In het bovengenoemde topic lijkt het verschil mee te vallen, echter lijkt het verschil op deze foto erg groot, maar waarschijnlijk komt dat doordat de 2252 verder naar achteren staat de de 2254 ernaast: :
Echter, ik vind de 2252 veel mooier dan de 2254:
Wat mij stoort aan de 2254 en 2054 is dat de kroon erg klein lijkt in combinatie tot de full size-kast. Doordat de kast van de midsize kleiner is, lijkt het kroon stukken groter en beter bij het horloge te passen.
De āSeamasterā op de 2252 is veel groter en mooier afgebeeld dan op de 2054 en 2254.
Het mindere gewicht.
De dunnere band.
Het kleinere formaat van het horloge in zijn volledigheid.
Overigens heb ik zojuist een bericht gekregen van de persoon welke al die Seamaster op de afgebeelde foto bezit. Hij zegt dat de midsize hetzelfde als een 36mm Rolex Datejust draagt. Dat is perfekt, want de enige reden waarom ik nog geen Datejust heb aangeschaft is vanwege het naar mijn mening lage WR.
Dankā¦bezit zelf een 22.52 en twijfelde steeds of ik toch niet beter voor de .54 had moeten gaan (pols 17.5).
Nu ik ze zo naast elkaar zie, zie ik dat de .52 inderdaad beter in verhouding is (kroon was me nog niet opgevallen).
Ok⦠Voor mij Is gevoelsmatig risico meer dat ik liever n horloge met schroefkroon heb tijdens mān werk ivm veel wassen en schoonmaken in de horeca. Heb t al fout zien gaan bij iemand zān huwelijkshorloge. Kroontje was onbewust opengemaakt en zat vol waterā¦
Maar rolex oyster horloges zijn wel goed waterdicht. Ze waren dacht ik 1 vd eersten, hadden dār patenten op, en flink gepromoot met mensen die t kanaal over zwommen met een oyster om.
Maar zoals je al zei, gevoelsding Is zo persoonlijkā¦
Ik was wel verrast over de grootte van dit horloge. Op fotoās lijkt hij stukken groter. Hij zit net op de grens met de grootte van een dameshorloge. Velen zullen ook denken dat het een dameshorloge is.
Gezien dit horloge qua afmetingen net iets groter is dan een Datejust, kan ik mij niet voorstellen hoe klein een Datejust wel niet is. Misschien valt het mee, aangezien de Datejust geen draaibare lunette heeft en daardoor wellicht een iets grotere wijzerplaat.
Wat mij gelijk opviel, naast het grote verschil in maat, is dat de band op de midsize veel goedkoper aanvoelt. Hij heeft namelijk dat geratel als je de stalen band beweegt, wat een goedkoop gevoel geeft. De band op de full size heeft dit āgoedkopeā geratel niet.
Als hij 38mm zou zijn, dan was hij perfect. Echter, zoals hij nu is, bevalt hij mij nog steeds veel beter qua comfort dan de full size. Van de full size kon ik nog het gewicht voelen, van deze voel ik hem bijna niet op de pols.
Dus, ik ben nog steeds blij dat ik ben gedownsized, het enige wat mij irriteert is als men zegt dat het een dameshorloge is.
Ik vind het prima staan. Veel beter dan die opzichtige Invictaās waar jan en alleman mee rondhobbelt tegenwoordig. Deze kan je ook nog gewoon onder een hemd of zelfs pak dragen, maar casual kan het ook goed.
Van harte en ik vind het eerlijk gezegd mooier zo. Ik denk dat je zelf vooral ook even om moet schakelen. Heb het zelf ook regelmatig als je van 40+mm naar -38mm wisselt. Na een paar dagen wen je eraan en als je daarna weer wat groters omdoet lijkt dat ineens een pannenkoek. Deze maat misstaat in elk geval niet en geef het tijd om te groeien ;-).