Aankoop Advies 1K

Ha HFers,

Zoals vele van mijn vrienden weten, houd ik heel erg van horloges. Daardoor heeft een vriend van mij dus ook advies gevraagd voor zijn eerste ‘serieuze’ horloge. Zelf vind ik het een lastige zoektocht omdat het niet mijn stijl is. Hieronder een korte beschrijving wat we precies zoeken en twee horloges waarvan ik weet dat hij de stijl gaaf vind.

Merk en model: Geen voorkeur
Diameter: 36mm - 40mm
Leeftijd: Nieuw
Strap: Metalen band
Budget: 1K (voorkeur rond de 750)
Uurwerk: Mag kwarts of automatisch zijn, indien automaat wel lange reserve(+48 uur)

Alvast bedankt voor de feedback! Ik hoop leuke alternatieven te vinden zodat we gelijk er een dagje uit van kunnen maken.

7 likes

2hands grand Seiko Quartz lijkt me ook een goede kandidaat

2 likes

Dan zit je met de Tissot Gentleman gewoon geramd :sunglasses:.

4 likes

Ja, wat ik erg leuk vind, in die prijsklasse is de DS Action Diver 38. Mooie kwaliteit met 80 uur gangreserve!

6 likes

Een Hamilton Jazzmaster lijkt mij ook een leuke keuze :slight_smile:
80 uur gangreserve, prima bouwkwaliteit en erg veelzijdig.

5 likes

Iets boven de 1k maar daar kun je denk ik wel over pingelen.

Sympathiek merk en een in house handopwinder (ik post het en lees nu pas dat je een automaat wilt…) met 43 uur gang reserve.

3 likes

Voor Max 1k ???

1 like

Doe eens stoer en neem een MM200

toevallig heb ik de mijne te koop.

3 likes

Los van de te hoge prijs, de verkeerde band, het verkeerde uurwerk en de te korte gangreserve een erg mooie optie. :joy:

2 likes

Dit zou mijn keuze zijn ~1k

11 likes

Mooi alternatief, maar ik stel liever een nieuw horloge voor. Denk dat niet horloge liefhebbers heel anders denken over een 2e handsje!

Goed alternatief, ga ik zeker meenemen!

Ook gaaf alternatief, dacht er zelf niet eens aan! Uurwerk maakt in principe weinig uit, bedankt!

Ook een mooi horloge, bij dit soort dingen zou ik dus zelf niet uitkomen!

1 like

Mijn enthousiasme nam even het voor touw…

1 like

Misschien dat er ook wel iets tussen zit bij Frederique Constant of junghans. Eventueel is een leuke vintage omega ook wel mogelijk en leuk.

1 like

Seiko SPB143 (40,5mm, maar draagt bescheiden):

10 likes

C63 Sealander Automatic

11 likes

Eterna kontiki

6 likes

De Tissot prx powermatic (pre-order)

4 likes

Longines Legend Diver is ook rond de € 1000 te krijgen, is een mooie klassieker en doorgaans zit die op een wat hoger niveau dan de meeste horloges hier voorgesteld als suggestie

4 likes

Grand Seiko:
Bijv.

• SBGX0061
  • SBGX009
  • SBGX065
  • SBGV001
1 like

2 likes