Voor de Oris kenners onder ons, hoe herken ik een neppe Oris Aquis date?
Ik heb een aanbieding gekregen van een particulier op Chrono voor een groene aquis date.
Horloge ziet er goed uit, maar ik ben op mijn hoede.
Ik heb een video bekeken over iemand die een neppe had gekocht en hij gaf aan dat o.a. de kleur van de bezel en de dial een diepe kleur groen moet hebben en de lettertype van de date aanduiding gecontroleerd moet worden.
Dit is de foto van de video die ik zag met uitleg over nep vs echt.
Is het horloge wel full-set? Juiste papers etc. Volgens mij kan je een Oris ook online registeren op basis van het serienummer. Wellicht is dat nog iets om te checken?
Ik vind deze neppe groene Aquis nauwelijks lijken op het echte werk. De kleur klopt al niet…
Voor de rest blijft particulier kopen altijd een risico en heb je nooit volledige zekerheid. Papieren kunnen ook genept zijn en dozen zijn makkelijk te krijgen.
Buy the seller blijft het devies. Is de prijs logisch en zit er geen raar verhaal aan vast? Voor de rest is een Aquis een net afgewerkt horloge, met een stevige stalen band en een goed werkende gesp.
Dat lijkt mij eerder een camera en licht probleem. Maar goed, ik kan van waar ik zit niet zo zonder meer zeggen dat die Aquis nep is, dus als je daar iets meer over kunt zeggen zou dat voor TS misschien wat meer helderheid geven.
Ik weet niet of de verkoper deze foto’s publiekelijk zo in de advertentie heeft gezet, maar ik weet ook niet wat verkoper er van vindt dat z’n serienummer het internet over gaat. Ik had dat wellicht even zwart gelakt alvorens het te publiceren.
Kijk, de goede man heeft zeker een manicure nodig, ik krijg geen bestel-drang van de foto’s, maar om te zeggen dat het een nepperd is vind ik een tikje kort door de bocht.
Heb het vanochtend al gevraagd ja. Ik vond het ook merkwaardig dat hij de serial code zomaar bloot geeft op het internet. Ik heb er nog geen goed gevoel bij. Als dit gevoel aanhoudt betaal ik meer bij een andere seller.
Heb de advertentie zojuist bekeken. Scheelt 700 euro en met een korting bij een AD op een nieuwe minder dan 500 euro.
Nu blijft 500 euro veel geld maar met een horlogebudget van max 15.000 euro is het misschien toch wel het overwegen waard om 500 meer uit te geven voor een nieuwe bij een AD, dan een occasion van een particulier uit Frankrijk.