Aad57 (A3 Horloges)

De Seiko 5 die mijn vader ooit op zijn 14e heeft gekregen en aan mij heeft gegeven naar Aad gestuurd. Het horloge was in 44 jaar niet geserviced en het glas zag er niet meer uit. Het horloge ziet er nu weer super uit en tikt weer zoals het hoort. Tof ook om de foto’s gedurende het proces te krijgen, heb er van geleerd! Daarbij vond ik de prijs van het geheel zeer vriendelijk. Zonder twijfel zou ik @Aad57 weer inschakelen!

zojuist in “Wat Draag je Vandaag” maar vind dat het hier zeker ook vermeldenswaardig is. Het onderschrijft maar weer het vertrouwen in Aad en ook zijn vaardigheden op (Seiko) horloges

Januari 2020. Was al tijden op zoek naar een duiker uit 1976… maar budget kon niet al te overdreven zijn.

Opgeduikeld uit Amerika deze SKX-007.

Maar bij ontvangst was er best nogal wat mis mee en was het horloge, in handen hebbende, optisch onlogisch en vooral rammelde het als glasbak die geleegd werd.

Dus contact gezocht met @Aad57 om te kijken of hij er wat mee kon.

Na extreem goed contact met de verkoopster waarin ik, onderbouwd met foto’s heb uitgelegd wat er aan de hand is en vooral wat er mis mee was heb ik, mede door het zeer prettige contact, een royale vergoeding van de verkoopster ontvangen.

Aad is aan de slag gegaan en oo zoek gegaan naar (zoveel mogelijk) originele onderdelen wat gelukt is op de wijzerplaat en wijzers na (die zijn wel aftermarket)

Al gauw kwam hij ook met de volgende mededeling… het is geen SKX-007. Op de kast staat 6309-7290! Doordat hij als SKX is verkocht zijn we eigenlijk allebei uitgegaan van een Frankenstein horloge… maar niets is minder waar.
De kast, het deksel alles is van 6309-7290. En het uurwerk is een 6309A. Het blijkt dus een 1976 mini turtle te zijn.

Met dit in het hoofd toch maar gekeken hoe we (Aad :wink:) het horloge zoveel mogelijk in originele staat terug konden krijgen…

Dit is het resultaat.


Hij lag ook al tijden bij Aad klaar maar door de extreem bijzondere mondiale situatie heb ik ophalen uitgesteld. (Wel ophalen want verzending vind ik tricky en het is ook altijd prettig om Aad even te spreken over het horloge waar hij aan had gewerkt.)

Ben helemaal blij!

Aad, weer bedankt! :+1:

7 likes

Aad
is een topper heeft al een stuk of 5 horloges voor me gemaakt en onderhoud aan gedaan.
Zeer aan te bevelen, bekwame klokkenmaker.
Zal het zo weer doen.
Mvg,
Spooler

1 like

@Aad57 heeft mijn Seiko 5 Sports 5126-8100 gerepareerd en heeft mijn King Seiko 5626-7111 een servicebeurt gegeven.
Goede communicatie en redelijk tarief. Aad bezorgde zelfs de horloges persoonlijk!
Echt een aanrader voor je vintage Seiko horloges. :+1:
Bedankt Aad.

1 like

Nu ik dit topic voorbij zie komen bedenk ik me dat ik ook al eens naar volle tevredenheid gebruik heb gemaakt van de handigheid van Aad. Ik had toen echter nog niet het trustlevel om hier te reageren.
Aad heeft mijn 60’s Seikomatic Weekdater uit een soort van winterslaap gehaald en alles werkt weer naar behoren.
Snelle service, goede communicatie en Aad denkt met je mee.

