Aan welke pols draag je je horloge en waarom?

Nee, wel van de ‘wiebelkroon’. Zodra je de kroon los schroeft kan de stift binnen een bepaalde marge vrij bewegen. Je kunt het horloge dus opwinden terwijl de stift ‘scheef’ staat - volgens experts bedacht om schade aan het uurwerk te voorkomen. Er zullen hier ongetwijfeld mensen zijn die het nog beter kunnen verwoorden.

Apart systeem en de schrik van nieuwbakken eigenaren. Andere horloges haal ik overigens wel even van de pols als deze opgewonden moeten worden.

Vostok1

6 likes

Ah, dat systeem kende ik niet, goed bedacht, zo wordt het uurwerk niet belast :+1:

Overigens moet de zijdelingse kracht nog steeds ergens door opgenomen worden en dat zal waarschijnlijk tussen de kroon en de tube gebeuren. Bij aan de pols opwinden zal daar dus wel extra slijtage optreden. :thinking:

2 likes

Bij mijn eerste vostok had ik natuurlijk niet RTFM toegepast. Man wat baalde ik. Had ik weer kroon los, tijd verstelling lukte niet, en datum was ook al niet te doen.
Gelukkig dat iemand op HF me kalmeerde…

1 like

HansvR#
Hoe krijg jij dat bewegend beeld voor elkaar?

Animatie is een .gif bestand. Gewoon uploaden volgens de normale procedure.

1 like

Dat is heel goed mogelijk, ik durf het niet te zeggen. Ach ja, +/- 35 euro nieuw en een ‘service life’ van 10 jaar - repareren is economisch gezien toch geen optie.

1 like

Het word aangeraden een mechanisch horloge te dragen aan je minst dominante arm.

3 likes

Ik draag hem rechts omdat ik accordeon speel en mijn instrument en horloge zou bekrassen als ik hem links zou dragen…

1 like

Als kleine knaap droeg ik m rechts, toen het eigenlijk de gewoonte was om hem links te dragen…toen heb ik beslist om toch ook links te dragen en ‘two weeks of hell’ meegemaakt :slight_smile:

En nu loop ik onwennig rond als ik geen horloge om mijn linker pols heb :man_shrugging:t3:

Was ook net zo met mijn trouwring. En ik moet zeggen. Dat combineert wel mooi. Die ring en dat horloge.

1 like

Hmmm mooi spul…

1 like

Daar heb ik nooit over nagedacht. Over drie weken kan ik ervan meespreken :sunglasses:

1 like

Geen echt horloge, want quartz. :wink::wink:

1 like

Klopt. Puin.

Wanneer koop je nou eens die rolex?

2 likes

Ik ben rechts, maar draag mijn horloge links. Vooral gewenning maar ik schets nog vrij veel met de hand (rechts) en dan is het ook wel lekker dat het horloge niet aan die pols zit :roll_eyes:

1 like

De Echte Links en de smartwatch Rechts !

1 like

Succes alvast. Geniet van jullie dag!

2 likes

1 like

Je bent mijn optie vergeten:
Rechthandig: draag em links overdag, en rechts tijdens het slapen :upside_down_face:

4 likes

afbeelding

2 likes

Links altijd al gedaan.

1 like