Andere, mindere horloges, krijgen wel draagtijd, deze alle vier niet of nauwelijks. 4x (full) box sets, zal het daaraan liggen? In mijn geval denk ik wel. Daarom ben ik gestopt met full-box sets najagen. Ik heb liever horloges die ik heb om te dragen, dan dat ik ze bewaar voor een volgende eigenaar.
Oh daar stoor ik me eigenlijk helemaal niet aan. Juist de dial layout vind ik super van de Navi.
Geen idee waarom ik m weinig pak.
Maar eens in het blauw gooien oid.
Die onderste Davis heb ik ook nog
Het weeskindje, toch gek hoe dat soms gaat…
Bij mij is dat dus de Sinn. Draagt echt super comfortabel, maar toch grijp ik elke keer weer naar een ander. Misschien is het dan toch een keer tijd om ’m van de pols te doen…![]()
En die wordt ook nooit gedragen?
Eigenlijk triest,
dat het weeskindje van de één, de ander zowat zijn holy grail is! ![]()
Ik probeer het echt maar hij is zo allejezus groot met 47 mm dat ik hem -hoewel ik de 372 echt super vind- nooit draag.
Dat is meer een horloge om naar te kijken en in je handen te voelen dan te dragen. Prachtig ding maar zou ook voor mij ondraagbaar zijn.
In het begin kocht ik ook van alles en nog wat, steeds “oh dat is leuk of mooi!” Nu ik er ca. 15 heb vind ik het wel prima, ze zijn inderdaad om te dragen.
Inderdaad, in de zomer met korte mouwen gaat het wel toch? Prachtig is ie zeer zeker.
Dan zou ik m eerst moeten opzoeken ergens in huis ![]()
Dit is een goede horloge collectie op zich zelf🤔 dan zal je best nog mooie exemplaren hebben die je wel draagt👍
Deze verdient eigenlijk wel polstijd ![]()
Voor mij zijn dat er drie. Deze draag ik eigenlijk absoluut nooit, merk ik.
M’n eerste serieuze zelf aangeschafte horloge van een merk, nadat ik een gekregen Speedy Reduced weg had gegooid wegens onbetrouwbaar. Doet het nog altijd uitstekend, is geen knaak waard, en heeft een stijltje waar ik niet meer achter kan staan.
Ik vind deze UG fantastisch, mooie plaat, leuk verhaal er achter, maar in de praktijk moet ik gewoon ophouden met het kopen van C-shape kasten. Dit soort “Ik weet niet of dit dressy is” ontwerpen doet het op termijn blijkbaar gewoon niet voor me, hoezeer ik 'm ook van vriend @Anthony over wilde nemen destijds.
Deze Mühle Glashütte was m’n eerste Duitse horloge, en valt nu onder de categorie “What the fuck was I thinking?”. Veel te groot. Een Deckwatch-geïnspireerd horloge van 41mm groot is gewoon kolderiek. Dit had 37mm moeten zijn.
Eigenlijk zou ik twee van deze drie te koop moeten zetten. M’n eerste Seiko… Tja. Dat is wat het is, Maar het is gewoon zonde dat twee prima horloges liggen te niksen.
Eervolle vermelding:
Dit draag ik ook bijna nooit meer. Ik heb één Marinemaster, dat zijn genoeg duikers.
Zo’n mooie MKII ga je iig niet snel meer vinden. Buitengewoon goede wijzerplaat erin, zeldzaam.
Tijd om ‘m weer wat polsuren te geven. Volgende week verplicht om!