Aangeschaft Rolex Buckley 1978

Heb ik hier goed aan gedaan? Wie heeft er verstand van?
Aangeschaft:
Rolex 1601 Buckley 18K witgoud & S/S DateJust automatisch horloge!
Rolex 1601 18K witgoud & S/S DateJust automatisch horloge!
Rolex roestvrij stalen behuizing
Rolex 18k white gold bezel
Horloge maat 36mm (met uitzondering van Crown)
Rolex buckley wijzerplaat met zilveren handen & markeringen
Rolex Cal. 1570 automatische slingerende beweging
Rolex ondertekende screwdown kroon
Modelnummer: 1601
QuickSet datum
Rolex RVS jubileum armband. Tot past 7 inch pols
Bouwjaar 1978

Geen papieren en doos.
Wel erkende verkoper en klok is geheel origineel.

Aanschafprijs € 2.479 euro.

Goed gedaan?

1 like

plaatjes?

Moooie foto’s!
:+1:

1 like

Alles uit ‘78: :thumbsup:

Maar plaatjes zijn inderdaad welkom.

Indrukwekkend lijstje, wil ik ook graag foto’s van zien.

Een buckley dial 1601 voor onder de 2500 euro? Dat is een scherpe prijs.

was het deze?

1 like

ja dit was hem

1 like

zwarte buckley dial lijkt me een redial/am dial. Ook missen de tritium bolletjes op de wijzerplaat volgens mij. Niet geheel origineel dus… Maar ik ben geen expert.

En heb je rekening gehouden met de 25% importkosten?

1 like

De kroon op de clasp ziet eruit alsof de clasp opnieuw is opgemaakt. Maar ook ik ben geen expert.

Een 1570 (1575 in feite, want datum) met quickset datum? Heb ik iets gemist…?

Nou rammelt er wel meer aan de vertaling bij Catawiki… En een 7 inch polsomtrek is redelijk klein, 17,8 cm afgerond. Heb je gecheckt of jou dat gaat passen…?

Vintage Rolex is een mijnenveld hoor. En ik ben zeker ook geen expert - maar een 1570/75 is niet quickset, ik heb zelf een 1601.

Zeker, maar netjes genoeg gedaan IMO.

1 like

Dat sowieso. De clasp is meer dan één keer gepolijst. Geen ramp natuurlijk. Maar de kroon is niet heel scherp meer.

1 like

Dit lijkt inderdaad niet best. Mijn gedachten: redial en flink gepolijst. Horen die markers trouwens niet opgelegd? Op de foto’s lijken ze geprint.

Door de “experts” wel ingeschat op 3k tot 3.6k. Op die “experts” kun je kennelijk niet echt vertrouwen want dat slaat echt nergens op. Ik heb zelf nog nooit iets gekocht via catawiki en dit is niet bepaald een aanbeveling.

Dat ben ik absoluut met je eens. Maar ik vind wel dat ze dat erbij hadden moeten vermelden.

buckley hoort wel geprint te zijn. Maar naar mijn weten heb je die niet in het zwart. En een buckley hoort gewoon tritium bolletjes te hebben ook.

1 like

Toen ze net begonnen kon je het nog wel eens treffen met hele fijne horloges voor dito prijzen. Nu allang niet meer inderdaad.

1 like

Het lijkt me een redial. Het ziet me er ook iets te nieuw uit allemaal voor een horloge van 40+ jaar oud.

excuus. Het is een andere via Catawiki. Zie onderstaande tekst en een paar foto’s:
Rolex 1601 18K witgoud & S/S DateJust automatisch horloge!
Rolex roestvrij stalen behuizing
Rolex 18k white gold bezel
Horloge maat 36mm (met uitzondering van Crown)
Rolex buckley wijzerplaat met zilveren handen & markeringen
Rolex Cal. 1570 automatische slingerende beweging
Rolex ondertekende screwdown kroon
Modelnummer: 1601
QuickSet datum
Rolex RVS jubileum armband. Tot past 7 inch pols

Mijn pols is 16 cm.


1 like

Waarom vragen stellen om bevestiging te krijgen of je er goed aan hebt gedaan, als je vast zit aan je winnende bod :thinking:?

3 likes