Aangetekend en niet getekend, wat zouden jullie doen ?

Bij mij werd het horloge van een aanzienlijke prijs ook bij de buren 5 huizen verderop bezorgd.
Op het briefje stond een naam die ik niet kende. Met wat fantasie kon ik de naam van een buurman bedenken en daar maar aangebeld. Gelukkig was het horloge daar.

Eigenlijk schandalig dat dat kan, want als die buurman ontkent en zegt niets gezien, zit je mooi te kijken.

Meeste bezorgdiensten zijn ellende.

2 likes

mijn Tag Heuer kwam met de verzekerde en aangetekende Duitse post binnen, werd overgedragen aan PostNL en doodleuk bij de buren afgegeven…

de arme oude buurvrouw liet het pakketje bij het overdragen nog bijna vallen haha!

1 like

Dit is toch schering en inslag? Ik heb al tig keer “aangetekende” pakketjes waar je dus zelf voor moet tekenen, bij de buren opgehaald.Gelukkig heb ik top buren :grin: dus is nog nooit fout gegaan, maar het aangetekend verzenden is dus imho een wassen neus…

1 like

Aangetekend en verzekerd verzonden en niet aangekomen bij geadresseerde. Als er dan een vage krabbel staat probeer dan maar eens je geld terug te krijgen. Er is immers "getekend " voor bezorging. :mask:

Bij mijn buurvrouw was een pakket door het kattenluik geschoven. Deze kent een gangetje van een halve meter. Ze ontdekte het een dag later doordat de kat begon te zeuren.

4 likes

Ik heb het omgekeerde ook wel meegemaakt:
ding dong
(deur open gedaan, PostNL medewerker)
Postbode: "Goedemorgen. Ik heb een pakje voor de buren, maar die zijn niet thuis. Mag ik die hier achterlaten?"
Ik: 'tuurlijk, komt goed
Postbode: "wilt u hier dan even tekenen voor ontvangst?"
Ik: nee, neem hem dan maar weer mee. Ik ga niet tekenen voor een pakketje voor de buren.
Postbode: "…en als ik dan zelf teken?"
Ik: je doet maar, maar ik neem 'm niet aan. Fijne dag verder.
Postbode druipt af

's Avonds verhaal gedaan bij de buurman: “ja, hij ligt bij de andere buren volgens het kaartje. Maar die zijn al een week op vakantie, dus daar is niemand thuis…” :open_mouth:

Pakketje kwam uiteindelijk boven water toen de otto aan de straat gezet moest worden. Lag een pakketje achter…

Hier gaat het meestal goed, maar als het even kan laat ik pakketjes afleveren in de pakketautomaat.

4 likes

PostNL, DHL, UPS allemaal een pot nat.
En alle franchisers niet te vergeten.

Daarom laat ik PostNL altijd bezorgen op een afhaalpunt.
Daarmee elimineer je de laatste en kwetsbaarste schakel
de bezorger.

3 likes

Lijkt mij slim idd…Werkt Kiala zo ook niet? Iemand daar ervaringen mee?

Heb tot nu toe nooit problemen gehad met Kiala en ook niet met PostNL. Ontvangen en versturen.

Kiala werkt prima met ophalen of wegbrengen, maar kan soms wel wat langer duren. Week of iets langer is mogelijk.

ik probeer ook zoveel mogelijk met kiala te doen, goedkoop en je gaat oppikken wanneer je wil, duurt idd soms iets langer…

Vanuit België doe ik alles met Kiala, niet in de minste plaats omdat Bpost echt een stuk duurder is naar Nederland.

Ik laat pakketten zoveel mogelijk afleveren bij een servicepunt. In veel gevallen zijn deze tot 20:00 uur los zodat ik het pakket eenvoudig na werktijd kan ophalen.
In het verleden heb ik vaak gebruik gemaakt van Kiala. Prima. Ben er mee gestopt omdat ze geen servicepunt meer in de buurt hebben.

1 like

Het ligt sterk aan de bezorger, die van mij is top (PostNL), die belt zelfs nog bij mij aan ook als het pakketje door de bus kan en er niet getekend hoeft te worden :astonished:. Ik denk dat ie ook wel blij met mij is want ik neem nogal eens wat pakketjes van de buren in ontvangst zodat ie niet meer langs hoeft te komen :wink:

Bij aangetekende verzending is het pakket in elk geval verzekerd en als je kunt laten zien dat het niet jouw handtekening is op het pakketje zou je dit vergoed moeten krijgen…

Ik ben nog nooit geslaagd een correcte handtekening op die apparaten te zetten.

3 likes

Punt is dat je handtekening dan wel lijkt op wat je normaal gesproken op papier zet. Als een bezorger jouw handtekening gaat vervalsen dan is het pas echt foute boel. De keren dat ik een andere handtekening aantrof leek het in niets op de mijne.

Zo heb ik 'n Padi verstuurd vorige week, bombproof ingepakt, en toch schade aan het uurwerk.

Echt, hoe ze het voor elkaar krijgen?!
Ben benieuwd naar de ‘verzekerings’ afhandeling.

Heb ik al diverse keren meegemaakt, zakelijk. En als je erover belt, ontkennen ze het probleem gewoon: “nee hoor, u heeft getekend, zie ik hier.”
Waarschijnlijk doen die postgasten dat gewoon zelf…

1 like

Ik zou aangeven dat ik geen pakket heb ontvangen. En bij hoog oplopend conflict de directie persoonlijk (geweldloos) benaderen. Gegevens zijn te vinden via kvk. Of je kunt simpelweg emailen als je niet zover wilt gaan. Naam veranderen in emailgeadresseerde does the trick.
Zo kreeg ik bij Eneco na maanden getouwtrek om een foutieve jaarrekening, binnen een dag uitnodiging op hoofdkantoor, excuses en een bloemetje. En bij KPN persoonlijk bericht van directie en werd het extreem langlopende probleem met storingen dezelfde week nog opgelost.
Dit soort bedrijven moet je nu eenmaal anders benaderen, en geen directielid wil dat het te persoonlijk wordt.

Deze ervaring heb ik ook dikwijls gehad met postnl.
3 keer achter elkaar zit ik in huis te wachten op een pakketje nota bene voor het raam.
Staat er doodleuk op hun site dat er niemand in huis was.
Zijn ze gewoon niet geweest die fl?kkers.
Paar keer al een klacht ingediend maar er wordt geen actie ondernomen.
Ja aan de telefoon sorry sorry voor de overlast.

De nederlandse post is er goed slechter op geworden in de jaren foei.

Tot je een probleem hebt … dan sta je daar … Kiala geeft niet thuis.
Zijn erin geslaagd 2 pakjes kwijt te spelen … echte lijdensweg.

Binnen BE tegenwoordig enkel nog via Bpost.
Hout vasthouden :wink:

1 like