Aankoop 2 horloges

Goededag beste mensen,ik heb na heel lang nadenken mijn plannen gewijzigd.
Ik had een hele tijd terug geleden een topic geopend over info en mogelijke aankoop van een mooie rolex.
Dat staat nog steeds echter door wat omstandigheden zijn mijn plannen gewijzigd.
Door het veelvuldig meelezen op jullie forum ben ik steeds meer aangestoken met het horloge virus.
Ik let steeds meer op andere mensen welk horloge zij dragen en ik kijk steeds meer op websites e.d.
Mijn rolex aankoop ga ik doorschuiven na volgend jaar omdat volgend ook een bijzonder jaar gaat worden voor mij.
Maar nu het volgende,ik ga in het voorjaar 2 aankopen realiseren voor een omega speed of seamaster,tot een budget van 4000 a 4800 euro wel met stalen band,en daarnaast twijfel ik tussen seiko astron of een seiko gs tot een budget van 2200 a 2500 euro.
Ik twijfel bij dat laatste dus over een astron of gs,echter vind ik de uitstraling van een gs wat netter en stijlvoller zeg maar.
En nog een vraag,heeft een seiko gs altijd een automatisch uurwerk of zijn er ook modellen met een mechanisch uurwerk?
Ik heb uiteraard alvast wel een kluisje staan waar ik de horloges plus de rolex volgend jaar netjes in kan opbergen met alle toebehoren e.d.
De planning is dat ik in maart of april wil gaan bestellen.

Kan raar lopen,nooit echt horloge interesse gehad en nu wel haha.
Dank jullie zeer allen

2 likes

Een automatisch uurwerk is mechanisch. Wellicht bedoel je hier wat anders mee?

1 like

Hallo sjoerd,ik bedoel zonder batterij of met batterij haha

1 like

Yep GS heeft quartz, automaat en springdrive

Voor jouw budget kom je nieuw bij quartz uit bij GS. Deze zijn overigens top!

2 likes

Ik weet niet precies hoe dat heet?liefst heb ik horloges die werken op beweging dus zonder batterij?
Ik weet niet of in die prijscatogerie van de omega en seiko of ze dat hebben?

1 like

Mooi, zoals @bordewolf al zegt kom je voor dat budget inderdaad snel uit bij een mooie GS Quartz. En dan zou ik persoonlijk voor gs gaan ten opzichte van astron.

1 like

Ja precies mijn voorkeur gaat id ook naar de gs,vind hem zo mooi en strak
Maar voor mij als leek is het een gek gevoel om paar duizend euro stuk te slaan op een horloge waar een doodnormaal quarz uurwerk inzit.
Of is dat raar?heb dan liever dat er een speciaal uurwerk inzit.

1 like

Het is geen doodnormaal quartz uurwerk. GS quartz zijn echte toppers.

2 likes

Ik zou je willen adviseren in dat geval eens een GS Quartz in het echt te bekijken en hem naast een Sarb033 of soortgelijke te leggen. Dan zie je waar het geld in gaat zitten

1 like

Lees je even in in GS quartz. Niks doodnormaals aan :+1:t2:

2 likes

Ga ik zeker nog even doen,heb nog wel wat te leren.
En ik ga zeker ook in het echt nog alles bekijken.
Dank jullie tot dusver beste mensen.

2 likes

Welke van de twee vind jij de mooiste? Dat is uiteindelijk voor het grootste deel bepalend of je er plezier aan beleefd en blijft beleven, ook als het nieuwtje ervan af is.

1 like

Ik vind duidelijk de gs mooier,die blijft steeds hangen in mijn gedachten,de astron eigenlijk niet.

4 likes

Dan is de keuze snel gemaakt.:+1: :wink:

Ga daar mee beginnen, dat scheelt je heel veel tijd. Je kan wel dagenlang hier scrollen en rondneuzen, maar pas eerst de horloges die op je lijstje staan.
Speed/Seamasters kan je overal passen,voor GS moet je een beetje meer je best doen (ligt eraan waar je woont).
Voor hetzelfde vind je na een jaar research en gekwijl een Speedmaster 3 x niks namelijk.

1 like

Hallo Remco,

Een horloge dat door een batterij aangedreven wordt, loopt meestal precieser dan een automatisch mechanisch horloge. Een zeer goed mechanisch horloge kan perfect lopen en geen afwijking vertonen of slechts enkele seconden per dag, maar bij andere kan dit oplopen tot tientallen seconden per dag.

Een mechanisch horloge heeft ook nood aan onderhoud, waarbij je het horloge meestal meerdere weken kwijt bent. Dit onderhoud is nodig om onderdelen te smeren of te vervangen na slijtage. Dit wordt meestal aangeraden na 5 tal jaar gebruik.

Een mechanisch horloge moet je dragen, in een winder hangen of met de hand opwinden wil je dat het blijft lopen. De gangreserve is rond 34 uur tot 8 tal dagen (bij top horloges).

Voordeel bij het gros van de mechanische horloges is dat je een redelijk vloeiende secondewijzer hebt.
Maar dat heb je ook bij Seiko zijn Springdrive, maar daar betaal je ook +3000 euro voor.

Ik zou zeggen, lees je in. Succes.

Hoi Remco

Ik kan je zeggen dat ik helemaal hoteldebotel ben van mijn nieuwe astron.
Prachtig afgewerkt en retestrak.
Maar een GS is weer heel anders.
Je moet ze eens gaan bekijken en passen bij een AD
Succes.
Gr
Henk

Misschien is dit wat voor je :thinking::wink:
Groeten Iwan :motorcycle:
:star_struck: Te koop; Grand Seiko SBGA127

1 like

Hendrikjandetuinman,zo bekeken is hij wel erg mooi.
Bedankt weer voor het laten twijfelen haha.
Ga ze allemaal nog eens bekijken want in april of mei ga ik toch echt keer de knoop doorhakken

Kaleiwan,superprachtig horloge,mocht je hem nog hebben tegen die tijd dan pm ik je zeker,maar je zal hem dan vast al verkocht hebben.

Ik blijf toch steeds naar de gs trekken,wil rond of onder 3000euro blijven en vind de seiko gs sbgv221g erg mooi voor die prijs,zilverkleurig.