Aangenaam kennis te maken!

Hallo allemaal,

Na een tijdje rond te hebben gelezen word ik steeds actiever, dus leek het me leuk om nader kennis te maken!

Ik ben Thieu en sinds 2022 steeds meer liefhebber van horloges geworden. Het begon allemaal toen ik in februari vorig jaar ineens ernstig ziek bleek. Daardoor heb ik maandenlang niet kunnen werken, en ook andere activiteiten waren lastig. Ik lag veel in het ziekenhuis en uit verveling dan maar naar de vintage Seiko om mijn pols staren. Mijn opa had hetzelfde horloge 25 jaar eerder ook gedragen. Waarschijnlijk ook toen hijzélf tegen deze vreselijke ziekte aan het strijden was. Het gaf mij kracht. Ik begon meer en meer gehecht aan het horloge te raken. Voor het eerst zag ik écht haar schoonheid. Ineens begreep ik volledig waarom mensen zich zo in deze “hobby” kunnen verliezen.

Ik begon filmpjes te kijken en te lezen, wat mij enorm hielp om de tijd door te komen (ook dit forum). Nadat ik na de zomer godzijdank helemaal gezond was verklaard kon ik mijn nieuw verworven hobby eindelijk zelf tot uitvoering gaan brengen.

Ik wilde een horloge ter herinnering aan de gewonnen strijd. Dat moest de Cartier Santos Galbee worden. Mijn vriendin is Braziliaanse en mijn moeder Française, dus jullie zullen de connectie ongetwijfeld begrijpen. Omdat zij mij beiden door de moeilijkste periode uit mijn leven hebben gesleept, leek me de Cartier Santos een prachtig eerbetoon aan hun beiden. Bovendien ook gewoon een prachtig stuk met de guilloche dial. Samen met de Seiko van mijn opa nu mijn meest waardevolle bezit.

Sindsdien heb ik de collectie nog uitgebreid met de Hamilton Khaki field bronze (zomaar), Tudor Black Bay 36 (30e verjaardag) en een vintage Omega Seamaster DeVille (eerste vaste arbeidscontract). Ook dezen hebben, naast dat ik ze gewoon mooi vind, dus een speciale betekenis. Heel erg bedankt voor het lezen en we spreken elkaar!

Dan nu de foto’s! (Helaas staat de Seiko van mij opa er niet op. Die is voor onderhoud even weg).

101 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom Thieu, altijd fijn om nieuwe liefhebbers te mogen verwelkomen! Veel plezier hier!

Welkom :grinning_face_with_smiling_eyes:

Mooie collectie! Welkom hier!

Welkom op het forum !!

1 like

Welkom bij de club.

Welkom en ik begrijp uit je bericht dat het weer goed met je gaat? :grin:
Gelukkig maar!
Wat een pracht stukken zitten er in jouw collectie zeg.
Ook heel erg mooi in balans vind ik, genieten :star_struck:
Nog veel lees plezier hier gewenst! :wink: :+1:

1 like

Mooi verhaal, goed om te lezen dat het inmiddels goed gaat!! De Santos zal een mooie herinnering zijn aan de afsluiting van een nare periode. Sowieso een mooi horloge om naar te kijken en die anderen zijn ook niet gek!!

Welkom!

Welkom op HF!

Welkom op het Forum ! :grinning: Fijn dat je nu weer ruimte hebt om vooruit te kijken en je collectie :ok_hand: verder te ontwikkelen .De gouden Omega lijkt nu toch even het middelpunt van je collectie ? Succes en veel plezier op het forum.

1 like

Ontzettend mooie Cartier! Welkom!

Welkom op het HF! Fijn om te lezen dat het weer goed met je gaat. Gezondheid is niet zo vanzelfsprekend maar dat vergeten we wel eens als het goed met ons gaat.
Mooie collectie heb je al. Veel plezier hier de komende tijd.

Ja klopt. Je weet hoe dat gaat met nieuwe aankopen :slight_smile: Ik heb heb hem gisteren opgehaald bij @PeterLC, die hem na aankoop heeft geserviced en prachtig opgeknapt. Dus hij mag nu even in het middelpunt

2 likes

welkom-home

welkom en veel leesplezier :+1:

Hey, Thieu! Welkom op HF! Heftige periode, zeg! Maar goed te horen dat je er weer helemaal bovenop bent gekomen! Het is hard gegaan met de hobby, sindsdien! :open_mouth: :grin:
En als je hier een beetje rond blijft hangen, voorspel ik dat er nog wel het e.e.a. bij gaat komen ook. Veel plezier met de hobby en de mooie verzameling!

Welkom :partying_face: mooie exemplaren in je collectie

Welkom Thieu!

Veel mee gemaakt lees ik… Wat fijn dat je hersteld bent verklaard en weer met een goed gevoel naar de toekomst kunt kijken.:four_leaf_clover:

Wat een mooie collectie heb je al bij elkaar! Super!

Heel veel plezier hier gewenst!:slightly_smiling_face:

Welkom op het forum en wat een ontroerend mooie introductie.