3 likes

Ook hier een positieve ervaring met @Aad57 :smiley:

Ik had een Seiko New Turtle met diverse probleempjes (uitlijning, wijzers). Aad heeft hem voor mij weer in orde gemaakt, in heel korte tijd en tegen een heel redelijke prijs. Bovendien was de communicatie uitstekend. Ik ben dik tevreden dus :+1:

1 like

De goede man levert top werk af,communiceert mooi, is vriendelijk en hij verpakte m’n horloge voor het terug sturen als een tank in een container watten. Echt goed verpakt. Ik stond best te klooien om m uit te pakken. :hugs::hugs::hugs::+1::+1::+1:

Dank je wel @aad57!

2 likes

Vandaag ook een horloge terug gekregen van @Aad57.
Zeer tevreden met de service.
Een aanrader voor je horloges die wat mankeren.
Aad houd je goed op de hoogte van het hele proces.
Nogmaals bedankt.
Gr. Ton

Zoals zovelen mijn vintage Seikos naar Aad verstuurd (3 stuks). Duidelijke communicatie, netjes verpakt, netjes afgehandeld. Tevreden met @Aad57 . Gelukkig hebben wij (Seiko liefhebbers) Aad in ons midden :slight_smile:

3 likes

Hierbij mijn verlate bijdrage, omdat ik destijds nog niet kon reageren.

Aad57 is een vriendelijke en zeer bekwame vakman, die mijn Heimdallr voorzien heeft van een nieuw Seiko uurwerk voor een zeer schappelijke prijs.

Aanbevelenswaardig!

1 like

De seiko van een overleden oom, naar Aad57 gestuurd ter reparatie. Geweldige ervaring.
Aad heeft zijn best gedaan om het horloge zoveel mogelijk origineel te laten en met resultaat! Ik dacht dat het onmogelijk ging worden dit erfstuk met een bijzonder verhaal voor mijn vader te laten repareren, maar het is Adrie gelukt.

Verreweg de beste ervaring met een horlogemaker. Dit komt natuurlijk ook door de emotionele waarde en de reactie van mijn vader, bij het zien van het horloge.

Bedankt Adrie ! Ik kom zeker terug als je weer wat meer tijd hebt.

5 likes

Ook mijn Seiko Pogue had veel TLC nodig en gekregen van Aad.
Hij heeft mijn Seiko een volledige servicebeurt en revisie gegeven.
Ook als iets niet lijkt te werken gaat Aad net even dat extra stukje verder om het wel weer werkend te krijgen.
Fijne communicatie en onwijs vakbekwaam.
Aanrader! Maar dat wisten we al.:+1:t3:

5 likes

Met dank aan Aad een familie stuk kunnen redden.
super overleg en zeer betrokken.

3 likes

Aad 57 heeft op geweldige wijze het horloge van mijn man (Seiko chronograaf 6139 Pogue) gerepareerd. Nou ja, zeg maar gerestaureerd.
Zijn hele aanpak mag wel uniek genoemd worden.
We werden voortdurend op de hoogte gehouden van de voortgang, inclusief foto’s.
Leuk, dit stukje techniek, maar vooral ook leuk met hoeveel passie en vakmanschap Aad er mee bezig is. Hem is niets is te veel. Als iets niet lukt, zoekt hij net zo lang tot het wel gaat.
Ook bij het ophalen kregen we bij de koffie nog uitgebreid college in horloge-techniek.
Dat maakt het horloge nog bijzonderder.
Het is heel lang gebruikt, maar was daarna al meer dan 25 jaar kapot.

1 like

Aad heeft het snelverzet van mijn Seiko Lord Matic weer gerepareerd. Het bekende kunststof tandwieltje is vervangen door een stalen exemplaar.

Ondanks zijn drukte toch snel gefixt, en op de hoogte gehouden met foto’s van de operatie.

Bedankt voor de service!

1 like

Aad heeft mijn Seiko Bullhead onderhanden genomen.
Een servicebeurt gegeven. Ook moesten enkele onderdelen vervangen worden, waaronder de mainspring.
Goed werkt verricht door Aad.
Aanbevelingswaardig!

1 like