BWings
12 september 2023 om 20:19
17
Moet het nieuw zijn of mag tweedehands ook?
Tot 1000 euro kan even wachten tot black friday ook lonen. Zeker bij merken als Frederique constant.
Bedankt allemaal voor de berichten.
Ik ben op dit moment met vakantie, zeer slecht internet dus kan moeilijk antwoorden.
Na mijn vakantie ga ik even verder kijken
Waar vind je die voor onder de €1000🫨🫣
Ik zou het draadje van mijn laatste aanwinst eens doorlezen. Dit ding is wat mij betreft één van de mooiste horloges in z’n prijsklasse. Dan hou je nog ruim de helft van je budget over ook voor iets erbij.
[japan-reisinspiratie-man-man--1200x545-c]
Sushi, samurai, manga, de reizende zon en maglev treinen zijn zomaar wat dingen die bij me opkomen als ik aan Japan denk.
Op het gebied van horloges denk je al snel aan Seiko, Casio en Grand Seiko. Er zijn er natuurlijk nog meer waaronder veel kleine indepents en uiteraard Citizen.
Bij ons horlogegekkies bekend maar als je aan Jan Lul vraag of ie het merk Citizen kent krijg je als antwoord dat het burger betekent Jammer, want dit merk ve…
Microo079:
naja de echte horloges.
Welkom hier.
Maar als ik mag vragen, wat voor horloge heb je nu? Doe eens een foto?
Ik ben geen fan van de notie dat een modehorloge of een goedkopere quartz geen echt horloge zou zijn, die mogen er zeker ook zijn. Maar de foto kan ons helpen om een idee te krijgen van wat je leuk vindt.
Microo079:
Wat adviseren jullie.
Zoekfunctie gebruiken.
Ha HFers,
Zoals vele van mijn vrienden weten, houd ik heel erg van horloges. Daardoor heeft een vriend van mij dus ook advies gevraagd voor zijn eerste ‘serieuze’ horloge. Zelf vind ik het een lastige zoektocht omdat het niet mijn stijl is. Hieronder een korte beschrijving wat we precies zoeken en twee horloges waarvan ik weet dat hij de stijl gaaf vind.
Merk en model: Geen voorkeur
Diameter: 36mm - 40mm
Leeftijd: Nieuw
Strap: Metalen band
Budget: 1K (voorkeur rond de 750)
Uurwerk: Mag kw…
Ik speel met het plan een groot deel van mijn instap-midrange horloges te verkopen en daar dan 1 betere voor terug te kopen die ik dan als dagelijks horloge ga dragen (de bekende problemen; geen gelegenheid om ze allemaal te dragen en het gevoel toch een soort nummer 1 horloge te willen hebben).
Ik denk dan aan een conservatief vrij klassiek horloge.
Nou twijfel ik wel, want ik merk dat ik best gehecht ben aan mijn seiko’s, orient en amphibia’s. Ondanks dat het geen dure toppers zijn beleef ik…
Beste collega-liefhebbers,
Ik zou graag een iets klassiekere horloge willen kopen (zilver en bruin leren armband) - budget 1000 euro.
Mijn pols is 16,5 cm en zoek een automatische.
Welke zouden jullie aanraden?
Mijn oog viel al op de volgende horloges, maar andere voorstellen of ervaringen van onderstaande horloges zijn zeker welkom!
Tissot T-Classic Tradition
Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium
Tissot Classic Dream Swissmatic
Grand Seiko
Tissot Le Locle Powermatic 80
Alvast bedankt !…
Hallo allemaal,
Bij deze een topic voor de beginnende horloge verzamelaar. Als je de horloge wereld hebt betreden zie je soms door de bomen het bos niet meer. In de wereld der horlogerie kun je in veel valkuilen lopen. And believe me dat heb ik in een ver en duister verleden gedaan, vandaar dit topic zodat JIJ als beginnend verzamelaar niet dezelfde fouten hoeft te maken!
In de begin fase ben je al gauw geneigd om voor kwantiteit te gaan ipv kwaliteit. Daarnaast wordt je in het begin wellicht …
Einde van het jaar in zicht… wil mezelf trakteren op een nieuwe klok… de collectie is reeds uitgedund tot alleen mijn Breiting SOH en een polar sporthorloge… mijn gouden Orient President reken ik niet helemaal mee😜…
Wat zoek ik?
• 38-42 mm
• lichte dial - lichtblauw/blauw met sunburst ook goed
• leer of stalen band
• automaat
• dresser
Ik weet ik kan ook de zoekmachines langs, maar zie toch altijd weer verassende dingen voorbij komen.
Vlieg hem der maar in! Ik ben benieuwd
Beste Forum leden, ik zou graag wat hulp willen bij het maken van de juiste keuzes.
Het gaat om aanschaf van mijn eerste serieuze horloge.
Ik ben gecharmeerd van een chronograaf automaat met lederen band, bijvoorbeeld Hamilton Jazzmaster hoewel die wat boven budget ligt.
Ik koop bij voorkeur bij een juwelier waar ik heen kan dus niet via internet.
