Aangeschaft Rolex Buckley 1978

Jij ook afgelopen jaar :thinking:
Je kon ons niet missen :grin:

3 likes

ja klopt. Ben me weer gaan orienteren voor een horloge. Ik heb een Cartier Santos Ronde en een Ebel Classique. Nu op zoek naar een vintage Rolex met Romeinse Cijfers

2 likes

Goed besluit !
Ik denk dat de verkoper met zijn knippen plakken best acceptabele eindproducten maakt voor een bepaald en behoorlijk groot publiek.
Voor een “echte” vintage kan hij “original refinished” niet door.
Verkoper ziet dat gelukkig ook in. Cancelen en op zoek naar een “echte” !

Kijk zeker eens bij www.metropoliscollection.nl :+1:t2:
Ik heb daar mijn 1973 Datejust gekocht voor een zeer schappelijke prijs en hij heeft vaak hele mooie vintage horloges te koop. Niet alleen Rolex overigens.

En nee, ik heb daar geen aandelen. Alleen een zeer positieve ervaring.

2 likes

Vooral jou heb ik erg gemist! :wink:

1 like

dank je.

1 like

Ook Catawiki,zelf figuurzaagd logo :grimacing:

4 likes

we zijn er weer. Keurig mijn geld van Catawiki terug gehad. Nu op zoek naar een betere versie.
Wat betekent “sunburst”?

2 likes

sunburst https://www.google.nl/search?q=sunburst+watch

Hoi Erwin, goed om te horen. Maar je stelt meteen al weer vragen die je met een zoekmachine en een paar voor de hand liggende trefwoorden zelf toch ook prima kunt uitzoeken…? Zie bovenstaande post bijvoorbeeld…

wellicht een idee om je nu eerst te verdiepen in wat je koopt en wat bv een mechanisch uurwerk is en de beginselen van de horlogehobby want in het wilde weg klokjes kopen en daarna annuleren lijkt mij niet de fijnste en beste manier van verzamelen.

1 like

Catawiki is een beetje een afvoerputje als je het mij vraagt. Heb er ervaring mee. Waar af en toe een gouden ring in belandt maar het meeste is viezigheid. Mijden als je niet zeker van je zaak bent.

Beste Jeroen,

Ik heb je tip gevold en vandaag een Rolex Datejust aangeschaft bij metropoliscollection. Het was precies zoals het in de advertentie beschreven, niet of nauwelijks gedragen. Inderdaad in nieuwstaat, pracht exemplaar.
Hierbij de link: http://www.metropoliscollection.nl/watch-collection/arrived-rolex-16234.aspx

Als bijlage een foto van de werkelijkheid.
Ik zeg zoek de verschillen, nl nog niet gevonden.

Mijn Cartier Tank Francaise goed in kunnen ruilen, ook top.

Maar wat mij is opgevallen is dat Metropolis Collection niet verkoopt maar de klant blij maakt.
Klant centraal en moet gelukkig de deur uit.
Geweldige ervaring.
Jeroen bedankt voor je tip.
Op zijn website staat niet de gehele collectie, zoek je iets? Bel dan even met deze verkoper.
Mocht ik weer eens iets willen aanschaffen, ik heb mijn verkoper/dealer gevonden.

14 likes

Heel mooi! Heel veel draagplezier!

1 like

Goed gedaan. Inderdaad een topvent die natuurlijk wel verkoopt (tenminste ik neem aan dat je hem niet gratis mee kon nemen :joy:) maar vooral de nadruk legt op een goed gevoel. Voor vintage ga ik zeker weer bij hem kijken. Veel plezier ermee, schitterend exemplaar zag ik al en NL geleverd + full set met recente service. :ok_hand:t2:

Er zijn natuurlijk meer verkopers die zo te werk gaan maar deze is top.

Eens. Ik heb hier verleden jaar een Rolex hulk gekocht in top staat voor een faire prijs. Aardige vent die je een goed en betrouwbaar gevoel geeft. Wat van ver komt is lekker zeggen toch?

Wat een schitterend horloge!

Zo lekker vond ik hem niet :joy::+1:t2:

3 likes

Ik de Hulk wel hoor😂

1 like