Aad57 (A3 Horloges)

Ik vond nog geen topic terug van @Aad57, dus maak ik er eentje aan voor ervaringen met hem.

Aad stelde mij een tijdje geleden voor, om mijn Seiko Kakume te herstellen van een glasbreuk. Tevens zou hij het horloge nakijken en schoonmaken.

Deze week heb ik mijn Kakume terug gekregen, en Aad heeft mooi werk geleverd. Glas is vervangen door een origineel exemplaar uit de states, de glaspakking is vervangen, en alles is mooi schoongemaakt en nagekeken. De waardes van de timegrapher waren netjes, Aad heeft me eveneens wat foto’s doorgestuurd van alles. Ook de prijs was meer dan oké te noemen.

Dus als je iemand zoekt om je horloges te laten nakijken, zeker wat betreft de Seiko 6138’s, kan ik je Aad warm aanbevelen.

Hartelijk dank voor het mooie werk Aad!

10 likes

Ik wil even een positieve ervaring melden over @Aad57.
Aad weet waar hij over praat zou z’n motto kunnen zijn. Mn Skyliner heeft hij vakkundig onder handen genomen, en ook nog eens een mooie mod uitgevoerd op mn Amphibian!
Allemaal voor een mooie prijs, met goede communicatie. En niet te beroerd om nog even bij afhalen een net gearriveerde bezel te vervangen.
In één woord samengevat: Aanbevelingswaardig.
Nogmaals dank Adrie.

3 likes

Goede ervaring met Adrie! Ik was hem al op het spoor door zijn voorsteltopic :male_detective:t2:‍♂️. Mijn 6139-6002 (blauwe ‘pogue’) en weekdater hadden wat aandacht nodig. Het was snel en naar tevredenheid voor elkaar, de kosten meer dan redelijk. Maar bovenal het wegbrengen en ophalen waren zeer prettige ervaringen, liefhebbers united :grinning::sweat_smile:.

Aanrader!

4 likes

Aad heeft diverse Seiko’s van mij onder handen genomen…servicebeurtjes en glaasjes vervangen.

Ik werd regelmatig op de hoogte gehouden met foto’s en communicatie wat er aan de hand was met een horloge en wat er precies moest gebeuren en wat ik precies wilde laten doen…Super :+1::grinning:

De horloges kwamen zeer goed verpakt terug en leken ook nog gepoetst ook!

Dikker aanrader om je horloge naar toe te sturen :ok_hand:

@Aad57 Nogmaals bedankt :+1::grinning:

3 likes

Ook ik ben zeer positief over Adrie. Hij heeft redelijk recent met passie kennis en enthousiasme mijn Seiko chronograaf weer volledig hersteld en zelfs van nieuw en origineel glas voorzien. Daarnaast ook mijn Citizen Bullhead Chronograaf geserviced en hersteld.

Zeer lage/Nette prijzen, goed bereikbaar en natuurlijk een gezellige horlogepraat.

Ook van mij @Aad57 bedankt en wellicht tot de volgende klus :wink:

2 likes

‘Rare’ kerel Adrie @Aad57 :
Eerst had hij twee horloges ‘bekeken’, een Bulova en een Pontiac. De Bulova heeft een mankement waardoor de stem er niet uit kan, Aad heeft m wel afgesteld. De Pontiac heeft hij geserviced, maar dit was ‘zo weinig werk’ dat hij geen geld wilde…
Zoals gezegd, raar. :wink:
Hij moet zn microscoop en zn nieuwe ultrasoonreiniger toch ook betalen ?
Maar nu, volgend horloge, Berg 21 uit 1955, ook compleet geserviced en gereinigd (Fixoflex :flushed:)
Wat zijn de kosten ? vraag ik.
Antwoord ’ Wat heb je voor het horloge betaald als ik vragen mag?'
En aan de hand van je antwoord komt hij dan met een laag bedrag !
Ik kan u Adrie van harte aanbevelen ! :+1:

2 likes

Naar aanleiding van de goede recensies hier heb ik Adrie gevraagd of hij naar mijn Seiko wilde kijken.
Ik had geen flauw benul wat er mee aan de hand was. Ik heb dit horloge (mijn allereerste zelf gekochte horloge) in 2001 gekocht en ligt sinds 2005 al ergens in een la. Na hernieuwde interesse in horloges had ik deze weer opgeduikeld.
Adrie heeft de accu vervangen (die was gaan lekken) en het uurwerk + exterieur grondig gereinigd.:+1:
Vandaag heb ik het horloge weer opgehaald.
Wij zijn super vriendelijk onthaald met een lekker bakkie koffie.
Ik ben iig superblij dat ik mijn Seiko weer kan dragen.
Niets dan lof voor Adrie!!

Björn

3 likes

Aad heeft voor mij een Seiko chrono onder handen genomen, dit geheel naar wens.
Ook in de communicatie is @Aad57 duidelijk en overzichtelijk :+1:

1 like

Ik ook een topervaring met Aad!

2 likes

Ook hier een super ervaring gehad met Aad :+1:

Ik kan me helemaal vinden in de andere ervaringen.

