Aan welke pols draag je je horloge en waarom?

:popcorn:

1 like

Vroeger zeiden ze telkens een man draagt zijn ring, oorbel of horloge links want rechts is voor vrouwen? Althans hier in Belgie. Je hoeft er verder neits achter te zoeken, je draagt hem uiteraard waar je wil :wink:

2 likes

Ahhh, begin hier dan mee. Dan weten we direct voldoende :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik snap nog steeds de link met nichterig niet.

Het lijkt er op alsof ik vroegere Belgen bekrompen reactionairen vind die zich met hun eigen zaakjes moeten bemoeien. :slight_smile: Maar niets is minder waar, want zo vind ik dat echte mannen kort haar hebben, dus ik kan er geen reet van zeggen.

:rofl:

Nu weet ik dat ze op Urk ook meningen hebben over waar een ā€œechte manā€ die belachelijke gouden oorplakken draagt.

So why don’t I just bend 'm over that table there and nail 'm in the keeshter? Send 'm home with that ā€œI just pumped the neighbour’s cat faceā€. – Bonuspunten voor wie de film weet.

1 like

Ik zeg niks. Jij weet net zo goed als ik dat die mensen mentaal nogal wat jaartjes achterlopen.

En da’s geen probleem dat die mensen met oogkleppen op zitten. Maar als je oogkleppen lekker zitten dan is de kans vrij groot dat je een paardenkop hebt. :smiley:

2 likes

Mijn omega seamaster band slijtage door bureauwerkzaamheden. Daar is toch best een stuk lelijk van afgesleten.

2 likes

Geen goed idee om de kroon te manipuleren met het horloge nog om de pols. Veel onderdelen vinden de mechanische belasting niet prettig.

5 likes

In hoeveel bureautijd heb je die oppervlakkige vlek er op gekregen? :slight_smile:

:point_up: Wijze woorden. Ik heb het zelfs expliciet in een handleiding zien staan, al herinner ik me niet meer welke.

2 likes

Klopt, ik bedien de kroon daarom ook eigenlijk nooit als het horloge om de pols zit.
Heb nog ergens een oud horloge liggen waarvan je de kroon meer dan een mm op en neer kunt bewegen, zoveel speling zit er inmiddels op de stift. Ik vermoed dat die jarenlang op de pols is opgewonden ofzo. :grimacing:

2 likes

Waar: Links
Waarom: om te zien hoe laat het is… :smile:

2 likes

Dit is Maradona.

Maradona heeft schijt en draagt om beide polsen een horloge.

Wees als Maradona.

Geintje natuurlijk.

1 like

Mijn optie staat er niet tussen.

Ik draag zowel links als rechts. Een horloge. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Hierom dus ^^

2 likes

juist daarom :clap:
en ben je links dan draag je hem rechts, :ok_hand:
dus voor dezelfde reden, zo simpel is het :slightly_smiling_face:
maar ieder doet natuurlijk wat hij zelf wil :ok_hand:

1 like

Ik zit al best een tijdje in mijn maag met deze vraag. Mijn pols rechts is namelijk wat dikker 18 vs 17cm, vermoedelijk door het drummen. Hierdoor kan ik wat makkelijker grotere maten aan, maar ik ben bang dat ik mijn horloges veel ga beschadigen…

1 like

Ik overweeg om ook een een horloge te kopen met kroon op 9 uur of 4 uur. Misschien is dat wat?

Patina, vraag me af welke andere handelingen slijtage veroorzaken :thinking:

Daar hebben we Vostok Komandirskies voor, die malen daar niet om.

4 likes

Heb dit een paar weken geleden ook al eens aangekaart in een ander topic. Niet iedereen zit aan een bureau, dus je moet ook de schokbestendigheid niet vergeten. Als linkshandige voormalige bouwvakker ben ik mijn horloge noodgedwongen rechts gaan dragen omdat de vroege digitale casiotjes totaal niet tegen schokken konden en meermalen per dag op 1 januari 12.00 uur sprongen. Als je een horloge draagt om af en toe eens te kijken hoe laat het is ook niet echt handig.

2 likes

Dus in Rusland hebben ze metaal uitgevonden dat ongevoelig is voor slijtage? Daar ga ik me eens in verdiepen dan :thinking: :wink:

2 likes