Aankoopadvies gevraagd - chrono max 1000 euro

Beste Forum leden, ik zou graag wat hulp willen bij het maken van de juiste keuzes.
Het gaat om aanschaf van mijn eerste serieuze horloge.
Ik ben gecharmeerd van een chronograaf automaat met lederen band, bijvoorbeeld Hamilton Jazzmaster hoewel die wat boven budget ligt.
Ik koop bij voorkeur bij een juwelier waar ik heen kan dus niet via internet.
Dan is er nog iets: mijn pols is vrij smal dus een heel groot, dik horloge staat niet mooi.
Een Quartz is niet veel dunner, toch?? Is misschien vloeken in de kerk hier.
Een mooie dunne automaat is evt ook een optie tov een dikke chrono auto.
Certina lijkt ook aardige horloges te hebben (DS podium), maar is dat wat?
Veel vragen en veel twijfel van mijn kant dus wat expert tips zijn zeer welkom.

1 like

Ik heb zelf een Hamilton Pan European Chrono:


Ik vind 'm prachtig!

Hier in het blauwe deel staat ook een hele mooie te koop:

Gr. Marc

2 likes

Die Pan Euro is geniaal maar wel wat te groot lijkt me

Hamilton en Certina komen uit dezelfde stal (Swatch groep). Gebruiken dezelfde uurwerken (prima).

Als je dun belangrijk vindt, kijk dan ook eens op www.sinn.de naar de 104. Geen chrono, maar wel een geweldig horloge met een eigen gezicht, waar je heel lang plezier van kan hebben. Met de draaibare bezel kun je nog steeds timen hoe lang je eitje nog moet koken :wink: Kost nieuw 1.050,-.

2 likes

Rij vrijdag even naar Roermond en pik de Hamilton sub chrono op voor 500euri.
Al is die wel aan de maat voor een smalle pols maar er zijn nog andere leuke klokjes in de aanbieding.

2 likes

Ik zeg: EMG HFLE 2017! :grinning::grinning:

11 likes

Is inderdaad geen kleintje, 45mm en niet de dunste, maar dat scheelt, ben ik ook niet :smile:

Door de korte lugs echter zeer goed draagbaar.

Gr. Marc

Als je een eitje wilt koken moet je wel terugtellen, zit pilotendraaiding op :stuck_out_tongue_winking_eye:

Groeten
Rutger

1 like

Een Chrono automaat is meestal wat dikker als een Quartz. Dat kan icm met een kleinere pols zorgen dat deze niet lekker draagt. Maar als je toch liever bij de AD koopt ga meerdere AD’s af en pas diverse modellen die je mooi vind. Met de genoemde merken als Hamilton en Tissot val je geen bult die hebben goede Chrono uurwerken, en als je een leuke aanbieding scoort helemaal mooi!

OK, mooi zoveel hulp al in korte tijd!
Domme vraag maar zijn Hamilton en certina dan niet eigenlijk te duur betaalde Swatch horloges? Begrijp dat mensen met een dergelijk horloge deze vraag niet leuk vinden evt.
Beide merken spreken me erg aan verder.
Sinn zeker ook een mooie.

O ja en outletcenter Roermond kom ik dagelijks langs dus als ze Hamilton hebben dan is dat wellicht een super goede tip

De Hamilton kost bij de outlet 500 euro. 500 euro voor een automatische valjoux is een zeer scherpe prijs :wink:

Nee zo moet je het niet zien. De Swatch groep heeft tientallen merken elk in een eigen segment. Tissot en Hamilton hebben hun segment voor de prijs gericht op die doelgroep. Daarboven zit bijvoorbeeld Omega, hier op HF een van de zeer hoog gewaardeerde merken. In hun topsegmemt zit bijvoorbeeld een merk als Brequete, een merk wat door een WIS net zoals PP ongeveer heilig wordt verklaard.

Swatch is nog wel wat anders dan Certina of Hamilton hoor :wink:

Dat ze lid zijn van dezelfde groep wil niet zeggen dat het hetzelfde spul is. Een Skoda en een Audi zijn ook allebei VAG, maar niet van hetzelfde niveau…

1 like

Niet? Volgens mij hebben ze vaak gewoon dezelfde motor hoor :joy:

2 likes

zal bij de swatch group niet anders zijn trouwens

Als dat het enige is wat volgens jou auto’s onderscheidt dan weet ik nog meer van auto’s dan ik dacht :wink:

1 like

Ik vindt die hamilton jazzmaster chrono helemaal geen slechte keuze, vooral met blauwe plaat. De Pan is denk ik te dik. Heb zelf ook smalle polsen en was ook op zoek. Ik kwam uiteindelijk op een geen chrono maar Seiko sarx035. Erg mooi vooral ontspiegeling van het glas. Veel waar voor je geld (automaat en glimt lekker weg ziet er simpel uit maar in het echt een prachtife verschijning). Ik kreeg hier de tip doe ze eens om. Dan vallen er al veel af. Verder kwam ik nog op wat mido modellen…dit is de seiko…:

2 likes

Ja Hamilton heeft mooie automaat chronos maar wel vaak boven 1000 euro.
Mido vind ik ook mooi inderdaad, goeie tip

Als je er toch in de buurt woont is dit én hem mooi vindt, dan is deze tri-compax chrono aanbieding op het outletcentrum in Roermond a.s. vrijdag een niet te versmaden aanbieding.
Dan €495.

http://www.hamiltonwatch.com/nl/collection/khaki/navy/sub-auto-chrono/h78716333

1 like