Op zoek naar eerste echte horloge

Moet het nieuw zijn of mag tweedehands ook?

Tot 1000 euro kan even wachten tot black friday ook lonen. Zeker bij merken als Frederique constant.

Tudor 1926

Bedankt allemaal voor de berichten.

Ik ben op dit moment met vakantie, zeer slecht internet dus kan moeilijk antwoorden.
Na mijn vakantie ga ik even verder kijken

Waar vind je die voor onder de €1000🫨🫣

Ik zou het draadje van mijn laatste aanwinst eens doorlezen. Dit ding is wat mij betreft één van de mooiste horloges in z’n prijsklasse. Dan hou je nog ruim de helft van je budget over ook voor iets erbij.

Welkom hier.

Maar als ik mag vragen, wat voor horloge heb je nu? Doe eens een foto?

Ik ben geen fan van de notie dat een modehorloge of een goedkopere quartz geen echt horloge zou zijn, die mogen er zeker ook zijn. Maar de foto kan ons helpen om een idee te krijgen van wat je leuk vindt.

Zoekfunctie gebruiken.

Dit zijn topics van de laatste 6 jaar, dus er zitten zeker horloges bij die je nieuw en tweedehands kunt vinden.

Gedoodverfde kandidaten:

• Field watch: Hamilton Khaki, Smiths PRS, CWC
  • Pilot watch: Archimede Pilot 39, Sinn 556i
  • Sporthorloge: Tissot Gentleman Powermatic 80, Citizen NB1050 serie, Seiko Sharp Edge serie
  • Bauhaus of simpel en dressy: Junghans Max Bill, Stowa Partitio, Archimede 1953-4.
  • Dress: Onder 1000 Euro zou ik de Orient Bambino 38 of de Seiko Cocktail Time serie bekijken.
  • Chronograaf: Brew! Of misschien Studio Underdog. Wellicht een Seiko Speedtimer.

Wat is je polsmaat?

:white_check_mark:

Tja, inferieure technologie is populair deze dagen.

6 likes

Op dit moment in mijn bezit

Een simpele casio g schok(tijdens werk)
Appel watch voor sporten
Suunto Eon Core steel series(tijdens duiken😂)
En onderstaande 2 Pulsars

Ik zat te kijken naar een Seiko Presage.
Niet specifiek welk type(zijn rond de 400//600 euro.)
Wat is de kwaliteit hiervan?

IMG_1959

Dan kijk je naar de “Cocktail Time” modellen denk ik? :point_down:

Mogelijk de knapste wijzerplaten in die klasse. Uurwerk is degelijk, is wel de instapper in de Presage reeks meen ik. Volgens mij zijn de meningen over kwaliteit van de stalen banden nogal aan discussie onderhevig, maar dat lijkt voor Seiko algemeen te gelden. Volgens mij kan je er niet echt fout mee gaan.

Vind het persoonlijk erg fraaie horloges, vrij groot aantal varianten ook, maar naar mijn smaak een tikkeltje te klassiek wat kast betreft.

Dat klopt al zat ik vooral te kijken naar de

Seiko Presage Sharp Edged “Ao” Open Heart

Deze is dan wel weer iets boven budget

Dus je weet wat je wil zoek op dress watches op het grote web.

Wat dacht je van de nieuwe Timex van net geen 1000€.

Wist niet dat die bestond, thanks voor het delen. Die is vet

Exact je budget!!! Met COSC

Is de Casio Oceanus een optie?

Schijnt een heel goede bouwkwaliteit te hebben voor zijn prijs

1 like

Die nieuwe Sharp Edged gaat 1150 kosten, limited edition voor 110-jarig bestaan. Wel gelimiteerde oplage, maar niet individueel genummerd. Komen er trouwens veel te weinig naar Nederland… helaas. :frowning:

1 like

Hi Michel,

Voor je eerste “echte” horloge, met een budget van max. 1000 euro heb je echt legio opties.

Een automaat, geen duiker, minimaal 38mm, heb je ook een max maat?

Volgens mij moet je voor jezelf ook een stijl bepalen, anders dan “geen duiker”. Want wil je sport, modern dress, vintage(-look)?

Daarnaast moet je bepalen wat je belangrijk vindt. Prijs-kwaliteitverhouding? Nauwkeurigheid van uurwerk? Of alleen de smoel van het horloge?

Cheers,

R

Als je "open hart " wijzerplaten mooi vindt dan kan je ook bij de “star” lijn van Orient kijken. Vergelijkbare afwerking en bouwkwaliteit als de meeste seiko’s in de Presage lijn.
Voorbeeld:

Qua dresswatches zijn er wat minder microbrands mogelijkheden.
Vapaus is mooi (ook reviews van geweest in de “watch press”

Voor wat groter met zicht bodem: de Thor van aevig (NL microbrand)

Voor de 1k grens zit je ook nog bij een Mido. Wat minder bekend merk in NL maar goede kwaliteit Zwitsers.

Hallo Michel,

Het is allemaal subjectief (en dus ook leuk).

Zelf een liefhebber van Tissot, Orient en Seiko.

Heb zelf een Presage en heb er geen spijt van.

Een serieus horloge heeft natuurlijk een power reserve :wink:

Ik denk niet dat het toegestaan is volgens de regels om in topics als dit advertenties van jezelf te plaatsen :slight_smile: