekost, iedereen te
voorzien van antwoord :~.Bij een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering,
verplicht in Nederland, worden al jouw kosten
vergoed door de verzekeraar van de tegenpartij.
Zeker de moeite hier energie in te steken lijkt
me. En een goed excuus madam nog eens te zienEdit: zin aangepast
Die wettelijke aansprakelijkheidsverzekering is zeker een goeie optie. Maar is in Nederland dachten ik en Wikipedia niet verplicht. Alleen voor een motorvoertuig, jagers en exploitanten van kerncentrales. Enneh, volgens mij zit er geen radium in dit horloge
Pas ook zo’n voorval gehad op mijn werk. Ik trok bijna wit weg toen ik de schade aan mijn horloge zag. De mensen om me heen keken me aan alsof ze water zagen branden. Doe niet zo moeilijk man, het is toch maar een horloge! Toen ik een beetje uitlegde wat de schade zou gaan kosten trokken ze zelf wit weg.
Balen man.
marnix.moed Schreef:
Die wettelijke aansprakelijkheidsverzekering is
zeker een goeie optie. Maar is in Nederland
dachten ik en Wikipedia niet verplicht. Alleen
voor een motorvoertuig, jagers en exploitanten van
kerncentrales. Enneh, volgens mij zit er geen
radium in dit horloge
Moest het natuurlijk even nazoeken :D. Maar je hebt gelijk, het is niet verplicht. Evengoed heeft het gros van de mensen wel zo’n verzekering lopen geloof ik…
Verplicht of niet, in bezit van zo’n verzekering of niet - iemand die schade maakt is daar verantwoordelijk voor.
Erg zonde van zo’n mooie horloge.
Komt dus nogal regelmatig voor een vriend van mij liet zijn tagheuer zien aan iemand,en inderdaad viel op een betonnen vloer de schade was wonder boven wonder nihil.
Dus leerzaam dit forum ze mogen hem om mijn pols zien en verder afblijven,want vraag mij ook af of de verzekering wel zoiets dekt,omdat jij toestemming geeft om hem aan de ander te geven.
Inderdaad. Ik haalde mijn klokjes wel eens van mijn pols, maar dat laat ik nu echt wel achterweg. Dit risico is me echt te groot.
Als mensen mijn horloge willen zien houdt ik mijn pols voor hun neus. Als het bekenden zijn, dan moeten ze eerst gaan zitten wil ik mijn horloge af doen. Ook een advies bij een “overdracht”. Iemand die zit kan niet heel snel weg rennen met je horloge!!!
jantje.vlaam Schreef:
Als mensen mijn horloge willen zien houdt ik mijn
pols voor hun neus. Als het bekenden zijn, dan
moeten ze eerst gaan zitten wil ik mijn horloge af
doen. Ook een advies bij een “overdracht”. Iemand
die zit kan niet heel snel weg rennen met je
horloge!!!
Ik vertrouw bekenden van het horlogeforum wel, maar het kan natuurlijk ook anders lopen, echter heb ik zo het vermoeden dat als men bereid is weg te rennen met je horloge, ze ook tot andere dingen in staat zijn. Kijk maar eens naar wat Dale Vito is overkomen…
Bert1 Schreef:
marnix.moed Schreef:
Die wettelijke aansprakelijkheidsverzekering is
zeker een goeie optie. Maar is in Nederland
dachten ik en Wikipedia niet verplicht. Alleen
voor een motorvoertuig, jagers en exploitanten
van
kerncentrales. Enneh, volgens mij zit er geen
radium in dit horlogeMoest het natuurlijk even nazoeken :D. Maar je
hebt gelijk, het is niet verplicht. Evengoed heeft
het gros van de mensen wel zo’n verzekering lopen
geloof ik…
Als het verplicht zou zijn, dan zou je er in Nederland met je neus op gedrukt worden… denk maar aan een autoverzekering of zorgverzekering. Die stond nog niet op 't lijstje!
Seiko 6139-6015, verkocht aan een forumlid
( waarvan sprake in mijn eerste post)
Thanks man.
Stijl1976 Schreef:
Seiko 6139-6015, verkocht aan een forumlid
( waarvan sprake in mijn eerste post)Thanks man.
Jij bedankt :)-D
edit: ik zit op Curacao, 5 uur tijdsverschil vandaar de late post. Wat een straf, met een corona op 't terras nog even horlogeforum nalezen.
Mooi zo! Lekker genieten.
Ik heb je PB al gezien.
Bij thuiskomst is het eerste werk: naar de post hollen!
Thanks
Het meisje met de rode botjes heeft het doorgegeven aan haar verzekeraar.
Sorry dat het zolang geduurd heeft :-/
Hopelijk is het snel in orde en hersteld!
Wij zijn nu wel benieuwd naar foto’s van het meisje met de rode botjes
Valt dit niet onder je kostbaarheden/inboedel verzekering, moet de klok wel verzekerd zijn natuurlijk bij de kostbaarheden.
mvg
Lex
Ha, schitterend! ( mooie toepasselijke profielnaam ) Ik had er geen betere kunnen bedenken
Aan de horlogeforumleden: dankzij mijn post kunnen we misschien iemand warm maken voor de horlogeliefhebberij?
Welkom op HéT Forum!
rodebotjes Schreef:
Het meisje met de rode botjes heeft het
doorgegeven aan haar verzekeraar.
Sorry dat het zolang geduurd heeft :-/
Hopelijk is het snel in orde en hersteld!
Da’s niet misselijk!