Aan het eind van deze week eindelijk het horloge dat ik al tijden wil hebben

Eindelijk zal ik aan het eind van deze week een overdracht maken met een verkoper en daarna zal ik in het bezit zijn van een horloge dat ik al heel lang hebben wil. Ze schijnen echter nogal zeldzaam te zijn en om die reden heeft het waarschijnlijk zo lang geduurd.

Mijn nummer één is uiteraard een zwarte Ceramic Submariner Date, maar deze wil ik nog niet aanschaffen (topic: “Horloges die evenredig zijn aan je salaris”).

Over een paar dagen doe ik mijn Omega Seamaster 2054.50.00 Omega weg, om weer een paar dagen later elders een Omega Seamaster 2252.50.00 op te halen. Inderdaad, ik maak de stap van een 41mm-horloge naar een 36mm-horloge.

Al tijden heb ik de full size-Seamaster met zwaardwijzers, echter heb ik na aanschaf al snel gemerkt dat hij niet kan voldoen aan mijn eisen voor een one-watch-only-kandidaat. Dat houdt in: een automatisch horloge met een makkelijk te reparen uurwerk, van een zeer bekend merk, dat optisch zéér aantrekkelijk is, zowel sportief als dressy is en tot slot voldoende groot en niet te klein is om als een full time-drager te dienen. Daarmee bedoel ik ook echt full time. Ik draag het horloge als ik slaap, douche, zwem, no matter what: ik draag hem.

Naar aanleiding van het bovenstaande bleek de full size-versie net te groot. Op een dag begon ik hem ondersteboven te dragen en dat beviel mij zo goed, dat ik hem al geruime tijd op deze manier draag.

Na ontvangst zal ik hem hier nog even showen en daarna gaat hij gelijk weg voor een volledige revisie (ondanks dat opnieuw polijsten niet nodig is, maar goed) en daarna houd ik het op alle horlogefora voorgoed gezien. :slight_smile:

2 likes

ik draag regelmatig mijn 2254.
Mijn pols is flink en vind de maat van 41 perfect, mid-size is girly size voor mij.
Ik ben van mening dat diameter van een horloge niet het meest doorslaggevend is …hoogte van het horloge echter wel en hier scoren deze Omega’s super aangezien ze 10 - 11 mm in de hoogte zijn.

1 like

Dat klopt inderdaad. Na wat Breitlings gehad te hebben merkte ik dat ook. Zelfs de meest nette persoon zal met een Breitling om de pols ordinair eruit zien, maar dat is een ander verhaal.

De stap van de dikke Breitlings naar de nette, dunne Omega’s voelde daadwerkelijk zo…

3 likes

Overigens werken de 2054 en 2254 door de wijzerplaat optisch groter als 41.
De blauwe versies met dots als indexen lijken kleiner als bovenstaande, zijn echter identiek in diameter.

[URL=http://smg.photobucket.com/user/coupe0_9/media/6b5a9761.jpg.html][/URL]

1 like

:joy::joy::joy::joy: hahaha!!

Maareh? Ondersteboven??:open_mouth:

Het komt dan goed uit als de midsize groter dan 36mm aanvoelt. Mijn enige klacht met betrekking tot de full size is de uitstekende kroon gedurende het dragen op de linker pols. Daarom voelde het zo prettig toen ik hem ondersteboven begon te dragen.

7 likes

H.o.e. d.a.n!?

3 likes
2 likes

Je begrijpt dat dat extreem vreemd is he :thinking: :smile:
Ik begrijp dat je iets kleiners zou willen. Niet dat de 41 veel te groot voor je is zo is zo op het oog, maar misschien niet perfect voor een 24/7 horloge.
Maar hoe helpt dat op de kop dragen dan??? Dat je dan geen kroon meer op 3 hebt??

edit: ok, had je uitspraak over de kroon gemist.

Tja…:flushed:

OK. Het maakt op zich niet uit natuurlijk…

Al schrok ik een beetje van Michael…

:sweat_smile:

1 like

Koekoek.

2 likes

1 like

Maak je straks van de 22.52 ook een wrist shot? Ben benieuwd naar het verschil met de 22.54. :smirk:

1 like

succes, zo zie je maar dat niet iedereen naar groter neigt!

1 like

Wel een goeie tip voor mensen die de nachtdienst ingaan en last hebben van hun bioritme. Geintje, veel plezier met de midsize. Benieuwd naar de foto’s!

ik begrijp wat je zegt v.w.b. de omega maar wat een vooringenomen denigrerende opmerking zeg, :stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 likes

Vraag mij af wat de meerwaarde is van deze opmerking.
Kan mij hier totaal niet in vinden.

1 like

Bah wat ordinair :grin:

De 41mm is perfect te dragen op een smallere pols (17cm) door de dikte en de korte lug2lug.