Aangetekend en niet getekend, wat zouden jullie doen ?

Heb vorige week donderdag netjes m’n SMP terug gekregen, deze werd door @Nico_Rijsman netjes aangetekend opgestuurd, zoals afgesproken… Alleen de manier van leveren doet me toch vragen stellen !

Na een paar daagjes aan de Belgische kust kwam ik dus donderdagavond thuis en zag op de arduinsteen aan m’n voordeur een pakketje liggen, en idd, het was de omega, die op 1 meter van de straat open en bloot lag te liggen…Mee binnen genomen en alles ok maar voor hetzelfde geld neemt iemand het pakketje mee en ben ik em kwijt ! Op de website van postnl staat het pakketje als zijnde afgeleverd, ik vraag me uiteraard af wie er dan voor getekend heeft ? Heb nu de vraag gesteld aan postnl, ben benieuwd…

5 likes

Lijkt me een klacht waardig…

1 like

Jammer genoeg ook al vaak gehad … voor de lol ooit eens een punt van gemaakt en kwamen toen met een ‘fantastisch’ verhaal op de propper dat er afgetekend was door een kind dat toevallig rond ons huis bleek te hangen … yeah right …

Handtekening opgevraagd en deze was natuurlijk onleesbaar.

Bizar, ze doen maar wat.

Je kunt er een punt van maken maar ik kan je op een briefje geven dat ze er uiteindelijk toch niets aan doen.

DHL of UPS.

Nee laat die maar zitten … zijn er ooit in geslaagd mijn fiets van enkele duizenden euro’s doodleuk 5 huizen verder te leveren zonder iets van briefje of zo na te laten … en op de site werd ik er ook niet veel wijzer van buiten dat het ‘afgeleverd’ was.

Eén pot nat vrees ik …

2 likes

Moet niet kunnen!!
Mijn postbode belt me op als er een pakje komt; ze worden per afgeleverd pakje betaald, héél slecht vind ik!!
Jammergenoeg wordt dit de derde postbode-met-telefoonnummer-van-mij die ik verslijt!

Met Kiala kan je dit vermijden…

Met langsbrengen ook.

2 likes

Shit en bagger. :smile: Met beiden slechte ervaringen. Beiden recent. Maar dan ook wel met elke andere koeriersdienst eveneens…

Bij mij werd het horloge van een aanzienlijke prijs ook bij de buren 5 huizen verderop bezorgd.
Op het briefje stond een naam die ik niet kende. Met wat fantasie kon ik de naam van een buurman bedenken en daar maar aangebeld. Gelukkig was het horloge daar.

Eigenlijk schandalig dat dat kan, want als die buurman ontkent en zegt niets gezien, zit je mooi te kijken.

Meeste bezorgdiensten zijn ellende.

2 likes

mijn Tag Heuer kwam met de verzekerde en aangetekende Duitse post binnen, werd overgedragen aan PostNL en doodleuk bij de buren afgegeven…

de arme oude buurvrouw liet het pakketje bij het overdragen nog bijna vallen haha!

1 like

Dit is toch schering en inslag? Ik heb al tig keer “aangetekende” pakketjes waar je dus zelf voor moet tekenen, bij de buren opgehaald.Gelukkig heb ik top buren :grin: dus is nog nooit fout gegaan, maar het aangetekend verzenden is dus imho een wassen neus…

1 like

Aangetekend en verzekerd verzonden en niet aangekomen bij geadresseerde. Als er dan een vage krabbel staat probeer dan maar eens je geld terug te krijgen. Er is immers "getekend " voor bezorging. :mask:

Bij mijn buurvrouw was een pakket door het kattenluik geschoven. Deze kent een gangetje van een halve meter. Ze ontdekte het een dag later doordat de kat begon te zeuren.

4 likes

Ik heb het omgekeerde ook wel meegemaakt:
ding dong
(deur open gedaan, PostNL medewerker)
Postbode: "Goedemorgen. Ik heb een pakje voor de buren, maar die zijn niet thuis. Mag ik die hier achterlaten?"
Ik: 'tuurlijk, komt goed
Postbode: "wilt u hier dan even tekenen voor ontvangst?"
Ik: nee, neem hem dan maar weer mee. Ik ga niet tekenen voor een pakketje voor de buren.
Postbode: "…en als ik dan zelf teken?"
Ik: je doet maar, maar ik neem 'm niet aan. Fijne dag verder.
Postbode druipt af

's Avonds verhaal gedaan bij de buurman: “ja, hij ligt bij de andere buren volgens het kaartje. Maar die zijn al een week op vakantie, dus daar is niemand thuis…” :open_mouth:

Pakketje kwam uiteindelijk boven water toen de otto aan de straat gezet moest worden. Lag een pakketje achter…

Hier gaat het meestal goed, maar als het even kan laat ik pakketjes afleveren in de pakketautomaat.

4 likes

PostNL, DHL, UPS allemaal een pot nat.
En alle franchisers niet te vergeten.

Daarom laat ik PostNL altijd bezorgen op een afhaalpunt.
Daarmee elimineer je de laatste en kwetsbaarste schakel
de bezorger.

3 likes

Lijkt mij slim idd…Werkt Kiala zo ook niet? Iemand daar ervaringen mee?

Heb tot nu toe nooit problemen gehad met Kiala en ook niet met PostNL. Ontvangen en versturen.

Kiala werkt prima met ophalen of wegbrengen, maar kan soms wel wat langer duren. Week of iets langer is mogelijk.

ik probeer ook zoveel mogelijk met kiala te doen, goedkoop en je gaat oppikken wanneer je wil, duurt idd soms iets langer…