Sommige mensen vinden het logisch dat je je horloge niet draagt aan je voorkeur hand. Maar waarom niet of juist waarom wel?
Opvoeding, etiquette of gewoon voorkeur?
Ik ben rechts en draag links om beschadiging te minimaliseren…
Ik draag hem links en ben ook rechtshandig…
Nu de rest:
- Horloge links - rechtshandig
- Horloge rechts - rechtshandig
- Horloge links - linkshandig
- Horloge rechts - linkshandig
- Geen horloge - onhandig
0 stemmers
Links, want ik ben links.
Maar soms als ik echt in een gekke bui ben draag ik m rechts.
Het gros van de horloges is gemaakt om links te dragen, dan zit de kroon namelijk aan een kant waar je erbij kunt. Zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat veel mensen rechtshandig zijn (al dan niet aangeleerd).
Overigens haal ik een horloge alsnog meestal van de pols als ik de kroon gebruiken wil, zo handig gaat dat nou ook weer niet als het om de pols zit.
Eh ik draag m’n horloge dus links. Altijd al gedaan. Waarschijnlijk omdat iedereen die ik als kind kende z’n horloge links droeg. En aangezien ik rechtshandig ben is dat ook de handigste plek.
Het enige wat ik rechtshandig doe is mijn horloge goed zetten.
Kan ik zelfs niet links…
Links / rechtshandig. Denk dat het bij mij zo gekomen is doordat ik schrijven met een horloge om minder fijn vindt. Tegenwoordig schrijf ik nauwelijks meer maar horloge zit links want gewenning.
Ik ben linkshandig en draag hem links. Het voelt ‘normaler’ aan dan aan mijn rechter pols.
Het is ook helemaal niet handig om een horloge aan je rechter pols te dragen als IT’er, dan is die samen met je bureau na een maand wel versleten.
Je “muist” niet links als linkshandige?
Nee. Ik krijg al rillingen als ik er aan denk.
Rechts zit lekker.
Je vergeet een paar poll-opties.
- Ik ben ambidexter en draag 'm rechts
- Ik ben ambidexter en draag 'm links
0 stemmers
Ik bedoel, ik heb per activiteit een voorkeurshand, maar kan wisselen en de dominantie is niet groot. Da’s 90% ambidexter. Niet aangeleerd, overigens. Het is gewoon.
Ik draag voornamelijk echte horloges, mechanisch😁
Maar in gekke buien soms atoombom Invicta, dat doet echt zeer, die mega kroon als ik hem traditioneel omdoe.
Tja kan ook de movement en band omdraaien maar met datum is dat ook weer een ding…
Weet niet precies wat je doet in de IT, maar als je achter veel verschillende computers zit die ook door anderen gebruikt worden is dat ook vrij onpraktisch.
Rechts terwijl ik rechtshandig ben, weet niet waarom: draagt veel lekkerder
Leuk, maar ik ben al 25 jaar werkzaam en heb nog nooit een sluiting versleten met rechts muizen. Dat doe ik liever rechts dan links omdat dat altijd de standaard opstelling was, maar geen centje pijn.
Nu hebben we ook nooit plaatstalen bureau’s met diamantstof er op gehad, dus dat staal van de sluiting slijt niet zo hard.
Pro tip: Gevoeligheid van je muis tot de max opschroeven, dan beweeg je nauwelijks. Daar ben ik tenslotte de ICT voor in gegaan.
Ambidexter, met dominantie op rechts en horloge op links.
Ooit links leren gebruiken omdat rechts tijden in het gips heeft gezeten
Edit: te flauw dit
Links want rechts is wat nichterig?
Da’s geen flex, da’s gewoon wat het is. Afhankelijk van wat ik doe heb ik een rechter- of linker-voorkeur. Ik heb ooit verhalen gezien over ambidextrie die suggereren dat het door een neurologisch probleem zou komen, dus of het uberhaupt als “flex” gezien kan worden is zeer de vraag.
Wel weet ik dat m’n geboorte moeilijk verliep en iedereen bijna de pijp uit was: Moeder vanwege de uitputting, vader omdat ie een hartverzakking kreeg, de huisarts omdat hij na 30 uur rommelen nog steeds weigerde om naar een ziekenhuis te gaan en vader hem dreigde dood te slaan, en ik omdat er iets fout ging met dubbel vacuum.
Vader’s dreigement zette zoden aan de dijk. Ik ben in een ziekenhuis geboren.
Daar houden we wel weer van.
Verklaar uw nader. Ik zie het niet helemaal namelijk.