Aandachtspunten bij aanschaf Oris Aquis date van een particulier

Dat is aan mij, dat had ik beter moeten formuleren, waarvoor mijn excuses.

Jullie hebben mij goed geholpen heren (en dames?). Het gaat inderdaad nergens over waar ik mee bezig ben/was. Ik probeerde een aantal aanbieders te vergelijken, ebay, chrono, ad etc. Nieuw zijn ze bij de AD voor 1950 (kreeg geen korting, misschien mijn vrouw de volgende keer mee en haar lief laten kijken), via chrono rond de 1500, en bij een particulier 1000. Op ebay ook verschillende prijzen. Wel een mooie hangang editie gezien voor 1500 Euro vanuit USA.

Het eerste wat in mij opkwam, ik kan een gedragen voor de helft al kopen, nou een mooie deal. Maar goed, heb er geen goed gevoel bij. Liever meer betalen voor zekerheid, en dat is wat ik ook ga doen. Het initiele probleem is bij deze opgelost. Nogmaals dank voor het wakkerschudden.

Nu rest een moeilijke keuze, gaan we voor de normale of de hangang editie.
De normale oogt rustig, kalm, en elegant, en de hangang wat chaotischer, wat exotischer.
Punte in Utrecht schijnt er 1 op voorraad te hebben. Er is ook een oris boutique in London. Misschien een weekendje weg als Corona het toelaat. Decisions, decisions, decisions.

2 likes

Je kan ook Amsterdam overwegen

Eigenaar is ook op het forum aanwezig, ik ben de naam even kwijt maar dat gaat iemand je vast vertellen.

2 likes

Je bent een held.

1 like

Ik denk dat als je daadwerkelijk op locatie een aan het passen bent, er wel wat mogelijk zal zijn in korting.
Ik zou als AD ook niet direct ja zeggen op vragen om korting door de telefoon. Daarbij speelt ook mee dat ADs voorheen zelfs adverteerden met kortingen, maar hier heel direct op zijn teruggefloten door Oris zelf. Die gasten in Den Haag doen dat nu ook niet meer.

Kortom, even ergens langs gaan, bij voorkeur in Amsterdam :grinning_face_with_smiling_eyes:, en gezellig eens passen.

1 like

Ja ik was net ook langsgegaan bij een AD in Rotterdam, leuke wijffie, goed gesprek mee gehad. Haar antwoord was echter resoluut nee. Ik ga dan nog even langs Utrecht en Amsterdam, kijken wat zij aan te bieden hebben. Anders via Chrono, of de hangang via ebay.

1 like

Als je Maarten bij @OrisBoutiqueAmsterdam even lief aan kijkt, kun je daar even alles rustig passen en heb je nog een topservice ook!

2 likes

Ok, dat zou ik dan niet verwachten. Als je fysiek op de stoep staat en concrete interesse hebt, dan is korting toch een verwachte uitkomst voor mij :thinking:

1 like

Dit dus :point_up_2:t3:

Het verbaasd me eigenlijk dat je al twee keer ‘nee’ hebt gehoord.

1 like

Het zal dan wel aan mij liggen
 Ik zou het ook niet weten.

Het zou ook zomaar kunnen dat ze het beleid veranderd hebben. Of je hebt gewoon twee zuurpruimen te pakken gehad :grimacing:

Ik zou het anders nog eens proberen bij de AD in Den Haag. Mijn ervaring daar is prettig op dat gebied (of eigenlijk op ieder gebied).
Die in Rotterdam heeft nog wel eens een leuke aanbieding waar je goed wegkomt. Zo heb ik daar toch nog wel eens een goede deal gekregen.
Maar korting vragen heb ik daar nog niet eerder gedaan

Maarten @OrisBoutiqueAmsterdam kassa 3 , kassa 3.
Ene Kaninho zoekt een groene Aquis met korting :grin:

3 likes

Wat ook helpt is een verhaal voor jezelf bedenken waarom je vindt dat je korting zou moeten krijgen. Als je binnen komt wandelen en zegt ik wil korting zonder een duidelijk verhaal dan is de verkopende partij niet direct bereid om iets te verzinnen. Als je hetzelfde product elders voor minder kan krijgen kan dat helpen om argumenten te maken voor het “krijgen” van korting. Dan is het daarna aan de verkoper om uit te leggen waarom zijn service duuurder is.

1 like

Juwelier Van Baal geeft altijd een mooi aanbod als je een mailtje stuurt via hun site.
Ging bij mij ook zo €200 af :+1:t2:

1 like

Toen ik reageerde stond alleen het bovenste plaatje met de nepper in de post. Deze is meer mat groen (à la Rolex hulk) dan de sunburst waarin Oris hem uitvoert. Uit de bijgevoegde foto’s kan ik de kleur niet opmaken, al zie ik ook geen gekke dingen.

Oris heeft ook een groene Aquis in 41,5mm, die nog gemaakt /verkocht wordt.

Daar komt de mijne ook vandaag. Leuke AD!
Mooie korting en een rubberen band + vouwsluiting geregeld.

Ik moest er wel ff voor rijden (Groningen - Nijmegen). Maar hiero bij de lokale AD was er ook absoluut geen korting mogelijk.

3 likes

Klopt , Van Baal heeft vaak wel een leuke korting :grinning: is toch snel verdiend

2 likes

Ikzelf heb zeer goede ervaringen met van Baal in Nijmegen als AD 
 ook overwegen waard om eens te gaan kijken

2 likes

Mijn ervaring met korting in het algemeen is dat het de toon is die de muziek maakt.
Verhaal er omheen doe ik niet, maar vraag altijd beleefd of er nog wat aan de prijs te doen is.
Of je kan de vraag stellen wat de prijs is als je hem direct nĂș aanschaft. Vaak is er dan ook nog wel wat te regelen met de prijs. Het is mij in ieder geval nog niet vaak overkomen dat ik géén korting krijg (ja, één keer bij de Media Markt met een TV die al nergens anders goedkoper was :rofl:)

3 likes