Als ik weer wat heb kom ik graag weer langs @Aad57 :wink:
Nogmaals bedankt!

2 likes

Onlangs via aanbeveling van een vriend terecht gekomen bij @Aad57
Ik had een 7009-3110 waarvan wijzerplaat los zat en een service nodig.

Aad was duidelijk in communicatie en prijs dat die hanteerde was :+1:
Before

After

3 likes

Vorige maand had een vintage seiko kuren waarbij hij uit het niets stil stond terwijl hij nog volledig opgewonden was. @Aad57 stuurde mij een berichtje dat hij er wel naar zou willen kijken. Heel fijn contact gehad en duidelijke communicatie over de eventuele prijs en wat (waarschijnlijk) de oorzaak was.

Uiteindelijk is het gelukt om hem te repareren, en kreeg ik het horloge terug in een bom-proof verpakte wijze, bedankt Aad!

1 like

Zeer positieve ervaring met @Aad57, net als de rest.
Heeft twee dagplaten gewisseld in mijn twee 6139’s.
Goede communicatie, duidelijk in kosten en het proces en super vriendelijk onthaald bij hem thuis.
Beter te vertrouwen met vintage Seiko’s dan de gemiddelde beroeps horlogemaker! Top adres waar je met een gerust hart naartoe gaat :smiley:

5 likes

Wederom een horloge bij @Aad57 laten fixen: een Seiko 5 die ik onlangs verkocht had aan een vrij nieuw forumlid bleek een paar stofjes onder ruit te hebben. Voor mij een ‘garantiekwestie’ die Adrie voor mij volledig naar tevredenheid heeft waargemaakt. Inmiddels heb ik de navigatie niet meer nodig naar huize Aad57 waar de koffie altijd goed smaakt :sweat_smile:.

4 likes

Via een tip van een mede forumlid in contact gekomen met @aad57. Aad heeft toen als eerste mijn Seiko lordmatic 5606-7010 onder handen genomen.

Na wat overleg in de DM ging Aad aan de slag en hield me op de hoogte met berichten en foto’s. Al snel was de lordmatic weer helemaal tip top in orde:

Onder het genot van een bak koffie heb ik deze bij hem opgehaald.
Daar gelijk ook mijn andere lordmatic 5606-7190 achtergelaten voor een service beurt en het repareren van de datum quickset.

Nu inmiddels is de 6506-7190 al weer 2 weken in mijn bezit, en hij loopt weer als een trein !

Ik kan niet anders zeggen dat ik een super ervaring heb met @Aad57 en kan het iedereen aanraden!

4 likes

Mijn pas aangeschafte Seiko Monster liep niet helemaal lekker. Hij kwam moeilijk op gang en had een gangreserve van amper 12 uur.
In overleg heb ik het horloge bij @Aad57 afgeleverd en die heeft er nog dezelfde avond naar gekeken.
Helaas was het uurwerk zover heen dat een service alleen niet voldoende zou zijn. Ik kreeg duidelijke foto’s met een goede uitleg van wat er precies mis was.
Aad was zo vriendelijk een donoruurwerk dat hij had liggen voor mij te servicen en deze terug te plaatsen. Ik werd prima op de hoogte gehouden van het proces en binnen enkele dagen kon ik het horloge onder het genot van een kop koffie weer bij hem ophalen.
Inmiddels loopt ie prachtig op tijd en is de gangreserve minimaal 42 uur. Het horloge is ook nog helemaal ultrasoon gereinigd.
Ik ben helemaal tevreden en kan Aad zeker aanbevelen.

4 likes

@aad57 heeft mij Seiko qt onder handen genomen nadat deze de batterij binnen een maand had leeg getrokken. Er bleek binnenin toch aardig wat corrosie te zitten en een service was aanbevolen. Aad heeft het horloge geserviced en mij ondertussen op de hoogte gehouden doormiddel van foto’s en uitleg.
Ik ben weer helemaal tevreden met mijn Seiko en kan Aad van harte aanbevelen. :+1:

4 likes

Ook hier een zeer positieve ervaring met @Aad57! De seiko automaat die mijn vader 45 jaar geleden van mijn moeder gekregen heeft liep niet meer zoals het hoorde…Logisch, het horloge had nog nooit een service gehad.

Aad voorspelde al wat er aan de hand zou zijn en heeft dit keurig opgelost. Ik werd prima ontvangen en gedurende het proces op de hoogte gehouden.

Aad erg bedankt!

3 likes

Een prima ervaring met @Aad57, mijn Bulova maakte wat geluid, aad een berichtje gestuurd en het horloge opgestuurd.
Deze heeft het horloge nagekeken en het lagertje van de rotor wat strakker gedraaid.
Geen geluidje meer en probleem opgelost! :smile:

100% top!

3 likes

Na een eerdere positieve ervaring met @Aad57 heb ik deze keer een datewheel van mijn Squale door hem laten vervangen.
Aad is een gepassioneerde en ervaren horlogemaker.
De klus is zeer netjes uitgevoerd en het contact verloopt altijd fijn en duidelijk.
Prima zaken doen en zeker een aanrader :+1:t3:

3 likes