Aangetekend en niet getekend, wat zouden jullie doen ?

Postnl in België neemt/nam het niet zo nauw met aangetekend. Bij Bpost is aangetekend een begrip. Vorig jaar ook een pakket gehad dat werd achtergelaten door postnl, en dat ik toevallig vond. Ik heb toen klacht ingediend. Er kwam een verontschuldiging. Sindsdien doet de koerier dit niet meer. Ik hoop dat als het op een dag een andere koerier is van postnl dat het pakket niet wordt achtergelaten.

Mijn ervaring is dat Bpost veel correcter funktioneert dan Postnl.

1 like

Gelukkig heb ik dit nog nooit aan de hand gehad, super vriendelijke franchiser voor Postnl, die wat naar de buren mag, ook daar aflevert. De rest gaat postagentschap. Éénmaal gehad dat ik ze in het dorp tegemoet reed, lichtsignaal, stoppen en alsnog pakje gekregen🖒

Het is volledig afhankelijk van de bezorger. En met die ZZP constructies worden die er niet gemotiveerder op.

De Flipper it Forward turtle :turtle: was aangetekend verzonden. De postbode had doodleuk zelf ‘getekend,’ de handtekening was het huisnummer van de buren zodat ik wist waar ik zijn moest. Voelt toch niet echt lekker. Maar zolang de bezorgers per bezorgd pakketje betaald krijgen (dus 3 pogingen levert net zo veel op als 1), dan houd je dit. Al denk ik dat betaling per poging ook niet echt een oplossing is, dan ben je volgens sommige bezorgers ‘nooit thuis.’

Ik heb ook eens gehad dat er spullen v Coolblue werden bezorgd. Een briefje door de bus dat het bij de buren was bezorgd. Totaal onleesbaar welke buren dan. Ik aantal huizen af, niets … Contact met Coolblue, onderzoek, etc.
Twee dagen later bleek dat de bezorger de pakketjes gewoon op de container die buiten in soort hokje staat had gelegd. Pakje volledig verregend, maar gelukkig iets wat daar tegen kan. Vreemde gang van zaken.

PostNL, DHL, UPS, allemaal 1 pot nat. Paar weken geleden een bestelling die te groot was voor de normale pakketdienst. Wordt 1 maal aangeboden, zelf aangegeven via de website wanneer het wel kan (drie dagen later). Dag later een briefje in de bus dat het in Amersfoort opgehaald kan worden (bezorgadres in Almere…).

Toen ik 40 jaar geleden weekend- en vakantiepostbode was, waren de echte postbode’s trots op hun werk. O wee, als ik een brief liet liggen, of er klachten waren. Een eerlijk en goedbetaald beroep.
Nu zijn het zzp’ers die werken voor een hongerloon en amper tot niet gescreend worden. Wat verwacht je dan. Wij hebben als maatschappij besloten de boel te privatiseren, met zoveel mogelijk geld voor de aandeelhouder, en zo weinig mogelijk voor het personeel.

8 likes

@marijn
Vele Nederlanders zijn stuk en/of dagloners met een 0 urencontract
bij een uitzendbureau.
Goed geregeld! :+1:
NOT!!! :rage:

3 likes

Nog ff en het fautloos bezorgen van horloges voor een paar eurie is een staatstaak waar de “sterke schouders” maar voor moeten opdraaien ?

Wat ik persoonlijk vind, waarde vriend, is dat we krijgen wat we verdienen… De samenleving heeft het zo gewild, dus krijgt het wat het verdient. Overigens, probeer het eens, iets te doen als sterke schouder, voor de zwakkere. Het is meer lonend dan je denkt. :blush::tumbler_glass:

Ging ik me toch bijna zitten te verdedigen …:

Over pakketjes heeft post.be gelijk: we hanteren de ontvangsttheorie. Degene die heeft verzonden moet de ontvangst bewijzen. Als jij niets ontvangen hebt, moet je dus bij de verkoper / verzender aankloppen en niet bij de koerier.
Hoe zeggen ze det ook al weer zo mooi: dont shoot the messenger.

Ook hier doffe ellende met de bezorger. Pakjes achter de plant terwijl ik thuis was, pakjes rechtstreeks naar de lokale boekhandel (afleverpunt) zonder kaartje in de bus, pakketten met ‘niet afleveren bij de buren’ erop afgeleverd bij de buren…noem maar op. Het is een klein wonder als het een keer wél goed gaat.

Als je geen zin hebt in je baan, zoek dan wat anders. Al enkele malen geklaagd bij PostNL maar nul komma nul effect, dus laat ook ik tegenwoordig verzenden naar een ophaalpunt.

1 like

Soort van prestatieloon.
Misschien een idee voor de bezorgers :wink::+1:

Ik laat pakketjes eigenlijk meestal op mijn werk bezorgen?
Misschien voor andere mensen ook een optie?

Ik vind het ideaal: altijd iemand thuis :slight_smile:
Nadeel is wel dat mijn collega’s dan weer over de afdeling roepen: “ALWEER een nieuw horloge???” :unamused:

3 likes

Tijd voor een nieuwe HF categorie: vervoer. Kunnen horloges meerijden met vertrouwde HF’ers.

Berichten in de stijl van: pakje uit plaats X naar plaats Y, met wie kan dat binnenkort meerijden?

3 likes

Pakweg 15 jaar geleden was dat nog steeds zo, toen was ik weekend- en vakantiepostbode. Net voor de switch naar postbezorgers…

1 like

Gisteren werden mij 2 pakketjes geleverd. Afzender : Amazon.de (geen horloges).

Het ene via Bpost. Er werd gebeld, de koerier heeft gewacht tot ik aan de deur was en heeft mij vriendelijk het pakket overhandigd.

Het andere via Postnl. Ik was niet thuis. Pakket werd in de inkomhal achtergelaten. 28 bewoners en eventuele bezoekers hadden het pakket kunnen meegraaien. Waarde was in dit geval klein : 10€

Naar reactie gevraagd bij Amazon of dit gebruikelijk is, en wat mocht het pakket verdwijnen. Dit is het antwoord…

“Goede morgen heer ,

Hartelijke dank voor het aangeven dat PostNL pakketjes onbeheerd aflevert. Uiteraard gaan wij dit direct opnemen met PostNL.

Het is niet toegestaan op deze wijze pakketten te bezorgen, mocht het voorkomen dat dit nogmaals gebeurt en uw bestelling zou worden gestolen dan bent u daar uiteraard niet de dupe van. In dat geval reclameren wij de waarde van de bestelling bij de vervoerder en wordt doorvoor dan door ons belast.

Nogmaals hartelijke dank voor uw terugkoppeling.”

1 like
1 like

Van alle postbezorgers is Fedex wel de slechtste. Ze leveren alleen op werkdagen tijdens werkuren af. Als je een dag afspreekt zijn ze het ‘per ongeluk’ vergeten en zit je voor niks te wachten. Het dichtstbijzijnde pakketpunt is 100km enkele reis.
Je kan wel een ander adres opgeven maar dan zadel je een ander op met de hele dag thuis blijven en ook dan zijn ze het ‘vergeten’. Of je kan aangeven dat het ook bij de buren mag als je dan wel zelf het risico neemt. In dat geval zou ik wel postbezorger willen zijn bij Fedex.

Steinhart werkt met Fedex. Nu weet ik direct dat ik de ocean 39 niet zo graag wil hebben om de Fedex frustratie mee te trotseren. Dus; Ginault incoming :sunglasses:

1 like