Aandachtspunten bij aanschaf Oris Aquis date van een particulier

Nee dat is niet zo veel, die schrijven als een dolle af. Het lijkt wel een Hamilton.

Ik zou niet nieuw kopen, nu ik dat zo zeg, tenzij ik wist dat het een blijvertje was. :smirk:

1 like

Yep ik snap ook niet zo goed dat iedereen hier roept dat je een Oris moet kopen bij een AD. Ik zou zelf ook voor een tweedehands met de kop er van af gaan.

1 like

Ik hoef niet meer zo voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten merk ik. Wil zelf graag de eerste krassen maken en als er gezeik is gewoon langs kunnen lopen bij de AD. Gezien zeer recente aankopen bij twee AD’s in Utrecht waarvan er eentje Oris verkoopt, is korting met een goed verhaal altijd te regelen (behalve bij horloges waarvoor je op een wachtlijst moet uiteraard…).

1 like

Omdat ze nieuw voor 1400 euro te koop staan en de occasion die in overweging was 1270,- euro kostte.

2 likes

Hoeveel procent korting valt er eigenlijk te regelen :grin:

Alles tussen de laagste prijs op Chrono24 binnen de EU en de locale dealer

1 like

De kleur groen is bij de “gewone” Aquis ook wat minder heftig dan bij de Hangang, die toch wat meer gras groen is.
Kwestie van smaak natuurlijk.
In Apeldoorn bij van Hell hebben ze ze ook allebei liggen.

1 like

Heb ze beide gelukkig in Utrecht kunnen bezichtigen en vergelijken. Ik ga volgende week zaterdag nog naar een laatste juwelier en dan hak Ik de knoop door.

3 likes

Van deze twee, de linker!
Graag gedaan😉

1 like

Puur op basis van foto’s had ik voor de normale aquis gekozen. Maar toen ik ze in het echt heb gezien vind ik persoonlijk, met afstand, de hangang editie mooier. Al oogt de normale aquis wat rustiger. Mijn vrouw vindt de hangang editie dan ook ‘exotisch’.

2 likes

Ieder zijn ding natuurlijk. Maar die wijzerplaat met die cirkel halverwege voor de datum vind ik nogal onrustig.
Gelukkig mogen smaken verschillen!

1 like

En op de foto vind ik de iets donkerdere kleur groen van de “gewone” ook iets mooier. Maar nogmaals, lekker kopen waar je zelf blij van wordt!

Exact. De normale oogt ook veel rustiger, (helaas) iets te simplistisch voor mij. Al varieert de kleur groen van beide modellen heel erg op basis van lichtinval. Het ‘exotische’ van de hangang trekt mij wel aan. Tussen beide modellen geeft die mij dan ook een wow gevoel wll, wat de normale niet geeft. Enfin, ieder zijn ding.

De normale was nogal donker en oogt ook zwart. Hieronder even alle foto’s die ik heb genomen om de kleuren groen te laten zien. Foto spam.

2 likes

Beiden mooi!
De hangang is meer roleks kermit groen, de normale meer richitng hulk.
Voor alleen een bezel met een zwarte plaat heeft de kermit mijn voorkeur, voor de kleur van dial en bezel vind ik de donkerdere, meer zoals flessenglas groene kleur van de hulk/normale aquis mooier. Op basis van de foto’s dus.
Maar wat ik vind doet er niks toe. Het gaat er om wat jij mooi vindt! En als jouw hart sneller van die hangwang gaat kloppen, lekker die doen!

1 like

Ja, de linker is rustiger en het groen wat chiquer, ingetogener.
Maar is uiteraard heel persoonlijk…
Succes met de keuze!

1 like

Informeer eens bij Juwelier Popma en Popma in Heerenveen, kun je ook mee handelen
Goede en deskundige mensen met verstand van zaken, ook de service en de afhandeling is prima in orde, allemaal originele horloges, met de juiste papieren.
Heb er 2 Oris horloges aangeschaft
De Diver 65 bico en de Aquis Relief

Groet
Jan

1 like

En? Ineens mis ik de afloop… welke? Waar? En tevreden over prijs?

1 like

De afloop is heel anticlimactisch :sweat_smile:
Ik heb twee modellen gepast (heb toen pas ook een oris in het echt gezien, gevoeld en omgehad), maar had er geen click mee. Heb uiteindelijk een Rolex aangeschaft.

1 like

Deze had ik sowieso al overgeslagen :joy::nauseated_face:

:rofl::rofl:

1 like