Aangetekend en niet getekend, wat zouden jullie doen ?

Vanuit België doe ik alles met Kiala, niet in de minste plaats omdat Bpost echt een stuk duurder is naar Nederland.

Ik laat pakketten zoveel mogelijk afleveren bij een servicepunt. In veel gevallen zijn deze tot 20:00 uur los zodat ik het pakket eenvoudig na werktijd kan ophalen.
In het verleden heb ik vaak gebruik gemaakt van Kiala. Prima. Ben er mee gestopt omdat ze geen servicepunt meer in de buurt hebben.

1 like

Het ligt sterk aan de bezorger, die van mij is top (PostNL), die belt zelfs nog bij mij aan ook als het pakketje door de bus kan en er niet getekend hoeft te worden :astonished:. Ik denk dat ie ook wel blij met mij is want ik neem nogal eens wat pakketjes van de buren in ontvangst zodat ie niet meer langs hoeft te komen :wink:

Bij aangetekende verzending is het pakket in elk geval verzekerd en als je kunt laten zien dat het niet jouw handtekening is op het pakketje zou je dit vergoed moeten krijgen…

Ik ben nog nooit geslaagd een correcte handtekening op die apparaten te zetten.

3 likes

Punt is dat je handtekening dan wel lijkt op wat je normaal gesproken op papier zet. Als een bezorger jouw handtekening gaat vervalsen dan is het pas echt foute boel. De keren dat ik een andere handtekening aantrof leek het in niets op de mijne.

Zo heb ik 'n Padi verstuurd vorige week, bombproof ingepakt, en toch schade aan het uurwerk.

Echt, hoe ze het voor elkaar krijgen?!
Ben benieuwd naar de ‘verzekerings’ afhandeling.

Heb ik al diverse keren meegemaakt, zakelijk. En als je erover belt, ontkennen ze het probleem gewoon: “nee hoor, u heeft getekend, zie ik hier.”
Waarschijnlijk doen die postgasten dat gewoon zelf…

1 like

Ik zou aangeven dat ik geen pakket heb ontvangen. En bij hoog oplopend conflict de directie persoonlijk (geweldloos) benaderen. Gegevens zijn te vinden via kvk. Of je kunt simpelweg emailen als je niet zover wilt gaan. Naam veranderen in emailgeadresseerde does the trick.
Zo kreeg ik bij Eneco na maanden getouwtrek om een foutieve jaarrekening, binnen een dag uitnodiging op hoofdkantoor, excuses en een bloemetje. En bij KPN persoonlijk bericht van directie en werd het extreem langlopende probleem met storingen dezelfde week nog opgelost.
Dit soort bedrijven moet je nu eenmaal anders benaderen, en geen directielid wil dat het te persoonlijk wordt.

Deze ervaring heb ik ook dikwijls gehad met postnl.
3 keer achter elkaar zit ik in huis te wachten op een pakketje nota bene voor het raam.
Staat er doodleuk op hun site dat er niemand in huis was.
Zijn ze gewoon niet geweest die fl?kkers.
Paar keer al een klacht ingediend maar er wordt geen actie ondernomen.
Ja aan de telefoon sorry sorry voor de overlast.

De nederlandse post is er goed slechter op geworden in de jaren foei.

Tot je een probleem hebt … dan sta je daar … Kiala geeft niet thuis.
Zijn erin geslaagd 2 pakjes kwijt te spelen … echte lijdensweg.

Binnen BE tegenwoordig enkel nog via Bpost.
Hout vasthouden :wink:

1 like

Een keertje gehad met postNL. Die had het zelf afgetekend en het pakketje bij de buren afgegeven. Dat aangegeven bij de verzender die er een zaak van heeft gemaakt.
De dag er op stond de bezorgen op de stoep om excuses te maken. Sindsdien gaat het goed.

aangetekend verzenden heeft juridisch nauwelijks nog betekenis.
(je zou een lege envelop aangetekend kunnen versturen. als iemand dan zo dom is om voor ontvangst te tekenen kun je de inhoud later alsnog altijd bedenken)
verzekerd verzenden
of deurwaardersexploit :slight_smile:

Zeker een klacht waardig, als je niets laat weten denken ze dat ze het zoveelste pakje perfect hebben afgeleverd.
Wie weet komt er toch ooit verbetering…

Ik heb het ook een keer meegemaakt dat een pakje naast de voordeur werd afgeleverd zonder gevraagde handtekening wat wel zo verstuurd werd.

Maar meestal laat ik de pakjes op m’n werkadres leveren, gaat meestal goed…

Ligt volgens mij heel erg aan de postbode zelf. Die van mij neemt het gewoon mee, het postagentschap is 5 minuten lopen, haal ik het daar de volgende dag op.

is ups geworden

spreek ups op zijn duits uit…verklaart veel

Het antwoord…

Geachte Sam,

Ik adviseer u om bij buren en omwonenden na te vragen of misschien zij het pakket voor u hebben aangenomen.

Als dit niet het geval is dan wil ik u vragen om contact op te nemen met de verzender van het pakket.

De verzender kan bij PostNL een onderzoek starten om uit te zoeken wat er met uw pakket is gebeurd.

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

William Havermans
Klantenservice PostNL Pakketten België

Servicepunt is ook niet waterdicht. Een pakketje voor mij werd doodleuk door iemand anders opgehaald.
Die kwam er gelukkig zelf achter dat ze het verkeerde pakketje had en was zo aardig om het terug te brengen.

Aangetekend versturen heeft volgens mij niet heel veel zin.

Paar weken terug, een Rolex kalender besteld via Ebay. De verkoper heeft het netjes aangetekend verstuurd. Toen de kalender werd afgeleverd, was ik niet thuis. De bezorger heeft netjes een briefje achtergelaten in mijn brievenbus. Ik kon het de volgende dag ophalen bij een servicepunt bij mij in de buurt. Prima dacht ik. De volgende dag keek ik in de brievenbus. Ik trof daar de kalender aan zonder dat ik heb getekend en het is niet afgeleverd bij een servicepunt (in dit geval kwam het goed uit).

Hier bij ons in Vleuterweide (Utrecht Leidse Rijn) is het niet veel beter. Ik zelfs met mijn eigen ogen gezien, dat een hulpje van de bezorger van Postnl de nietthuiskaartjes in de brievenbussen deed, terwijl de bestelwagen, met daarin de bezorger, op de hoek van de straat bleef staan. Nagenoeg iedere week een andere bezorger, zodat je daar ook onmogelijk enige band mee op kunt bouwen. Trouwens de meesten die wij hier aantreffen spreken nauwelijks Nederlands. Het aantal malen dat ik daarover gebeld heb met Postnl is groot, maar ik heb het idee dat ze mij niet serieus nemen.
Nu de vraag: Hoe lossen wij dit op?

2 likes

Ik weet het. Van de week moest ik een pakje ophalen bij een servicepunt van UPS. Alle pakjes lagen netje op een plank naast de toonbank. Ik betwijfel of er altijd toezicht is, Maar het blijft toch mijn voorkeur hebben om het pakje op te halen bij een servicepunt,. Overigens vertrouw ik mijn buren volledig en is er nog nooit iets verdwenen als het wel bij de buren was bezorgt, maar ik heb het idee dat de bezorger minder “creatief” hoeft te zijn omdat een servicepunt eigenlijk altijd open is als de bezorger zijn ronde doet.

2 likes