Dan is er nog iets: mijn pols is vrij smal dus een heel groot, dik horloge staat niet mooi.
Een Quartz is niet veel dunner, toch?? Is misschien v…
Dit zijn topics van de laatste 6 jaar, dus er zitten zeker horloges bij die je nieuw en tweedehands kunt vinden.
Gedoodverfde kandidaten:
Field watch: Hamilton Khaki, Smiths PRS, CWC
Pilot watch: Archimede Pilot 39, Sinn 556i
Sporthorloge: Tissot Gentleman Powermatic 80, Citizen NB1050 serie, Seiko Sharp Edge serie
Bauhaus of simpel en dressy: Junghans Max Bill, Stowa Partitio, Archimede 1953-4.
Dress: Onder 1000 Euro zou ik de Orient Bambino 38 of de Seiko Cocktail Time serie bekijken.
Chronograaf: Brew! Of misschien Studio Underdog. Wellicht een Seiko Speedtimer.
Microo079:
Minimaal 38mm
Wat is je polsmaat?
Microo079:
Liefst geen duiker
Microo079:
Wil een automaat
Tja, inferieure technologie is populair deze dagen.
6 likes
Op dit moment in mijn bezit
Een simpele casio g schok(tijdens werk)
Appel watch voor sporten
Suunto Eon Core steel series(tijdens duiken😂)
En onderstaande 2 Pulsars
Ik zat te kijken naar een Seiko Presage.
Niet specifiek welk type(zijn rond de 400//600 euro.)
Wat is de kwaliteit hiervan?
Microo079:
Seiko Presage
Dan kijk je naar de “Cocktail Time” modellen denk ik?
Mogelijk de knapste wijzerplaten in die klasse. Uurwerk is degelijk, is wel de instapper in de Presage reeks meen ik. Volgens mij zijn de meningen over kwaliteit van de stalen banden nogal aan discussie onderhevig, maar dat lijkt voor Seiko algemeen te gelden. Volgens mij kan je er niet echt fout mee gaan.
Vind het persoonlijk erg fraaie horloges, vrij groot aantal varianten ook, maar naar mijn smaak een tikkeltje te klassiek wat kast betreft.
Dat klopt al zat ik vooral te kijken naar de
Seiko Presage Sharp Edged “Ao” Open Heart
Deze is dan wel weer iets boven budget
Dus je weet wat je wil zoek op dress watches op het grote web.
Wat dacht je van de nieuwe Timex van net geen 1000€.
Strix06
13 september 2023 om 16:17
30
Wist niet dat die bestond, thanks voor het delen. Die is vet
Strix06
13 september 2023 om 16:18
31
Exact je budget!!! Met COSC
Is de Casio Oceanus een optie?
Schijnt een heel goede bouwkwaliteit te hebben voor zijn prijs
1 like
Die nieuwe Sharp Edged gaat 1150 kosten, limited edition voor 110-jarig bestaan. Wel gelimiteerde oplage, maar niet individueel genummerd. Komen er trouwens veel te weinig naar Nederland… helaas.
1 like
Hi Michel,
Voor je eerste “echte” horloge, met een budget van max. 1000 euro heb je echt legio opties.
Een automaat, geen duiker, minimaal 38mm, heb je ook een max maat?
Volgens mij moet je voor jezelf ook een stijl bepalen, anders dan “geen duiker”. Want wil je sport, modern dress, vintage(-look)?
Daarnaast moet je bepalen wat je belangrijk vindt. Prijs-kwaliteitverhouding? Nauwkeurigheid van uurwerk? Of alleen de smoel van het horloge?
Cheers,
R
Elmar2B
15 september 2023 om 06:54
35
Als je "open hart " wijzerplaten mooi vindt dan kan je ook bij de “star” lijn van Orient kijken. Vergelijkbare afwerking en bouwkwaliteit als de meeste seiko’s in de Presage lijn.
Voorbeeld:
The Orient Star RE-AT0201G is an incredibly stylish watch that is very well suited for nearly any occasion. To start, the watch itself. It's an Orient Star, so the case, movement and finishing are superb. The movement, the Orient in-house F6R42,...
Price: EUR 499.00
Qua dresswatches zijn er wat minder microbrands mogelijkheden.
Vapaus is mooi (ook reviews van geweest in de “watch press”
Voor wat groter met zicht bodem: de Thor van aevig (NL microbrand)
[vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text] The AEVIG Thor, a new take on the classic dresswatch At 40mm wide the Thor is contemporary sized compared to vintage dresswatches in the 36-38mm range. At 11mm thick, 12.5mm...
Voor de 1k grens zit je ook nog bij een Mido. Wat minder bekend merk in NL maar goede kwaliteit Zwitsers.
Hallo Michel,
Het is allemaal subjectief (en dus ook leuk).
Zelf een liefhebber van Tissot, Orient en Seiko.
Heb zelf een Presage en heb er geen spijt van.
Een serieus horloge heeft natuurlijk een power reserve
_koen
15 september 2023 om 09:18
37
Ik denk niet dat het toegestaan is volgens de regels om in topics als dit advertenties van jezelf te plaatsen